Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volvo EX60: Nový elektrický crossover na platformě SPA3

Novinky Volvo - media.volvocars.com
Foto: Novinky Volvo - media.volvocars.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 9 Březen, 2025

ČÍnsko-švédská automobilka Volvo představila nový model EX60, který doplňuje její rostoucí nabídku elektrických vozidel. Tento středně velký crossover využívá 800V bateriový systém, jenž umožňuje rychlejší nabíjení oproti konvenčnějším 400V architekturám. Výrobce potvrzuje, že EX60 bude plně elektrický a nabídne kombinaci výkonu, praktičnosti a pokročilých bezpečnostních technologií.

Platforma SPA3: základy pro flexibilní vývoj

EX60 je prvním vozem Volva postaveným na modulární platformě SPA3 (Scalable Product Architecture 3). Tato architektura umožňuje vyrábět vozidla různých velikostí – od kompaktnějších než je EX30 až po větší modely překračující rozměry SUV EX90. Platforma je optimalizována pro elektrické pohony a nabízí prostorný interiér díky kompaktnímu uspořádání baterií a motorů.

Nabíjení a dojezd: srovnání s konkurencí

Systém 800 V v EX60 zkracuje dobu nabíjení až o 30 % oproti 400V systémům. Podle dostupných dat z testů Volva dokáže vozidlo při využití ultrarychlých nabíječek s výkonem nad 350 kW obnovit dojezd přibližně 300 km za 10 minut, podobně jako nedávno představený sedan ES90. Maximální dojezd EX60 by měl přesáhnout 500 km dle normy WLTP.

Tržní pozice: klíčové soupeře

EX60 vstupuje do silně konkurenčního segmentu elektrických SUV, kde se utká s Teslou Model Y, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 a Fordem Mustang Mach-E. Volvo zde vsází na svou reputaci v oblasti bezpečnosti – EX60 bude standardně vybaven systémem LiDAR pro autonomní řízení úrovně 3 a pokročilými asistenčními funkcemi.

Strategie elektromobility: cíle Volva do roku 2030

Volvo plánuje do roku 2030 prodávat výhradně elektrická vozidla. EX60 je součástí této strategie spolu s modely EX30, EX90 a budoucími novinkami na platformě SPA3. Výrobce současně investuje do recyklace baterií a snížení uhlíkové stopy výroby o 40 % do roku 2025.

Štítky

  • EV novinky
  • Volvo

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Německé automobilky propouštějí: Volkswagen ruší 35 tisíc míst
Německé automobilky čelí masivnímu propouštění kvůli hospodářské krizi a transformaci na elektromobilitu. Pouze za prvních devět měsíců roku 2024 vynaložily firmy z indexu DAX na restrukturalizace 6 m...

Baterie

Nayax koupil Lynkwell za 650 milionů: AI řídí nabíjení elektromobilů
Izraelská společnost Nayax převzala americkou platformu Lynkwell za 25,9 milionu dolarů. Spojení vytvoří jednotné řešení pro správu nabíjecích stanic s umělou inteligencí a pokročilými platebními syst...

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com

Zatímco Tesla a BYD dostávají pozornost, tato čínská značka tiše prodala půl milionu aut za necelý rok
Zatímco NIO, Xpeng a Li Auto bojují o 30–40 tisíc prodejů měsíčně, čínský Leapmotor v listopadu dodal 70 327 vozů – téměř dvojnásobek všech tří konkurentů dohromady. Za jedenáct měsíců překročil půl m...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Konečně! Google Mapy ukazují volné Superchargery v reálném čase. Funguje to i v Česku

Každý řidič elektromobilu to zná. Plánování delší trasy a otravné přepínání mezi Google Mapami a aplikací Tesla, jen abyste zjistili,... >>

Leapmotor útočí s novým modelem A10. Slibuje nízkou cenu, LiDAR a solidní dojezd

Čínská automobilka Leapmotor, podporovaná koncernem Stellantis, právě v Kantonu odhalila svou novou zbraň do nejžhavějšího segmentu trhu.... >>

Německé automobilky propouštějí: Volkswagen ruší 35 tisíc míst

Německé automobilky čelí masivnímu propouštění kvůli hospodářské krizi a transformaci na elektromobilitu. Pouze za prvních devět... >>

BYD útočí na absolutní kvalitu: S 113 GWh na kontě vyhlašuje strategii „nulových defektů“

Vyrobit miliony baterií je jedna věc, vyrobit je bez jediné chyby druhá. Čínský BYD, který letos drtí prodejní žebříčky, si uvědomuje,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Rosengarten, GermanyRosengarten, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Deauville, FranceTouques, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Düsseldorf - Ando CampusDüsseldorf, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bergamo Dalmine, ItalyDalmine, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Afragola, Italy - Napoli NorthAfragola (NA), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.