Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla chystá masivní výrobu Optimuse, ale ztrácí klíčové manažery Modelu Y a Cybertrucku

Elektromobil a čistá energie
Fotka autora Redakce
Redakce 11 Listopad, 2025

Tesla míří k robotické budoucnosti s Optimusem

Masivní expanze Gigafactory Texas a ambice Elona Muska

Společnost Tesla se v těchto podzimních dnech roku 2025 intenzivně připravuje na další fázi své expanze v Gigafactory Texas. V plánu je vybudování zcela nového výrobního závodu, který bude zasvěcen produkci humanoidních robotů Optimus. Ačkoliv se v současné době některé jednotky Optimuse vyrábějí na pilotní lince v kalifornské továrně ve Fremontu, drtivá většina budoucí produkce se přesune právě do Texasu. Cíle jsou ambiciózní: generální ředitel Elon Musk hovoří o roční produkci až 10 milionů kusů robotů.

Muskovy vize jdou ještě dál. Představuje si, že by po světě mohly fungovat desítky miliard robotů Optimus, které by "revolucionizovaly" způsob, jakým lidé vykonávají úkoly, a pravděpodobně by eliminovaly monotónní činnosti z každodenního života. "Myslím, že by mohly existovat desítky miliard robotů Optimus," uvedl Musk a dodal: "Samozřejmě je velmi důležité věnovat velkou pozornost bezpečnosti zde. Pak je tu výrobní linka s kapacitou 10 milionů kusů ročně. Nevím, kam umístíme linku na 100 milionů kusů. Možná na Mars. Možná na Mars, nevím." Tesla tak již nyní přechází od teoretických úvah k praktické přípravě na masovou výrobu, což potvrdily i záběry dronového operátora Joea Tegtmeyera, který zachytil stavební čety provádějící zemní práce a úpravy terénu v Gigafactory Texas.

Odchody klíčových manažerů: Otazníky nad interní stabilitou

Emmanuel Lamacchia a úspěch Modelu Y

Zatímco Tesla s velkými plány hledí do robotické budoucnosti, interní zprávy z posledních dní naznačují určité výzvy. Společnost totiž v jednom dni zaznamenala odchod hned dvou klíčových programových manažerů. Emmanuel Lamacchia, který zastával pozici programového manažera pro Model Y po dobu čtyř let a sedmi měsíců, oznámil svůj odchod po osmi letech působení v Tesle. Lamacchia byl zodpovědný za uvedení celosvětově nejprodávanějšího elektromobilu, Modelu Y, na trh v několika regionech a dohlížel na jeho úspěch po dobu dvou let.

Ve svém prohlášení na LinkedIn Lamacchia zdůraznil své klíčové úspěchy, včetně vedení zavádění nových produktů pro varianty Modelu 3 a Modelu Y a řízení spuštění zcela nového Modelu Y. Zmínil také bezprecedentní úspěch, kdy se podařilo transformovat všechny čtyři továrny Tesly na třech kontinentech za pouhé dva týdny. "Tento úspěch patří vám: inženýrům, designérům, nákupčím a spolupracovníkům ve Fremontu, Šanghaji, Berlíně a Austinu, kteří proměnili nemožný časový plán ve skutečnost," poděkoval svým týmům. Jeho odchod, ačkoliv iniciovaný jím samotným, představuje pro Teslu značnou ztrátu.

Siddhant Awasthi a další odchody

Téhož dne společnost opustil také Siddhant Awasthi, programový manažer pro Cybertruck a Model 3. I on své rozhodnutí označil za jedno z nejtěžších v životě a zdůraznil, že odchází dobrovolně. Tyto odchody navazují na sérii ztrát klíčových vedoucích pracovníků v roce 2025, mezi něž patřil například i Omead Afshar, viceprezident a vedoucí prodeje a výroby v Severní Americe. Tyto personální změny přicházejí v době, kdy Tesla čelí rostoucí konkurenci a zároveň se pouští do ambiciózních projektů, jako je Optimus.

Další novinky: Semi s vylepšeními a Model Y L s V2L v Číně

Tesla Semi: Budoucnost logistiky

Kromě výše zmíněných událostí Tesla pokračuje v rozvoji svých dalších projektů. Elektrický tahač Tesla Semi se konečně dočká dodávek externím společnostem od roku 2026, přičemž jeho dedikovaná výrobní linka v Renu v Nevadě již nabírá konkrétní podobu. Na nedávném výročním zasedání akcionářů Tesla oznámila, že Semi obdržel novou architekturu baterií, což přispělo k vyšší efektivitě, aktualizovanému designu a zvýšení užitečného zatížení. Tesla, která již provozuje pilotní program s PepsiCo a Frito-Lay, bude od příštího roku Semi primárně využívat i interně pro udržitelnější logistiku.

