Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Shell otevírá svou síť: Partnerství s Hubject usnadní nabíjení v celé Evropě

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 20 Prosinec, 2025

Dnes je 20. 12. 2025 – Nabíjení elektromobilů na cestách po Evropě se opět o krok přiblížilo jednoduchosti tankování paliva. Energetický gigant Shell oznámil strategické propojení své sítě Shell Recharge s roamingovou platformou Intercharge od společnosti Hubject. Pro české řidiče to znamená jediné: méně aplikací v telefonu a širší akceptaci jejich domácích nabíjecích karet v zahraničí.

Jedna z největších překážek elektromobility – nutnost mít pro každou síť jinou aplikaci nebo čip – dostala v polovině prosince 2025 další trhlinu. Společnost Hubject, která provozuje největší světový ekosystém pro e-roaming (platformu Intercharge), oficiálně potvrdila integraci sítě Shell Recharge. Tento krok, o kterém informoval server electrive.net, fakticky otevírá tisíce nabíjecích bodů Shellu pro držitele karet a aplikací třetích stran.

Co se mění pro běžného řidiče?

Ačkoliv je značka Hubject pro většinu koncových uživatelů v Česku neznámým pojmem, hraje v pozadí jejich cestování klíčovou roli. Hubject funguje jako „prostředník“ nebo clearingové centrum mezi provozovateli nabíječek (CPO) a poskytovateli služeb (EMP).

Díky tomuto novému partnerství se nabíjecí stanice Shell Recharge stávají součástí sítě Intercharge. V praxi to znamená, že pokud využíváte roamingové služby automobilek (např. Škoda Powerpass, BMW Charging, Mercedes me Charge) nebo velkých energetických společností, vaše karta by nově měla bez problémů fungovat i na stojanech Shell, aniž byste museli řešit přímou smlouvu s Shellem nebo stahovat jejich aplikaci.

Do roku 2025 byla situace na trhu často roztříštěná a některé sítě vyžadovaly pro spuštění nabíjení specifické kroky. Integrace do platformy Hubject zajišťuje standardizovaný přístup, což je klíčové zejména při cestách na západ od našich hranic – do Německa, Nizozemska či Francie, kde má Shell silné zastoupení.

Technické pozadí: Konec „digitálních hradeb“

Spojení není jen o administrativní dohodě. Technicky jde o propojení backendových systémů. Hubject v roce 2025 operuje s více než 1 milionem propojených nabíjecích bodů po celém světě. Shell Recharge do tohoto ekosystému přináší svou masivní infrastrukturu, která se v posledních letech zaměřila především na ultrarychlé nabíjení (HPC).

Důležitým aspektem dohody je podpora technologie Plug&Charge (dle normy ISO 15118). Hubject je dlouhodobým lídrem v implementaci tohoto standardu. Lze tedy očekávat, že u kompatibilních vozů a nabíječek Shell bude v blízké budoucnosti stačit pouze připojit kabel a autentizace proběhne automaticky – bez nutnosti přikládat kartu nebo skenovat QR kód.

Shell a jeho pozice v roce 2025

Shell v posledních letech masivně investoval do transformace svých čerpacích stanic na „energetické huby“. Zatímco v České republice známe nabíječky Shell Recharge především z dálničních tahů, v západní Evropě a Velké Británii je jejich síť mnohem hustší.

Podle dostupných dat z prosince 2025 se Shell Recharge (společně s partnery) podílí na pokrytí významné části veřejné dobíjecí infrastruktury v Evropě. Otevření této sítě skrze Hubject je jasným signálem, že velcí hráči pochopili, že uzavřené ekosystémy dlouhodobě nefungují. Zákazník v roce 2025 vyžaduje pohodlí srovnatelné s platbou bankovní kartou.

Závěr: Důležitý dílek do skládačky

Propojení Shellu a Hubjectu není „revolucí“, která by ze dne na den změnila svět, ale je to zásadní evoluční krok k dospělému trhu. Odstraňuje jednu z posledních velkých bariér v roamingu a dává řidičům elektromobilů jistotu, že když dorazí k nabíječce se známou žlutou mušlí, nebudou muset 20 minut maturovat nad platebním terminálem nebo hledat správnou aplikaci.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto

Čína povolila první elektromobily s autonomním řízením Level 3
Čínské ministerstvo udělilo historické povolení pro dva elektromobily s pokročilým autonomním řízením Level 3. Vozy Deepal SL03 a Arcfox Alpha S mohou jezdit bez dozoru řidiče na vybraných úsecích v P...

EV baterie Lithium

Baterie budoucnosti z Číny: Třikrát výkonnější než v současných elektromobilech
Čínský výrobce baterií Welion New Energy oznámil dosažení energetické hustoty 824 Wh/kg v laboratorních testech solid-state baterií. Jde o nejvyšší hodnotu v odvětví, která výrazně překonává současné...

Baterie

Bývalý šéf Lynk&Co: Automobilky v tajnosti nenávidí elektromobilitu
Alain Visser, který až do začátku roku 2024 vedl značku Lynk&Co, ostře kritizuje automobilový průmysl. Podle něj tradiční výrobci automobilů ve skutečnosti elektromobilitu nenávidí a dělají vše pro to...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

EU odložila rozhodnutí o zákazu spalovacích motorů na 17. prosince

Evropská komise posunula klíčové rozhodnutí o budoucnosti spalovacích motorů o týden. Místo 10. prosince se verdikt o nulových emisích u... >>

25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo

První ze šesti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede v roce 2026, nese slavné jméno Polo. Elektrický nástupce legendy nabídne... >>

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11... >>

1000 km na jedno nabití? Čínský GAC spouští pilotní linku pro baterie, které změní elektromobilitu

Čínská automobilka GAC dosáhla průlomu v elektromobilitě, když jako první v zemi spustila pilotní linku pro velkokapacitní all-solid-state... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ursensollen, GermanyUrsensollen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Villach, AustriaVillach, Austria
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Roye, FranceRoye, France
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.