Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen představuje revoluci v bateriích pro elektromobily

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Miriam
Miriam 15 Březen, 2025

Zjednodušení jako klíč k úspěchu

Automobilka Volkswagen představila novou generaci bateriových systémů, které nahradí dosavadní modulární řešení. Přímá integrace článků do bateriového packu umožní snížit hmotnost a zvýšit kapacitu až o 20 % oproti současným modelům. Tato změna navíc zjednoduší výrobu a umožní přizpůsobit baterie různým typům vozů.

Flexibilní řešení pro různé potřeby

Technologie podporuje různé chemické složení článků včetně LFP, NMC nebo perspektivních solid-state a sodíkových baterií. Výrobní závody PowerCo v Německu, Španělsku a Kanadě plánují do roku 2030 pokrýt 80 % produkce skupiny Volkswagen. Testování prvních 100 000 článků již proběhlo úspěšně.

Chlazení a bezpečnost na nové úrovni

Inženýři kompletně přepracovali systém termoregulace. Ploché povrchy článků umožňují efektivnější odvod tepla pomocí síťovaných chladicích kanálků. Senzory současně monitorují teplotu i napětí každého článku, což zvyšuje bezpečnost a životnost baterií.

Ekonomický přínos pro zákazníky

Podle Michaela Steinera, šéva výzkumu Volkswagenu, nová technologie sníží cenu baterií až o 40 %. Tento krok je zásadní pro dosažení cenové parity s vozy se spalovacími motory. První evropské modely s novými bateriemi se objeví na trhu ještě letos.

Příprava na další milníky

VW již testuje integrované řešení článků přímo do karoserie, které by mohlo dále snížit hmotnost vozů. Současná aktualizace baterií pro platformu MEB zároveň připravuje půdu pro budoucí modely na architektuře SSP, jež začnou vznikat od roku 2028.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Model S infotainment | zdroj: tesla.com

Evropa přestane být pozadu: FSD Tesly dorazí v únoru 2026. Majitelé mohou pomoci
Více než rok frustrace má konec. Tesla odhalila plán, jak dostat Full Self-Driving do Evropy – s cílovým datem únor 2026. Pro tisíce majitelů, kteří již roky sledují pokroky systému ze zámoří, začíná ...

Xiaomi YU7 | zdroj: mi.com

Xiaomi vyrobilo 500 000 elektromobilů za rekordní čas
Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl významného milníku ve výrobě elektromobilů - vyrobil již půlmiliontý vůz. Tohoto úspěchu dosáhl za pouhých 19 měsíců od uvedení prvního modelu, což je jeden z...

Ilustrační foto

Tesla Supercharger v Česku: Hlasování otevírá nové možnosti. O přízeň bojují Vary, Znojmo i Tábor
Minulé hlasování přineslo vytouženou stanici do Svitav, nyní má česká komunita další šanci vzít plánování do vlastních rukou. Tesla spustila novou vlnu ankety, ve které mohou řidiči přímo rozhodnout o...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla Robotaxi se otevírá veřejnosti, FSD míří k masovému přijetí

Tesla zpřístupnila Robotaxi veřejnosti v Austinu a Bay Area, což je klíčový milník autonomního řízení. Uživatelé iPhonů mohou nově... >>

VW zastavil výrobu legendárního Buzzu. Nostalgie nestačí na překonání kruté reality

Elektrický nástupce kultovního Volkswagen Microbusu měl být hitem. Místo toho stojí výroba v Hannoveru a dealerům se vozy hromadí na... >>

Porsche Cayenne Electric: 16 minut nabíjení, 1000 koní a konec éry pomalého dobíjení

Stuttgart konečně odhaluje karty. Elektrický Cayenne nabídne to, co dosud žádné prémiové SUV nedokázalo – nabití z 10 na 80 procent za... >>

Konec dvojrole. Oliver Blume čelí nejvyšší zkoušce kariéry – a vlastníci ztrácejí trpělivost

Oliver Blume od ledna 2026 už nebude šéfem Porsche. Soustředí se jen na Volkswagen – a čas se krátí. Podle zdrojů z okolí rodin Porsche a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Herford, GermanyHerford, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gardermoen, NorwayGardermoen, Norway
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Plzeň, Czech RepublicPlzeň, Czech Republic
6 míst • 150 kW • ne-Tesla
Villedieu-les-Poêles-Rouffigny, FranceVilledieu-les-Poêles-Rouffigny, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - WestboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.