Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen představuje revoluci v bateriích pro elektromobily

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Miriam
Miriam 15 Březen, 2025

Zjednodušení jako klíč k úspěchu

Automobilka Volkswagen představila novou generaci bateriových systémů, které nahradí dosavadní modulární řešení. Přímá integrace článků do bateriového packu umožní snížit hmotnost a zvýšit kapacitu až o 20 % oproti současným modelům. Tato změna navíc zjednoduší výrobu a umožní přizpůsobit baterie různým typům vozů.

Flexibilní řešení pro různé potřeby

Technologie podporuje různé chemické složení článků včetně LFP, NMC nebo perspektivních solid-state a sodíkových baterií. Výrobní závody PowerCo v Německu, Španělsku a Kanadě plánují do roku 2030 pokrýt 80 % produkce skupiny Volkswagen. Testování prvních 100 000 článků již proběhlo úspěšně.

Chlazení a bezpečnost na nové úrovni

Inženýři kompletně přepracovali systém termoregulace. Ploché povrchy článků umožňují efektivnější odvod tepla pomocí síťovaných chladicích kanálků. Senzory současně monitorují teplotu i napětí každého článku, což zvyšuje bezpečnost a životnost baterií.

Ekonomický přínos pro zákazníky

Podle Michaela Steinera, šéva výzkumu Volkswagenu, nová technologie sníží cenu baterií až o 40 %. Tento krok je zásadní pro dosažení cenové parity s vozy se spalovacími motory. První evropské modely s novými bateriemi se objeví na trhu ještě letos.

Příprava na další milníky

VW již testuje integrované řešení článků přímo do karoserie, které by mohlo dále snížit hmotnost vozů. Současná aktualizace baterií pro platformu MEB zároveň připravuje půdu pro budoucí modely na architektuře SSP, jež začnou vznikat od roku 2028.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Německý autoprůmysl čeká na elektromobily: prodeje vzrostou o 30 procent
Německý automobilový průmysl očekává v roce 2026 pouze mírné oživení celkového trhu, ale u elektromobilů počítá s výrazným růstem o 30 procent na 693 tisíc vozů. Celkový trh zůstane pod úrovní roku 20...

Mercedes-Benz GLB | zdroj: media.mercedes-benz.com

Zachrání Mercedes GLB a BMW iX3 evropský autoprůmysl? Němci konečně dohánějí Čínu
Evropský automobilový průmysl je v krizi. Volkswagen ruší 35 000 pracovních míst, Ford propouští další tisíce zaměstnanců, Audi zavírá belgickou továrnu. Zatímco tradiční automobilky bojují o přežití,...

Volvo EX-30 Cross Country

Test Volvo EX30 Cross Country: Když malý elektromobil nabídne 315 kW a panoramatickou střechu
Nejmenší elektrické Volvo zrychlí rychleji než Porsche Macan, má topografii nejvyšší švédské hory na masce a audio jako koncertní síň. Po týdnu testování a 600 ujetých kilometrech ale víme, že katalog...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nio Firefly míří do Británie a Thajska: Strategie bez cel pro globální expanzi

Čínská automobilka Nio, známá svými inovativními elektromobily, výrazně zrychluje globální expanzi své prémiové kompaktní značky... >>

V úterý to bude jasné: Evropa couvá od zákazu spalovacích aut. Proč ho elektromobily vlastně nepotřebují?

Evropská komise pravděpodobně v úterý 16. prosince představí plán na zmírnění zákazu prodeje spalovacích motorů od roku 2035.... >>

Němečtí vědci vyvíjejí megawattové nabíječky pro kamiony s vlastní solární elektrárnou

Fraunhofer Institut společně s Infineon a Siemens pracuje na revolučních nabíjecích stanicích pro nákladní vozidla s výkonem až 30 MW.... >>

Japonci se nevzdávají: Nissan chystá protiútok na čínském trhu s modelem NX8

Japonský Nissan zintenzivňuje úsilí na čínském trhu s elektromobily, kde v posledních letech ztrácí pozice vůči domácím výrobcům.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Manchester, UK - Trafford CentreManchester, United Kingdom
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ankara, TürkiyeAnkara, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Miskolc, HungaryMiskolc, Hungary
8 míst • 125 kW • ne-Tesla
Vouillé, FranceVouillé, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.