Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Šeptá se, že Tesla chystá v Číně výrobu nové verze Modelu Y s prodlouženým rozvorem a třemi řadami sedadel

Ilustrační foto - Zdroj: https://x.com/SawyerMerritt/status/1877524761103761671
Foto: Ilustrační foto - Zdroj: https://x.com/SawyerMerritt/status/1877524761103761671
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 28 Duben, 2025

Automobilka Tesla, podle některých neověřených zdrojů. připravuje spuštění výroby nové varianty Modelu Y v továrně Giga Shanghai. Nová verze bude mít prodloužený rozvor náprav a nabídne tři řady sedadel. Výroba by měla začít v květnu 2025, po plánované krátké odstávce závodu na konci dubna. Tato informace vychází ze zpráv serveru CnEVPost a dalších zahraničních zdrojů.

Jak se bude nová verze Modelu Y lišit?

Prodloužená verze Modelu Y má být koncipována jako šestimístné vozidlo. Na rozdíl od sedmimístné varianty prodávané například v USA bude tato čínská verze pravděpodobně nabízet dvě samostatná sedadla ve druhé řadě, což zajistí více prostoru pro cestující ve třetí řadě. Tato konfigurace by měla zvýšit komfort při delších cestách, především v hustě osídlených oblastech Číny, kde je poptávka po rodinných vozech výrazná.

Co znamená prodloužený rozvor náprav?

Rozvor náprav je vzdálenost mezi přední a zadní nápravou vozidla. Jeho prodloužení vede k většímu prostoru pro cestující i zavazadla. Současně však může mírně ovlivnit jízdní vlastnosti vozu, zejména jeho obratnost. U elektromobilů, jako je Tesla Model Y, bývá rozvor často využíván k optimalizaci usazení baterií pod podlahou a k maximalizaci vnitřního prostoru.

Výhradně pro čínský trh

Podle dostupných informací bude tato prodloužená verze Modelu Y určena výhradně pro čínský trh. Tesla se tím snaží reagovat na specifické požadavky čínských zákazníků, kteří často preferují vozy s větší kapacitou cestujících. Zatím nebylo potvrzeno, zda bude tento model později dostupný i na jiných trzích, včetně Evropy nebo Severní Ameriky.

Přípravy ve výrobním závodě Giga Shanghai

Výrobní linky v Giga Shanghai projdou na konci dubna krátkou odstávkou, která má trvat přibližně jeden týden. Cílem je připravit zařízení na sériovou výrobu nové verze Modelu Y. Giga Shanghai je největší výrobní závod Tesly mimo Spojené státy a hraje klíčovou roli v pokrytí poptávky nejen v Číně, ale i v dalších asijských a evropských zemích.

Interní označení nové verze

Nová varianta Modelu Y je interně označována kódem E80. Ačkoli podrobnosti o technických změnách nejsou zatím oficiálně potvrzené, označení E80 pravděpodobně souvisí právě s variantou nabízející tři řady sedadel a větší rozměry vozu.

Strategický krok Tesly na konkurenčním trhu

Čínský trh s elektromobily je v současnosti jedním z nejvíce konkurenčních na světě. Tesla se zavedením nové verze Modelu Y snaží posílit svou pozici v segmentu rodinných elektromobilů a nabídnout alternativu k domácím výrobcům, kteří v posledních letech rychle expandují v oblasti větších a prostornějších elektrických SUV.

O dalších detailech vč. potvrzení této informace, cenové politiky a specifikací nové verze Modelu Y, bude Tesla pravděpodobně informovat v následujících týdnech po zahájení výroby. 

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla

Mohlo by vás zajímat

Elektromobil a čistá energie

Tesla chystá masivní výrobu Optimuse, ale ztrácí klíčové manažery Modelu Y a Cybertrucku
Tesla se připravuje na obrovskou expanzi Gigafactory Texas, kde má vzniknout nová výrobní hala pro humanoidní roboty Optimus s cílem produkovat až 10 milionů kusů ročně. Paradoxně, v tentýž den společ...

Tesla

Musk navrhuje roboty místo vězení: Optimus jako digitální strážce
Elon Musk představil kontroverzní vizi budoucnosti trestního práva, kde by humanoidní roboty Tesla Optimus mohly nahradit klasické věznění. Místo za mřížemi by odsouzení dostali robotického "průvodce"...

Ilustrační foto

Litus LiNC v Texasu: 98% účinnost těžby lithia slibuje levnější baterie
Společnost Litus oznámila zásadní úspěch svého pilotního projektu technologie LiNC v Texasu. Systém po zpracování tisíců litrů solanky dosáhl trvalé 98% účinnosti při extrakci lithia. Tento průlom pot...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Explorer je technicky Enyaq s lepší zárukou. Proč se prodává 15× hůř?

Za posledních 12 měsíců si Češi koupili 2 601 Škod Enyaq, ale jen 177 Fordů Explorer. Přitom oba vozy stojí na identické platformě od... >>

Elektromobil za 499 900 Kč dorazil do Česka. Ale má zásadní háček

BYD Dolphin Surf je realitou – čínský elektromobil, který má stát méně než půl milionu korun. Zdá se to jako skvělá zpráva pro... >>

Další cenový šok. MG4 padá na 589 tisíc. Trh se přizpůsobuje agresivním cenám Leapmotoru a Tesly.

Tohle mnozí nečekali. Agresivní slevy mění český trh s elektromobily. Zatímco MG bourá psychologickou hranici cenou 589 900 Kč za MG4,... >>

Elektromobil by si 97 % majitelů koupilo znovu. Jaká je jejich jediná velká bolest?

Devět z deseti českých řidičů elektromobilů je nadšených. Jezdí levněji než dříve, většinou nabíjejí doma přes noc a reálný... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Caen, FranceBretteville-sur-Odon, France
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Haverslev, DenmarkNørager, Denmark
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sallent, SpainSallent, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Northeim-Nord, GermanyNortheim, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.