Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen čelí výzvám na trhu s elektromobily

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 10 Červenec, 2024

Výrobní závod společnosti Audi v Bruselu, který zaměstnává přibližně 3 000 pracovníků, aktuálně vyrábí modely Audi Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron. Poprávka po těchto elektromobilech však klesá. Prodeje poklesly z 19 500 jednotek v první polovině roku 2023 na 17 900 jednotek ve stejném období roku 2024.

Generální ředitel společnosti Audi Brussels, Volker Germann, k situaci uvedl: „Oznámení o záměru neznamená, že bylo přijato rozhodnutí. Nicméně tato zpráva měla hluboký dopad na zaměstnance v Bruselu i na mě osobně. Transparentní a konstruktivní dialog je důležitý v procesu, který bude následovat. Vezmeme v úvahu všechny perspektivy.“

Tržní trendy a problémy

Potenciální uzavření továrny v Bruselu je součástí širšího trendu problémů, kterým Volkswagen čelí na trhu s elektromobily. Společnost zaznamenala pokles celkových dodávek elektromobilů na 317 200 jednotek v první polovině roku 2024 z 321 600 jednotek v předchozím roce. Obzvláště znepokojující je téměř 20% pokles prodejů v Číně, kde domácí výrobci, jako je BYD, získávají tržní podíl díky konkurenceschopným cenám a dlouhému dojezdu jejich elektromobilů.

Finanční vyhlídky společnosti Volkswagen se zhoršily, což vedlo ke snížení prognózy provozního zisku na 6,5 až 7 %, oproti předchozím 7 až 7,5 %. Navíc potenciální náklady spojené s restrukturalizací nebo uzavřením bruselského závodu by mohly vést k dopadu na provozní zisk společnosti až do výše 2,6 miliardy eur (2,81 miliardy dolarů) v roce 2024.

Konkurence a nové modely

Situace v Bruselu je symptomatická pro širší problémy, kterým čelí evropští výrobci automobilů, včetně klesající poptávky po elektromobilech a zvýšené konkurence čínských výrobců automobilů. Evropská unie reagovala nedávno zavedenými prozatímními tarify na elektromobily dovážené z Číny, aby čelila těmto tlakům.

Volkswagen se snaží tyto výzvy překonat a zaměřuje se na nové modely, jako je VW ID.7 Tourer, Audi Q6 e-tron a Porsche Macan Electric, aby oživil prodeje. Společnost hlásí nárůst objednávek v západní Evropě na přibližně 170 000 jednotek, což naznačuje potenciál pro oživení.

Budoucnost Volkswagen a trhu elektromobilů

Volkswagen čelí zvýšenému tlaku ze strany lídrů na trhu s elektromobily, jako jsou Tesla a BYD, kteří dramaticky snížili ceny, aby vytlačili konkurenci. Společnost nedávno oznámila zpoždění plánů na čtvrtou továrnu na baterie pro elektromobily, což bylo zdůvodněno tržními podmínkami v Evropě, včetně pomalého náběhu trhu s elektromobily.

Přestože se společnost potýká s výzvami, její finanční síla jí poskytuje určitou flexibilitu. Volkswagen nedávno investoval 700 milionů dolarů do získání téměř 5% podílu ve společnosti Xpeng Inc., čínském výrobci elektromobilů, s cílem urychlit svůj program elektromobilů. Navzdory těmto výzvám se Volkswagen snaží využít svých rozsáhlých zdrojů a věří, že se mu nakonec podaří uspět.

Štítky

  • EV novinky
  • Volkswagen

Mohlo by vás zajímat

Tesla Model 3 Standard | zdroj: tesla.com

Nejlevnější Tesla dorazí do Česka: Model 3 Standard za 899 990 Kč
Tesla otevírá dveře širšímu okruhu českých zákazníků. Model 3 Standard s cenou 899 990 Kč představuje nejdostupnější cestu k vozu kalifornského výrobce. S dojezdem 534 kilometrů a spotřebou pouhých 1...

Tesla Model S | zdroj: tesla.com

Tesla čelí propadu v Evropě: Prodeje ve Francii a Dánsku klesly o desítky procent
Listopadové statistiky registrací elektromobilů odhalily pro Teslu znepokojivý trend v Evropě. V klíčových trzích, jako je Francie a Dánsko, zaznamenala americká automobilka propad prodejů o desítky p...

Ilustrační foto

Němečtí vědci vyvíjejí megawattové nabíječky pro kamiony s vlastní solární elektrárnou
Fraunhofer Institut společně s Infineon a Siemens pracuje na revolučních nabíjecích stanicích pro nákladní vozidla s výkonem až 30 MW. Systém kombinuje megawattové nabíjení s fotovoltaikou a bateriový...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobilita v Česku má stále co dohánět. Lépe jsou na tom Poláci i Maďaři

Česká čísla překvapí: registrace elektromobilů vzrostly za deset měsíců roku 2025 o 31,8 % na 11 444 vozů. Jenže tržní podíl 5,6 % je... >>

Nvidia má problém? Čínská automobilka začíná prodávat čipy, které ji mají konkurovat

Zatímco Nvidia odkládá uvedení nového čipu Thor, čínské Nio už dodává vlastní řešení a hledá zákazníky. Čip Shenji NX9031... >>

Německý autoprůmysl čeká na elektromobily: prodeje vzrostou o 30 procent

Německý automobilový průmysl očekává v roce 2026 pouze mírné oživení celkového trhu, ale u elektromobilů počítá s výrazným růstem... >>

Proč Tesla zvládla software za 5 let a tradiční automobilky selhávají dekádu

GM tratil 10 miliard dolarů na Cruise a projekt skončil. Ford ztratil 2,7 miliardy na Argo AI. Tesla mezitím posílá bezdrátové aktualizace od... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Eurotunnel, France - TerminalCoquelles, France
8 míst • 125 kW • ne-Tesla
Chemnitz, GermanyChemnitz, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Colne, UKColne, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gera, GermanyGera, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Salzburg, AustriaAnif-Salzburg, Austria
12 míst • 125 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.