Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Test elektromobilu Volvo EX30: zkušenosti po dvou měsících

Novinky Volvo - media.volvocars.com
Foto: Novinky Volvo - media.volvocars.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 3 Srpen, 2024

Uživatel s přezdívkou DarkCells se na Redditu podělil o své zkušenosti s novým elektromobilem Volvo EX30 po dvou měsících používání. Jako dlouholetý řidič elektromobilů měl původně v plánu pořídit si Teslu, ale nakonec si zamiloval Volvo EX30. Zde jsou jeho dojmy a postřehy:

Pozitiva

Interiér

DarkCells byl nadšený z interiéru vozu. Popisuje, že jejich verze Breeze s modrými, téměř bílými sedadly je krásná a pohodlná i při delších cestách. Ocenil také drobné detaily na palubní desce, které dodávají vozu charakter. Toto je samozřejmě věc osobní volby, pro jiného (jinou) to může být negativum.

Kvalita jízdy

Podvozek vozu je vynikající a dokáže dobře maskovat nerovnosti na silnicích. Spolu s výbornou zvukovou izolací vytváří pocit pohodlí a klidu.

Výkon

V této kategorii a cenové relaci je výkon neporovnatelný. Volvo EX30 dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a tento výkon je skutečně cítit, zejména díky duálním motorům s permanentními magnety.

Bezpečnost a asistence řidiče

DarkCells se cítil velmi jistě při používání pilot asistence na delších cestách. Asistence při řízení funguje dobře i ve městě.

Software

Infotainment systém je rychlý, responzivní a ostřejší než displej Tesly. Díky Android Automotive mohou používat aplikace jako YouTube a Amazon Prime, což je ideální pro zastávky na nabíjení. Ovládání klimatizace je také jednodušší než u Tesly.

Plánování trasy

Systém poskytuje přesné odhady procentuálního stavu baterie při příjezdu na místo nebo k nabíjecí stanici. Navíc umožňuje filtrování možností, aby bylo možné využívat pouze Tesla Superchargery.

Nabíjení

Volvo EX30 dosahuje špičkového výkonu nabíjení přes 150 kW na superchargerech. Umístění nabíjecího portu je stejné jako u Tesly, což činí tento proces velmi pohodlným. Nabíjení AC 22 kW umožňuje plné nabití za přibližně 3 hodiny.

Zvukový systém

Unikátní soundbar poskytuje skvělý zážitek z poslechu, zejména při sledování filmů během nabíjení.

OTA aktualizace

Od zakoupení vozu obdrželi dvě aktualizace, které přinesly nové funkce jako režim myčky aut, PIN kód pro schránku na rukavice a méně obtěžující upozornění na pozornost řidiče.

Kvalita zpracování

Vůz má prémiový pocit bez jakýchkoli skřípání nebo klepání.

Poměr cena/výkon

Za dvojmotorovou verzi v Ultra výbavě zaplatili 1 305 000 Kč, což je o něco méně než Tesla Model 3 Long Range, o které původně uživatel redditu uvažoval.

Negativa

Jednopedálové řízení

Systém jednopedálového řízení je slabý, i když rekuperace při brzdění je silná. DarkCells by ocenil aktualizaci, která by toto zlepšila.

Režim výkonu

Režim výkonu je třeba nastavovat při každé jízdě a ztrácí se při něm jednopedálové řízení, i když rekuperace brzdění zůstává. Bylo by skvělé, kdyby se toto nastavení dalo uložit nebo snadno přiřadit k přizpůsobitelnému tlačítku.

Prostor pro nohy vzadu

Volvo EX30 upřednostňuje prostor pro přední pasažéry na úkor zadních sedadel. Pro DarkCells to nebyl problém, ale může to být nevýhodou pro jiné uživatele.

Reakce ostatních uživatelů

Reakce na zkušenosti ostatních byly různorodé. Někteří uživatelé vyjádřili zklamání z odložení uvedení vozu v USA kvůli protičínským clům. Jiní diskutovali o velikosti vozu, která může být pro severoamerický trh příliš malá. Uživatelé také vyjádřili zájem o porovnání s dalšími modely, jako je EV3, a diskutovali o různých aspektech pohodlí a prostoru.

Nabízené varianty Volvo EX30 v ČR

V České republice je Volvo EX30 k dispozici ve třech variantách:

  • Standard Range: Vybaveno lithium-železo-fosfátovou baterií s kapacitou 49 kWh, zaměřenou na dostupnost.
  • Extended Range: Verze s lithium-iontovou baterií o kapacitě 64 kWh, která nabízí dojezd až 480 km.
  • Twin Motor Performance: Nejvýkonnější varianta se dvěma elektromotory, systémovým výkonem 315 kW (428 k), akcelerací z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a baterií s kapacitou 64 kWh.

Nejlevnější model se prodává za 869 000 Kč, zatímco nejvýkonnější varianta začíná na 1 305 000 Kč. Všechny modely podporují rychlonabíjení až do výkonu 153 kW, což umožňuje nabití z 10 na 80 procent za 25 minut.

Štítky

  • EV novinky
  • Volvo

Mohlo by vás zajímat

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto

Čína povolila první elektromobily s autonomním řízením Level 3
Čínské ministerstvo udělilo historické povolení pro dva elektromobily s pokročilým autonomním řízením Level 3. Vozy Deepal SL03 a Arcfox Alpha S mohou jezdit bez dozoru řidiče na vybraných úsecích v P...

Baterie

Bývalý šéf Lynk&Co: Automobilky v tajnosti nenávidí elektromobilitu
Alain Visser, který až do začátku roku 2024 vedl značku Lynk&Co, ostře kritizuje automobilový průmysl. Podle něj tradiční výrobci automobilů ve skutečnosti elektromobilitu nenávidí a dělají vše pro to...

BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com

BMW trefilo do černého. Nová iX3 je téměř vyprodaná dříve, než vyjela na silnice. Proč?
Slibovali revoluci a zákazníci jim uvěřili. Příchod platformy Neue Klasse vyvolal nákupní horečku, jakou BMW dlouho nezažilo. Zatímco konkurence bojuje o každého klienta, pořadníky na novou iX3 se pln...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BYD Atto 2 v Česku: 765 000 Kč a 425litrový kufr. Bude mít Elroq problém?

Největší světový výrobce elektromobilů míří přímo na Elroq a Konu. BYD Atto 2 nabízí za 765 000 Kč panoramatickou střechu, veganskou... >>

Seat a Cupra otevřely továrnu na baterie za 7,8 miliardy korun

Španělské automobilky Seat a Cupra slavnostně otevřely nový závod na výrobu bateriových systémů v Martorelli. Investice za 300 milionů... >>

CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %

Čínský výrobce baterií CATL upevnil svou dominanci na globálním trhu baterií pro elektromobily s tržním podílem 38,1 procenta za prvních... >>

Laboratorní průlom: Němci vyvinuli baterii s dvojnásobným dojezdem oproti dnešním elektromobilům

V Drážďanech právě otestovali baterii, která by mohla změnit elektromobilitu. Solid-state lithium-sirné články z Fraunhoferova institutu... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sibiu, RomaniaȘelimbăr, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vrgorac, CroatiaVrgorac, Croatia
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Napoli, Italy - Westnapoli, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hanau-West, GermanyHanau, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bochum, Germany - Ruhr ParkBochum, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.