Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Vishay představuje 50W rezistor pro elektromobily odolný do 175°C

Baterie
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 12 Listopad, 2025

Nová éra spolehlivosti v elektromobilech

Automobilový průmysl čelí neustálým výzvám v oblasti spolehlivosti elektronických komponent. Společnost Vishay Sfernice nyní přináší řešení v podobě nového výkonového rezistoru LTA 50, který byl speciálně navržen pro náročné podmínky v elektromobilech a hybridních vozidlech.

Technické parametry pro extrémní podmínky

Rezistor LTA 50 disponuje výkonem 50 wattů a je zabalen do kompaktního pouzdra TO-220, které umožňuje přímou montáž na chladič. Tato konstrukce zajišťuje efektivní odvod tepla, což je klíčové pro dlouhodobou spolehlivost komponenty.

Zařízení splňuje přísnou automobilovou normu AEC-Q200, která garantuje spolehlivost v extrémních podmínkách. Rezistor vydrží teploty až 175 stupňů Celsia a vysokou vlhkost, přičemž odolává vibracím a elektrickému stresu typickému pro automobilové prostředí.

Široké spektrum aplikací v elektromobilech

Komponenta nabízí široký rozsah odporových hodnot od 0,010 ohmů až po 450 kiloohmů s tolerancí až ±1 procento. Tato flexibilita umožňuje použití v různých systémech elektromobilů:

  • Palubní nabíječky (onboard chargers) - systémy pro nabíjení baterie přímo ve vozidle
  • Systémy řízení baterií (BMS) - elektronika monitorující stav a bezpečnost baterie
  • Řízení elektromotorů - komponenty zajišťující správnou funkci pohonných jednotek

Rezistor slouží jako předřadný nebo vybíjecí odpor, což jsou klíčové funkce pro bezpečné a efektivní fungování elektrických systémů vozidla.

Bezpečnost a ekologické aspekty

LTA 50 disponuje neinduktivním designem a vysokou dielektrickou pevností 1500 voltů RMS, což zajišťuje bezpečnou izolaci v high-voltage systémech elektromobilů. Maximální napětí komponenty dosahuje 500 voltů.

Rezistor je plně kompatibilní s RoHS směrnicí, která omezuje použití nebezpečných látek v elektronických zařízeních. Tím přispívá k ekologičtějšímu přístupu v automobilovém průmyslu.

Uvedení tohoto rezistoru na trh představuje další krok směrem k vyšší spolehlivosti elektromobilů, což je klíčové pro jejich širší přijetí veřejností a důvěru spotřebitelů v tuto technologii.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Technologie - Robotika - AI

XPeng předvedl robota s lidskou chůzí. Diváci nevěřili, že není uvnitř člověk
Zatímco Tesla slibuje miliony robotů, čínský XPeng tiše testoval IRON robota celý rok ve vlastní továrně – a přiznal neúspěch. Teď přichází s novou generací, která kombinuje pevnolátkové baterie, 22 s...

Tesla Roadster | zdroj: tesla.com

Tesla Roadster: 8 let čekání končí. Nebo ne? Musk stanovil datum na dubnový žert
Zákazníci čekají od roku 2017, někteří už ruší objednávky. Teď Elon Musk oznámil představení na 1. dubna 2026 – ten samý den, kdy lidé nevěří ničemu. Je to provokace, nebo konečně reálný termín? Vůz m...

Nabíjení elektromobilu

Zlatá pravidla elektromobility: Jak ušetřit tisíce a prodloužit životnost baterie
Plynulá jízda snižuje spotřebu o třetinu, správné nabíjení prodlužuje životnost baterie o roky a předehřátí v zimě zachrání desítky kilometrů dojezdu. Zjistili jsme, které návyky mají skutečný dopad n...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BYD má rekordní prodeje, ale zisk padá. Co se děje v Číně?

Když největší výrobce elektromobilů světa hlásí pokles zisku o 33 % i přes rostoucí prodeje, něco je špatně. V Číně zuří cenová... >>

Známe výherce soutěže o vstupenky na e-SALON 2025. Podívejte se, kdo se může těšit!

Soutěž o vstupenky na největší veletrh elektromobility e-SALON 2025 je u konce. Deset nejrychlejších soutěžících s nejpřesnějšími... >>

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1

První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o... >>

Je tohle bod zlomu pro elektromobily v Česku? Čísla ze stovek dobíjecích stanic mluví jasně

Pražská energetika odhalila čísla, která potvrzují to, co mnozí tušili. Elektromobilita v Česku nabírá na síle takovým tempem, že... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Ljubljana, SloveniaLjubljana, Slovenia
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mandelieu-la-Napoule, FranceMandelieu-la-Napoule, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Ogden, UKDoncaster, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bialystok, PolandBiałystok, Poland
6 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.