Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen čelí výzvám na trhu s elektromobily

Novinka

Výrobní závod společnosti Audi v Bruselu, který zaměstnává přibližně 3 000 pracovníků, aktuálně vyrábí modely Audi Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron. Poprávka po těchto elektromobilech však klesá. Prodeje poklesly z 19 500 jednotek v první polovině roku 2023 na 17 900 jednotek ve stejném období roku 2024.

Generální ředitel společnosti Audi Brussels, Volker Germann, k situaci uvedl: „Oznámení o záměru neznamená, že bylo přijato rozhodnutí. Nicméně tato zpráva měla hluboký dopad na zaměstnance v Bruselu i na mě osobně. Transparentní a konstruktivní dialog je důležitý v procesu, který bude následovat. Vezmeme v úvahu všechny perspektivy.“

Tržní trendy a problémy

Potenciální uzavření továrny v Bruselu je součástí širšího trendu problémů, kterým Volkswagen čelí na trhu s elektromobily. Společnost zaznamenala pokles celkových dodávek elektromobilů na 317 200 jednotek v první polovině roku 2024 z 321 600 jednotek v předchozím roce. Obzvláště znepokojující je téměř 20% pokles prodejů v Číně, kde domácí výrobci, jako je BYD, získávají tržní podíl díky konkurenceschopným cenám a dlouhému dojezdu jejich elektromobilů.

Finanční vyhlídky společnosti Volkswagen se zhoršily, což vedlo ke snížení prognózy provozního zisku na 6,5 až 7 %, oproti předchozím 7 až 7,5 %. Navíc potenciální náklady spojené s restrukturalizací nebo uzavřením bruselského závodu by mohly vést k dopadu na provozní zisk společnosti až do výše 2,6 miliardy eur (2,81 miliardy dolarů) v roce 2024.

Konkurence a nové modely

Situace v Bruselu je symptomatická pro širší problémy, kterým čelí evropští výrobci automobilů, včetně klesající poptávky po elektromobilech a zvýšené konkurence čínských výrobců automobilů. Evropská unie reagovala nedávno zavedenými prozatímními tarify na elektromobily dovážené z Číny, aby čelila těmto tlakům.

Volkswagen se snaží tyto výzvy překonat a zaměřuje se na nové modely, jako je VW ID.7 Tourer, Audi Q6 e-tron a Porsche Macan Electric, aby oživil prodeje. Společnost hlásí nárůst objednávek v západní Evropě na přibližně 170 000 jednotek, což naznačuje potenciál pro oživení.

Budoucnost Volkswagen a trhu elektromobilů

Volkswagen čelí zvýšenému tlaku ze strany lídrů na trhu s elektromobily, jako jsou Tesla a BYD, kteří dramaticky snížili ceny, aby vytlačili konkurenci. Společnost nedávno oznámila zpoždění plánů na čtvrtou továrnu na baterie pro elektromobily, což bylo zdůvodněno tržními podmínkami v Evropě, včetně pomalého náběhu trhu s elektromobily.

Přestože se společnost potýká s výzvami, její finanční síla jí poskytuje určitou flexibilitu. Volkswagen nedávno investoval 700 milionů dolarů do získání téměř 5% podílu ve společnosti Xpeng Inc., čínském výrobci elektromobilů, s cílem urychlit svůj program elektromobilů. Navzdory těmto výzvám se Volkswagen snaží využít svých rozsáhlých zdrojů a věří, že se mu nakonec podaří uspět.

Štítky

  • EV novinky
  • Volkswagen
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 10 Červenec, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Xiaomi YU7: Elektrické SUV přichází o měsíc dříve

Čínský technologický gigant Xiaomi překvapil automobilový svět oznámením o předčasném uvedení svého druhého elektromobilu. SUV s... >>

Nio ES9: Přichází vlajkový elektromobil SUV s nejmodernějšími technologiemi

Čínský výrobce elektromobilů Nio oficiálně oznámil uvedení nového vlajkového SUV ES9 v první polovině roku 2026. Model navazuje na... >>

Tesla ztrácí dech: Prodeje v Evropě padají, v Česku ji válcuje Škoda

Tesla v Evropě výrazně ztrácí – zatímco trh s elektromobily roste, její prodeje meziročně klesly o téměř 40 %. Ani nový Model Y a... >>

Tesla Supercharger: Nové stanice rozšiřují nabíjecí síť v České republice

Tesla výrazně posílila svou nabíjecí infrastrukturu v České republice otevřením nových stanic Supercharger v Ostravě a Čestlicích.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.