Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla nasazuje autonomní řízení na Fremontské továrně

Tesla Robotaxi - https://www.tesla.com/cs_CZ/tesla-gallery

Tesla se rozhodla ukázat světu, jak může její technologie Full Self-Driving (FSD) změnit způsob řízení a pohybu vozidel v průmyslovém prostředí. Na Fremontské továrně byl nasazen systém FSD Unsupervised, což znamená, že automobily Tesla dokáží samostatně a bez zásahu člověka navigovat komplexní prostředí továrního dvora.

Co je to FSD?

Full Self-Driving (FSD) je pokročilý software vyvinutý společností Tesla, který umožňuje automobilům plně autonomní provoz. Na rozdíl od běžných asistenčních systémů pro řidiče, tento program zahrnuje schopnosti jako například samočinné zaparkování, změnu jízdního pruhu či navigaci ve složitějších situacích bez aktivní kontroly řidiče.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že

FSD systémy (Full Self-Driving) se neustále „učí“ z milionů reálných kilometrů nasbíraných vozidly na silnicích. Vozidla, která jsou již vybavena potřebným hardwarem a senzorickými technologiemi, posílají zpět do datových center anonymizované záznamy o svém provozu. Díky tomu se centrální umělá inteligence průběžně zlepšuje a je schopna zvládat stále složitější dopravní situace.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Nasazení v továrním provozu

V rámci Fremontské továrny Tesla demonstrovala schopnost automobilů přesunout se z výrobní linky do odstavného prostoru na venkovním dvoře bez jakékoli lidské asistence. Tento krok zdůrazňuje nejen spolehlivost technologie FSD, ale také praktický přínos v logistice továren. Díky této inovaci může Tesla zvýšit efektivitu a snížit potřebu manuální práce při přemisťování vozidel.

Teslas now drive themselves from their birthplace at the factory to their designated loading dock lanes without human intervention

One step closer to large-scale unsupervised FSD pic.twitter.com/Aj6dHsLaRO

— Tesla AI (@Tesla_AI) January 29, 2025

Význam pro průmysl a budoucí využití

Další možnou aplikací tohoto systému jsou autonomní flotily určené pro průmyslové i městské použití. Například propojení s konceptem The Boring Company by mohlo představovat budoucnost provozu autonomních vozidel ve speciálně navržených tunelech pro přepravu osob i zboží.

Testování a výzvy

Přestože systém FSD již prokázal svou efektivitu, stále pracuje s omezenými scénáři a prostředími. Nasazení v takto kontrolovaném prostoru je prvním krokem k tomu, aby se technologie osvědčila na širším poli. Budoucí vývoj pravděpodobně zahrne i nasazení na dalších výrobních závodech, například v Gigafactory Texas.

Zdroj: www.teslarati.com, @Tesla_AI

Štítky

  • EV novinky
  • Tesla
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 30 Leden, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Xiaomi SU7 Ultra stanovil nový rekord na okruhu Nürburgring

Elektrický sedan Xiaomi SU7 Ultra se stal nejrychlejším sériovým vozem na německém okruhu Nürburgring s časem 7:04.957 minuty, čímž... >>

Recyklace grafitu z baterií elektromobilů: Cesta k udržitelnějším bateriím

Společnosti Battery Recycling a Vianode uzavřely dohodu o vývoji udržitelného řetězce pro recyklaci grafitu z baterií elektromobilů.... >>

Čínští výrobci elektromobilů zkracují platby dodavatelům

Hlavní čínští výrobci elektromobilů včetně společností Nio, Xpeng a Li Auto se zavázali platit svým dodavatelům do 60 dnů. Tento krok... >>

Geely představuje novou hybridní technologii Leishen AI Hybrid 2.0 s rekordní termální účinností

Čínský automobilový trh přináší dvě zásadní novinky. Geely představilo hybridní systém PHEV s tepelnou účinností 47,26%, což... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.