Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla Roadster: Paní Columbová světa elektromobilů se znovu hlásí o slovo. Bude to víc než auto, slibuje Musk

Tesla Roadster | zdroj: tesla.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 18 Září, 2025
Už jste o něm slyšeli tolikrát, že se stal legendou ještě předtím, než vůbec vyjel na silnice. Tesla Roadster druhé generace, elektrický supersport, který měl změnit pravidla hry. Nyní, po letech odkladů, Elon Musk opět čeří vody a prohlašuje, že finální produkt bude „něco výjimečného, co přesahuje definici auta“. Přichází konečně čas na odhalení, nebo jde jen o další dějství v nekonečném seriálu planých slibů?

Příběh vozu, který tu už dávno měl být

Pojďme si osvěžit paměť. Píše se rok 2017. Tesla na akci k odhalení tahače Semi jako překvapení ukazuje dechberoucí prototyp druhé generace Roadsteru. Specifikace znějí jako z vědeckofantastického filmu: zrychlení z 0 na 100 km/h pod dvě sekundy, maximální rychlost přes 400 km/h a dojezd téměř 1000 kilometrů na jedno nabití. Svět je v úžasu a první zákazníci skládají tučné zálohy s vidinou, že svůj vůz dostanou v roce 2020.

Jenže rok 2020 přišel a odešel, a Roadster nikde. Stejně tak uplynuly i roky 2021, 2022, 2023 a 2024. Pokaždé se objevil nějaký důvod pro odklad: priorita výroby Modelu 3 a Y, problémy s dodavatelskými řetězci, vývoj nových bateriových článků nebo prosté "zdokonalování" produktu. Roadster se tak postupně stal jakousi „paní Columbovou“ automobilového světa – všichni o něm mluví, Elon Musk se na něj často odvolává, ale nikdo ho ve finální podobě nikdy neviděl.

Raketová technika v autě?

Poslední prohlášení Elona Muska, že design produkční verze je dokončen a odhalení se plánuje na konec roku 2025, přilévá do ohně nové palivo. Největší pozornost budí tvrzení, že cíl pro zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu (96,5 km/h) je nyní za jednu sekundu. To je hodnota, která se vymyká všemu, co známe ze světa silničních vozidel, a je fyzikálně stěží dosažitelná jen s pomocí pneumatik.

Klíčem má být údajně spolupráce mezi Teslou a SpaceX. Už dříve se mluvilo o volitelném „SpaceX balíčku“, který by zahrnoval malé trysky se stlačeným vzduchem pro zlepšení akcelerace, brzdění a zatáčení. Nyní Musk naznačuje, že tato technologie bude hrát klíčovou roli a posune Roadster za hranice toho, co dnes považujeme za automobil. „Nikdy už nebude jiné auto jako tohle, pokud se tomu tedy dá ještě říkat auto,“ uvedl Musk na sociální síti X.

The new Roadster is something special beyond a car

— Elon Musk (@elonmusk) September 17, 2025

Skutečnost, nebo jen marketing?

Nezávislý pozorovatel musí zůstat skeptický. Elon Musk je známý svými velkolepými sliby a posouváním termínů. Zatímco Tesla léta odkládala svůj supersport, konkurence nespala. Značky jako Rimac, Pininfarina nebo i BYD již na trh uvedly své elektrické hypervozy s fascinujícími parametry.

Otázkou tedy zůstává, zda je Roadster stále relevantní a zda jeho neustále vylepšované sliby nejsou jen způsob, jak udržet pozornost a image Tesly jako technologického lídra. Ať už je pravda jakákoli, automobilový svět bude odhalení na konci roku 2025 sledovat s napětím. Dočkáme se konečně setkání s onou pomyslnou „paní Columbovou“, nebo nám Elon Musk opět jen zamává zpoza opony a slíbí další, ještě velkolepější pokračování?

Zdroj: x.com/Teslarati

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Vyrazili jsme s elektromobilem do Itálie. Jak to dopadlo?

1100 km tam a za pár dní zpět s rodinou, plně naloženým MG ZS EV (WLTP dojezd 440 km) a nabíjením převážně na Tesla Superchargerech.... >>

250 mld. € investic, jen 15 % EV: ACEA a CLEPA žádají obrat politik EU

Evropské svazy ACEA a CLEPA v otevřeném dopise z 27. srpna 2025 varují, že bez rychlé změny kurzu hrozí neúspěch transformace evropského... >>

Čínský Leapmotor Lafa 5 odhaluje design: Nový elektrický rival VW ID.3 míří do Evropy

Čínská automobilka Leapmotor odhalila nový elektrický hatchback Lafa 5, který zamíří v roce 2026 na český trh prostřednictvím dealerské... >>

Britská vláda spouští dotační program: Jsou 4 000 liber klíčem k oživení trhu s elektromobily?

Prodeje elektromobilů ve Velké Británii zpomalují. Vláda reaguje novým dotačním programem, který od 15. července nabízí soukromým... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Voss Handelshus, NorwayVoss, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neuville-en-Ferrain, FranceNeuville-en-Ferrain, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Florence, Italy - Campi BisenzioCampi Bisenzio, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pau, FrancePau, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Torrent Northbound, SpainTorrent, Spain
2 míst • 150 kW
Montenero di Bisaccia, ItalyMontenero di Bisaccia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Teramo, ItalyTeramo, Italy
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Chivasso, ItalyChivasso, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sant Cugat, SpainBarcelona, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.