Mezi objednateli elektrického tahače Semi jsou již nyní velké společnosti, které se zavázaly integrovat vozidlo do svých flotil. Patří mezi ně například:

  • Walmart
  • Sysco
  • Anheuser-Busch
  • UPS
  • DHL
  • J.B. Hunt

Mnozí analytici vidí v Tesla Semi významný přispěvek k budoucímu růstu a zvyšování hodnoty společnosti, zejména z pohledu Wall Street, a označují jej za jeden z klíčových katalyzátorů pro zvýšení tržní kapitalizace Tesly.

Model Y L s V2L: Powerbanka na kolech pro čínský trh

Z Číny pak přichází zpráva o užitečném doplňku pro Model Y L. Tesla China představila externí AC adaptér pro Model Y L, který vozidlo efektivně promění v obří powerbanku. Adaptér s výkonem až 2 200 W a napětím 220 V (IP44 ochrana) umožňuje napájet spotřebiče například při kempování nebo během výpadků proudu. Funguje v teplotách od -30 °C do +50 °C, avšak ne při stavu baterie pod 10 %. Cena adaptéru činí 599 čínských jüanů, což je v přepočtu přibližně 2 000 Kč. Pro první majitele šestimístné verze Modelu Y L s prodlouženým rozvorem, kteří adaptér neobdrželi při převzetí vozu, je tento doplněk k dispozici zdarma až do 28. února 2026.

Závěr: Tesla na křižovatce inovací a interních změn

Rok 2025 je pro Teslu plný dynamiky. Na jedné straně se společnost s neochvějnou vizí pouští do masové výroby humanoidních robotů Optimus, což podtrhuje její ambice přesahující automobilový průmysl. Na straně druhé se potýká s odchody klíčových osobností, které stály za úspěchem jejích nejprodávanějších vozidel. Tyto události ukazují na Teslu jako na firmu, která neustále posouvá hranice inovací, ale zároveň musí efektivně řídit svůj lidský kapitál v rychle se měnícím prostředí. Budoucnost ukáže, jak se jí podaří skloubit tyto protichůdné trendy a udržet si pozici lídra v oblasti elektromobility a autonomních technologií.

Zdroj: www.teslarati.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

EV novinky

866 km dojezdu? Nový Mercedes CLA-EV útočí na Teslu Model 3! Zjistěte, proč.
Svět elektromobilů zažívá zemětřesení! Mercedes-Benz představuje svůj nový elektrický CLA, který s ohromujícím dojezdem 866 km a cenou začínající na necelých 800 000 Kč přímo vyzývá etalon trhu, Teslu...

Statistiky elektromobilů

Dvě tváře evropské elektromobility: Proč švédský lídr zpomaluje, zatímco Francie našla nový motor růstu?
Švédsko bylo léta dáváno za vzor, ale jeho spanilá jízda k elektromobilitě zpomaluje. Přestože trh dosahuje působivých 65 %, naráží na své limity. Překvapivý motor růstu teď najdeme ve Francii. Ta s p...

Technologie - Robotika - AI

XPeng předvedl robota s lidskou chůzí. Diváci nevěřili, že není uvnitř člověk
Zatímco Tesla slibuje miliony robotů, čínský XPeng tiše testoval IRON robota celý rok ve vlastní továrně – a přiznal neúspěch. Teď přichází s novou generací, která kombinuje pevnolátkové baterie, 22 s...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BYD má rekordní prodeje, ale zisk padá. Co se děje v Číně?

Když největší výrobce elektromobilů světa hlásí pokles zisku o 33 % i přes rostoucí prodeje, něco je špatně. V Číně zuří cenová... >>

Známe výherce soutěže o vstupenky na e-SALON 2025. Podívejte se, kdo se může těšit!

Soutěž o vstupenky na největší veletrh elektromobility e-SALON 2025 je u konce. Deset nejrychlejších soutěžících s nejpřesnějšími... >>

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1

První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o... >>

Je tohle bod zlomu pro elektromobily v Česku? Čísla ze stovek dobíjecích stanic mluví jasně

Pražská energetika odhalila čísla, která potvrzují to, co mnozí tušili. Elektromobilita v Česku nabírá na síle takovým tempem, že... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Ljubljana, SloveniaLjubljana, Slovenia
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mandelieu-la-Napoule, FranceMandelieu-la-Napoule, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Ogden, UKDoncaster, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bialystok, PolandBiałystok, Poland
6 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.