Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Start MČR Eco Rally 2025: Sezóna brzy začíná

Foto: Citroen, Štěpán Šturma, Petr Skřivánek

Dlouho očekávaný start Mistrovství České republiky v eco rally je tady. Letošní sezona odstartuje již v příštím týdnu úvodním závodem 13. ročníku Czech New Energies Rally. Na soutěžící čekají úzké a pestré tratě, které prověří nejen jejich jezdecké schopnosti, ale i strategii efektivního využívání energie.

V letošní sezoně budou posádky bojovat o body v celkem 6 soutežích, organizovaných po celé zemi. Po krumlovském startu se pokračuje v květnu v Olomouci, červnovým závodem v Beskydech, následuje mladoboleslavská Bohemia a podzimní program finišuje podzimní Šumavou se zakončením sezony v Železných horách.

Eco rally je specifický druh automobilové rally zaměřený na efektivitu a ekologickou udržitelnost. Na rozdíl od tradičních rally závodů, kde je hlavním faktorem rychlost, v eco rally je klíčovým kritériem pravidelnost, tedy jízda s dodržováním předepsaného rychlostního průměru a minimální spotřeba energie během soutěže.

KALENDÁŘ MISTROVSTVÍ ČR V ECORALLY 2025:

DatumNázevMísto
14. – 15. 3. 202513. Czech New Energies RallyeČeský Krumlov
16. – 17. 5. 20254. Futures Contproduct Classic Rally MoravaOlomouc
13. – 14. 6. 20252. ECO Rallye BeskydyČeladná
11. – 13. 7. 2025Bohemia ECO energy RegularityMladá Boleslav
26. – 27. 9. 20253. WETTERN CLASSIC RALLYOlšina
14. – 16. 11. 20252. New Energies Rallye Železné horyPraha/Pardubice

V letošním roce se bude opět soutěžit celkem ve 3 následujících kategoriích: PHOENIX CONTACT Česká Trophy v ecoRally hodnotící pravidelnost, PHOENIX CONTACT pohár ve spotřebě v ecoRally hodnotící efektivitu jízdy a Česká Trophy značek v ecoRally určená pro výrobce značek. Kombinací České Trophy v ecoRallly a poháru spotřeby se bude soutěžit v Mistrovství ČR v ecoRally.

Obrázek
Foto: Citroen, Štěpán Šturma, Petr Skřivánek
Eco Rally 2025 - Foto: Citroen, Štěpán Šturma, Petr Skřivánek

Krumlov klepe na dveře

Tradiční jihočeská soutěž už pomalu otevírá své brány. Dle zveřejněného časového harmonogramu čeká na posádky ve dvou soutěžních dnech celkem 544 km, z toho 377 měřených úseků. Má se jednat o nejnáročnější ročník v historii. Pohledem na program lze pouze tušit, kudy trať povede. Je ale jisté, že se soutěžní vozidla objeví u jaderné elektrárny Temelín, v Českých Budějovicích, Prachaticích a samozřejmě v Českém Krumlově, kde celá soutěž startuje a finišuje. V Českém Krumlově je zároveň zázemí celé soutěže.

V pátečním programu čeká posádky celkem 10 RS (regularity stage), tedy měřených úseků. V sobotu pak dalších 10. Páteční program zavede účastníky na krátkou pauzu do Temelína, odkud budou pokračovat do Českých Budějovic. Tam na ně čeká další vychytávka pořadatelů, zkouška dle pravidel tzv. setinové rally, která se však nebude do celkového hodnocení počítat. Vyhlášena bude pouze nejlepší posádka. Jedná se ze strany pořadatelů o zpestření už tak náročného programu. Páteční program končí v Českém Krumlově po 296 kilometrech. Od sobotního rána čeká pro posádky další velká porce kilometrů. Během čtyř hodin absolvují 8 RS před krátkou pauzou v Prachaticích. Do cíle budou mít už jen dvě RS, za to ta poslední bude vůbec nejdelší s délkou přes 36 kilometrů. Je otázkou, na jaké RS se bude tzv. lámat chleba. Jména nejlepších budou známa v sobotním odpoledni.

