Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Seat a Cupra otevřely továrnu na baterie za 7,8 miliardy korun

Baterie
Foto: Baterie
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 13 Prosinec, 2025

Nová éra elektromobility ve Španělsku

Automobilky Seat a Cupra, které patří do koncernu Volkswagen, oficiálně spustily provoz nového závodu na montáž bateriových systémů v španělském Martorelli. Tato investice v hodnotě 300 milionů eur (přibližně 7,8 miliardy korun) představuje klíčový krok v elektrifikaci výroby a posílí pozici Španělska jako evropského centra elektromobility.

"Slavnostní otevření tohoto závodu na bateriové systémy znamená přelomový okamžik v historii značek Seat a Cupra. Dnes vidíme, jak se naše ambice stávají skutečností - jsme připraveni vyrábět 100% elektrická vozidla 'Made in Spain', která zpřístupní elektromobilitu v celé Evropě," uvedl Markus Haupt, generální ředitel společností Seat a Cupra.

Impozantní výrobní kapacity

Nový závod se rozkládá na ploše 64 000 metrů čtverečních a disponuje impozantními výrobními schopnostmi. Každých 45 sekund dokáže dokončit jeden kompletní bateriový systém, což odpovídá denní produkci 1 200 kusů. Roční kapacita tak dosahuje až 300 000 bateriových systémů.

Od roku 2026 bude závod výhradně zásobovat výrobní linky modelů Cupra Raval a Volkswagen ID. Polo. Hotové bateriové systémy budou do montážní haly dopravovány automaticky prostřednictvím 600 metrů dlouhého mostu, což zajistí plynulý a efektivní tok výroby.

Pokročilá technologie MEB+

V Martorelli se budou vyrábět bateriové systémy založené na platformě MEB+, která představuje nejnovější generaci technologie Volkswagenu. "Přecházíme od role spolujezdce k pozici řidiče v klíčové technologii elektrického světa," vysvětlil Günther Mendl, vedoucí koncernového centra excelence pro baterie.

Nová platforma přináší několik významných inovací. Využívá kompaktní konstrukci Cell-to-Pack, která eliminuje potřebu tradičních modulů a přímo integruje články do bateriového balíčku. Jako alternativní chemii článků zavádí lithium-železo-fosfát (LFP), který je cenově dostupnější a bezpečnější než tradiční lithium-iontové baterie.

Desetimiliardová transformace

Otevření bateriového závodu představuje vrchol transformačního procesu, který Seat a Cupra zahájily v roce 2020. Ve spolupráci s koncernem Volkswagen a partnery investovala společnost ve Španělsku celkem 10 miliard eur (260 miliard korun), aby z této země učinila "měřítko udržitelné mobility".

Pouze na elektrifikaci závodu v Martorelli bylo vyčleněno 3 miliardy eur (78 miliard korun). Díky flexibilnímu uspořádání může továrna vyrábět čistě elektrická, hybridní i spalovací vozidla pro různé značky koncernu Volkswagen.

Strategický význam pro Evropu

Martorell se nyní řadí mezi tři největší výrobní závody koncernu Volkswagen v Evropě. Odpovídá za přibližně 25 % všech vozidel vyráběných ve Španělsku a cílí na maximální roční kapacitu 600 000 jednotek. Z tohoto množství by v budoucnu mohlo být až 300 000 čistě elektrických vozidel (BEV).

Tento projekt významně přispívá k budování dlouho potřebného bateriového průmyslu v Evropě. Snižuje závislost na dodávkách z Asie a poskytuje větší kontrolu nad technologickými inovacemi a náklady, což činí elektromobilitu ještě atraktivnější a dostupnější pro evropské spotřebitele.

Zdroj: feeds.feedblitz.com

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Švýcarsko dostane největší rychlonabíjecí park: 30 bodů pro elektromobily
Švýcarská elektromobilita se dočká významného milníku. Společnost Energie 360° oznámila otevření největšího rychlonabíjecího parku v zemi, který od 1. března 2026 nabídne v Landquart Fashion Outlet ce...

XPENG G6

Volkswagen a Xpeng dokončili společný elektromobil ID.Unyx 07 za pouhých 18 měsíců
První společný vůz Volkswagenu a Xpengu, SUV ID.Unyx 07, vstoupí do výroby už 31. prosince. Je to výsledek nečekaně rychlého, pouhých 18 měsíců trvajícího vývoje, který vedl čínský tým. Tento model je...

Autonomní řízení

"Vidí víc než já": Německý novinář vyzkoušel Tesla FSD a je ohromen
Model 3 s FSD samostatně objíždí staveniště, brzdí před chodci a mění pruhy v hustém berlínském provozu. Robin Hornig z Auto Bild seděl vedle a sledoval, jak technologie, která už funguje v sedmi zemí...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobil za 499 900 Kč dorazil do Česka. Ale má zásadní háček

BYD Dolphin Surf je realitou – čínský elektromobil, který má stát méně než půl milionu korun. Zdá se to jako skvělá zpráva pro... >>

Ford a Renault spojují síly: Levné elektromobily v roce 2028?

Dva tradiční evropští výrobci sahají po společném řešení tváří v tvář invazi čínských elektromobilů. Ford a Renault dnes... >>

Třicetitisícové město u Hamburku dosáhlo, co české metropole plánují na roky. MHD jezdí téměř výhradně na elektřinu

Zatímco české dopravní podniky teprve testují první elektrobusy a potykají se s technickými problémy, německý Ahrensburg s 31 tisíci... >>

Tesla čelí propadu v Evropě: Prodeje ve Francii a Dánsku klesly o desítky procent

Listopadové statistiky registrací elektromobilů odhalily pro Teslu znepokojivý trend v Evropě. V klíčových trzích, jako je Francie a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Middelfart, DenmarkMiddelfart, Denmark
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Bergkamen, GermanyBergkamen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Aix-en-Provence, France - Val de l'ArcAix-en-Provence, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Grandate, ItalyGrandate, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.