Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla Energy: Růst úložišť energie navzdory poklesu prodejů vozů

Ilustrační foto

Pokles automobilového byznysu a růst energetického sektoru

Společnost Tesla čelí výraznému meziročnímu poklesu prodejů elektromobilů o 16 % ve druhém čtvrtletí roku 2025, což se odráží v poklesu akcií o téměř 20 % za letošní rok. Divize Tesla Energy však představuje jasný kontrast s rekordním růstem nasazení bateriových úložišť. V prvním čtvrtletí 2024 dosáhly instalace 9,4 gigawatthodin (GWh), což je více než dvojnásobek oproti předchozímu období a tvoří 12 % celkových příjmů firmy.

Produkty pro různé segmenty trhu

Megapack je průmyslové bateriové úložiště s kapacitou 3,9 megawatthodin (MWh), což odpovídá energii pro zásobování 3 600 domácností. Jednotky lze propojovat do větších celků bez omezení. Pro menší využití slouží Powerwall s kapacitou 13,5 kilowatthodin (kWh), určený pro domácnosti a firmy. Oba produkty využívají lithium-iontové baterie, kde kapacita v kilowatthodinách (kWh) udává množství uložené energie a megawatthodina (MWh) představuje 1 000 kWh.

Expanze výroby a globální tržní příležitosti

Výroba Megapacků probíhá v kalifornské továrně Lathrop a nově i v Šanghaji, kde Tesla plánuje zvýšit produkci na 10 000 jednotek ročně. První čínské Megapacky byly dodány v březnu 2025. Globální trh s úložišti energie roste tempem 21 % ročně s předpokládanou kapacitou 442 GWh do konce dekády. Klíčovými trhy jsou Čína a USA, zejména Texas, kde poptávka po stabilizaci energetických sítí roste.

Ekonomická výhodnost a ziskovost

Ziskovost úložišť energie vzrostla z 18,9 % na 26,2 % v roce 2024, zatímco u automobilového segmentu činila pouze 18,4 %. V druhém čtvrtletí 2025 dosáhla hrubý zisk divize 846 milionů dolarů navzdory 7% poklesu příjmů způsobenému nižšími prodejními cenami. Výroba baterií je technologicky méně náročná než automobilová produkce, což přispívá k vyšší efektivitě.

Environmentální aspekty a kritika

Někteří odborníci poukazují na emise spojené s těžbou lithia pro baterie, kde jediný těžební nákladní vůz spotřebuje ročně 9,25 milionu litrů nafty a vyprodukuje 90 000 tun CO2. Pro srovnání: toto množství převyšuje emise 20 000 benzinových vozů. Řešením mohou být elektrické těžební vozy, které začínají nasazovat společnosti jako BHP ve spolupráci s Caterpillarem. Tato technologie snižuje uhlíkovou stopu při získávání surovin.

Strategický význam pro Teslu

Energetický segment se stal stabilním pilířem Tesly s 12 po sobě jdoucími čtvrtletními rekordy v nasazení úložišť. Analytická společnost Morgan Stanley upozornila, že hodnota automobilové divize je nadhodnocena, zatímco energetická je podceňována. Celosvětově bylo nainstalováno přes 500 000 jednotek Powerwall, což dokládá rostoucí zájem o decentralizované energetické řešení i mezi koncovými uživateli.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 26 Červenec, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Lucid a Uber uzavřeli dohodu za 300 milionů: Robotaxi s dojezdem 724 km míří na silnice

Americká společnost Uber investovala 300 milionů dolarů do výrobce elektrických vozidel Lucid Motors. Cílem je vytvoření flotily více než... >>

Tajemství efektivity: Proč Tesla spotřebuje mnohem méně energie než BMW a Mercedes

Tesla Model 3 dosahuje spotřeby pouhých 15 kWh/100 km a dojezdu 491 kilometrů, zatímco srovnatelné BMW i4 potřebuje 18,1 kWh a ujede pouze 425... >>

Jak si Volkswagen za 5 let prodal 1,5 milionu elektrických aut? Tajemství úspěchu ID modelů

Představte si, že za pouhých pět let prodáte 1,5 milionu elektrických aut a stanete se jedničkou v Evropě. Přesně to dokázal Volkswagen se... >>

Mercedes šokuje: EQE za 1,75 milionu končí už v roce 2026. Co se pokazilo?

Německá automobilka Mercedes-Benz překvapivě oznámila ukončení výroby svých elektrických modelů EQE sedan i SUV do roku 2026. Rozhodnutí,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - WestboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Herne, GermanyHerne, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blomsterdalen, NorwayBlomsterdalen, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brescia, ItalyRoncadelle, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Noyelles-Godault, FranceNoyelles-Godault, France
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Valli di Carnia, ItalyAmaro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Gaudens, FranceEstancarbon, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Teramo, ItalyTeramo, Italy
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.