Na startu mistři světa i legenda rally

Na start soutěže se postaví celkem 37 posádek ve dvou soutěžích. Mistrovství České republiky v eco rally a rovněž závodu světového poháru pod hlavičkou FIA. Specifikem krumlovské soutěže je právě to, že je jako jediná česká soutěž zařazena i do kalendáře světového poháru. I proto se na startu objeví posádky tradičně startující na zahraničních soutěžích. Se startovním číslem 1 budou startovat dvojnásobní úřadující mistři světa Michal Žďárský a Jakub Nábělek s vozem Hyundai Kona. Hned za nimi startuje italsko polská dvojice Guerrini / Prusak s vozem Kia e-Niro.

Nechybí ani zbytek české špičky. Vedle Žďárského jsou přihlášeni vicemistři z roku 2024 Kryštof Hájek, Jakub Motlík s Peugeotem e-2008 a bronzová posádka z roku 2024 Petr Vomáčka, Martina Vomáčková s Peugeotem e-308. Startovat dále uvidíme posádky z Itálie, Belgie, Španělska, Bulharska, Portugalska, Švýcarska a Slovinska. Belgický kontingent bude mimo jiné reprezentovat legenda rally scény a dvojnásobný mistr Evropy Bruno Thiry navigovaný kolegou Laurentem Secretinem s vozem VW ID.3. Další belgická posádka přiveze do Krumlova VW ID.Buzz. Vedle tradičních značek a modelů vozů se v Krumlově představí i čerstvá novinka na českém trhu, vůz Citroen e-C3 s posádkou Petr Timura, Monika Homolová.

Obrázek
Foto: Citroen, Štěpán Šturma, Petr Skřivánek
Eco Rally - Foto: Citroen, Štěpán Šturma, Petr Skřivánek

Kdo bude slavit?

První závod sezony nastaví tón pro celý šampionát a ukáže, kdo bude mít největší šanci na celkové vítězství. Po úvodním podniku budou následovat další zastávky MČR v různých koutech republiky, přičemž finálový závod slibuje být vyvrcholením celoročního úsilí týmů. Fanoušci mohou sledovat průběh závodu dle výsledků na stránkách pořadatele: https://www.cner.cz/. Sezóna 2025 je zahájena – kdo se stane novým mistrem v eco rally? Sledujte s námi tento vzrušující seriál závodů a fanděte svým favoritům!

Foto: Citroen, Štěpán Šturma, Petr Skřivánek

Petr Timura

Štítky

  • EV novinky
  • Eco Rally
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 10 Březen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

NIO Inc. překonává rekordy: 31 305 dodávek v srpnu a ONVO L90 jako nový fenomén

Čínská společnost NIO Inc. dosáhla v srpnu 2025 rekordních 31 305 dodávek elektromobilů napříč všemi třemi značkami. Největší... >>

Mercedes-Benz GLC EV 2026: Elektrická evoluce s umělou inteligencí a dojezdem 713 km

Mercedes-Benz představil revoluci v segmentu luxusních elektrických SUV. Nový GLC s EQ Technology pro rok 2026 nabízí rekordní dojezd 713... >>

Podzim 2025 přinese velké výstavy elektromobility: Praha, Mnichov, Tokio i Bologna. Kde zažijete testovací jízdy?

Na podzim 2025 se elektromobilita představí v plné síle – od pražského e-Salonu a Salónu Elektromobilů v Ostravě, přes prestižní IAA... >>

Nový konkurent Tesly a Rivianu? Lucid chystá terénní elektromobil za 50 tisíc dolarů

Americká automobilka Lucid Motors na autosalonu v Mnichově potvrdila, že třetím modelem její cenově dostupné platformy bude terénní SUV... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Pfungstadt, GermanyPfungstadt, Germany
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Simmern, GermanySimmern, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Essen, GermanyEssen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skulestadmo, Norway - StorrvikiSkulestadmo, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Beauvais, FranceBeauvais, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Innsbruck, AustriaInnsbruck, Austria
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Aix-en-Provence, France - Val de l'ArcAix-en-Provence, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Guxhagen, GermanyGuxhagen, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tiengen, GermanyFreiburg im Breisgau, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Frederikshavn, DenmarkFrederikshavn, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.