Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen představuje revoluci v bateriích pro elektromobily

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Miriam
Miriam 15 Březen, 2025

Zjednodušení jako klíč k úspěchu

Automobilka Volkswagen představila novou generaci bateriových systémů, které nahradí dosavadní modulární řešení. Přímá integrace článků do bateriového packu umožní snížit hmotnost a zvýšit kapacitu až o 20 % oproti současným modelům. Tato změna navíc zjednoduší výrobu a umožní přizpůsobit baterie různým typům vozů.

Flexibilní řešení pro různé potřeby

Technologie podporuje různé chemické složení článků včetně LFP, NMC nebo perspektivních solid-state a sodíkových baterií. Výrobní závody PowerCo v Německu, Španělsku a Kanadě plánují do roku 2030 pokrýt 80 % produkce skupiny Volkswagen. Testování prvních 100 000 článků již proběhlo úspěšně.

Chlazení a bezpečnost na nové úrovni

Inženýři kompletně přepracovali systém termoregulace. Ploché povrchy článků umožňují efektivnější odvod tepla pomocí síťovaných chladicích kanálků. Senzory současně monitorují teplotu i napětí každého článku, což zvyšuje bezpečnost a životnost baterií.

Ekonomický přínos pro zákazníky

Podle Michaela Steinera, šéva výzkumu Volkswagenu, nová technologie sníží cenu baterií až o 40 %. Tento krok je zásadní pro dosažení cenové parity s vozy se spalovacími motory. První evropské modely s novými bateriemi se objeví na trhu ještě letos.

Příprava na další milníky

VW již testuje integrované řešení článků přímo do karoserie, které by mohlo dále snížit hmotnost vozů. Současná aktualizace baterií pro platformu MEB zároveň připravuje půdu pro budoucí modely na architektuře SSP, jež začnou vznikat od roku 2028.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

FSD - ilustrační foto

Šéf Xpengu testoval Tesla FSD rok poté: „Téměř úroveň 4." A vsadil si na nahý běh
He Xiaopeng se po roce vrátil do Silicon Valley testovat Tesla FSD V14.2 – a nemohl uvěřit vlastním očím. „Blíží se úrovni 4, je to uklidňující," napsal šéf čínského Xpengu. Systém, který loni označil...

Baterie

Seat a Cupra otevřely továrnu na baterie za 7,8 miliardy korun
Španělské automobilky Seat a Cupra slavnostně otevřely nový závod na výrobu bateriových systémů v Martorelli. Investice za 300 milionů eur (7,8 miliardy korun) umožní vyrábět baterii každých 45 sekund...

EU regulace

V úterý to bude jasné: Evropa couvá od zákazu spalovacích aut. Proč ho elektromobily vlastně nepotřebují?
Evropská komise pravděpodobně v úterý 16. prosince představí plán na zmírnění zákazu prodeje spalovacích motorů od roku 2035. Politický ústupek přichází v době, kdy globální prodeje elektromobilů rost...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Konec tavení a chemikálií. BMW otevřelo první centrum, kde se baterie recyklují mechanicky

Představte si recyklaci baterií bez pecí žhavých na 1450 stupňů a bez nádrží plných agresivních chemikálií. Přesně to dnes začalo... >>

Brusel otáčí: Spalovací motory mohou přežít rok 2035, připustil eurokomisař

Ještě nedávno to vypadalo jako hotová věc, dnes je vše jinak. Eurokomisař pro dopravu Apostolos Tzitzikostas potvrdil, že Brusel ustupuje... >>

Volkswagen a Xpeng dokončili společný elektromobil ID.Unyx 07 za pouhých 18 měsíců

První společný vůz Volkswagenu a Xpengu, SUV ID.Unyx 07, vstoupí do výroby už 31. prosince. Je to výsledek nečekaně rychlého, pouhých 18... >>

Opel Astra 2026 dostává 58 kWh baterii a dosah až 454 kilometrů

Opel představil modernizovaný Astra s výrazně vylepšenou elektrickou verzí. Nová 58 kWh baterie nabídne dosah až 454 kilometrů, což je... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Rovereto, Italy - Via Del GardaRovereto, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg, GermanyHamburg, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Buzău, RomaniaBuzău, Romania
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Elmshorn, GermanyElmshorn, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trzebownisko, PolandTrzebownisko, Poland
4 míst • 150 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.