Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Xiaomi YU7: Revoluční elektroSUV za cenu Toyoty přichází do Evropy v roce 2027

Xiaomi YU7 - zdroj: https://www.mi.com/global/
Foto: Xiaomi YU7 - zdroj: https://www.mi.com/global/
Fotka autora Redakce
Redakce 20 Srpen, 2025

Xiaomi YU7: Elektromobil, který mění pravidla hry

Čínská technologická společnost Xiaomi, známá především svými chytrými telefony, právě způsobila zemětřesení v automobilovém průmyslu. Jejich první elektrické SUV YU7 se stalo okamžitým hitem – během pouhých 18 hodin od představení nasbíralo neuvěřitelných 240 000 rezervací. Pro srovnání: to je více vozů, než někteří tradiční výrobci prodají za celý rok.

YU7 kombinuje design připomínající Ferrari nebo Aston Martin s cenovkou běžné Toyoty Camry. Základní verze vyjde na přibližně 1 200 000 Kč, přičemž nabízí výkon a technologie, které konkurují vozům za dvojnásobek ceny. Právě tato kombinace dostupnosti a špičkových parametrů dělá z YU7 tak přelomový produkt.

Technické parametry, které berou dech

YU7 není jen dalším elektromobilem na trhu. Jeho specifikace by udělaly čest i prémiovým sportovním SUV:

  • Dojezd až 700 km na jedno nabití (verze s větší baterií)
  • Rychlonabíjení 800V architektury – z 10 na 80 % za 15 minut
  • Výkon až 845 koní v top verzi
  • Akcelerace 0-100 km/h za 2,8 sekundy
  • Revoluční HUD displej promítající informace přímo na čelní sklo

Proč Xiaomi poráží i Teslu?

Podle analytiků Morgan Stanley společnost Xiaomi a další čínští výrobci již předstihli Teslu v inovacích a hodnotě za peníze. „Doporučujeme investorům podívat se na specifikace Xiaomi YU7, které vypadají jako Ferrari nebo Aston Martin SUV za cenu Toyoty Camry,“ uvedli analytici v květnu 2025.

Xiaomi přináší do automobilového světa know-how z výroby chytrých telefonů. Jejich software a uživatelský zážitek jsou natolik vyspělé, že i zkušení řidiči elektromobilů jsou nadšeni. Integrace s mobilními zařízeními, intuitivní ovládání a neustálé aktualizace přes vzduch (OTA) dávají YU7 výhodu, kterou tradiční automobilky teprve dohánějí.

Rekordní prodeje a expanze do Evropy

V druhém čtvrtletí 2025 Xiaomi dodal 81 000 elektromobilů, pouze v červenci pak přes 30 000 vozů. Tento úspěch je ještě pozoruhodnější, když uvážíme, že společnost prodává automobily teprve několik měsíců.

Právě tento úspěch žene Xiaomi k expanzi na globální trhy. Podle aktuálních informací z druhé čtvrtletní konference společnost plánuje vstoupit na evropský trh do roku 2027. Evropa byla zvolena strategicky – tarify pro čínské elektromobily jsou zde mírnější než v USA a existuje zde silná poptávka po vyspělých elektrických vozidlech.

Co čekat na českém trhu?

Pro české zákazníky by se měly otevřít možnosti nákupu Xiaomi YU7 a pravděpodobně i sedanové verze SU7 během roku 2027. Ceny by se mohly pohybovat kolem 1,2–1,8 milionu Kč v závislosti na výbavě a verzi.

Největší výzvou pro Xiaomi v ČR bude vybudování servisní sítě a nabíjecí infrastruktury. Společnost pravděpodobně využije partnerství s existujícími prodejci nebo vytvoří vlastní flagship store podobně jako Tesla.

Revoluce v nabíjení a bateriích

Xiaomi YU7 přináší pokročilou 800V nabíjecí architekturu, která umožňuje extrémně rychlé dobíjení. Při použití ultra-rychlých nabíječek dokáže vůz získat dostatek energie pro 400 km jízdy za pouhých 15 minut.

Společnost také experimentuje s polovodičovými bateriemi, které slibují vyšší energetickou hustotu, delší životnost a lepší bezpečnost. Tyto technologie by se mohly objevit v novějších modelech kolem roku 2027.

Budoucnost elektromobility je tady

Nástup Xiaomi a dalších čínských výrobců signalizuje zásadní změnu v automobilovém průmyslu. Tradiční výrobci z Evropy, USA a Japonska čelí bezprecedentní konkurenci, která tlačí na inovace a snižování cen.

Pro české řidiče to znamená jediné: přístup k špičkovým technologiím za dostupnější ceny. Elektromobilita přestává být luxusem pro bohaté a stává se realitou pro stále širší vrstvy populace.

Xiaomi YU7 není jen automobil. Je symbolem nové éry, kde technologie, design a dostupnost vytvářejí produkty, které mění naše představy o tom, co je možné. A v létě 2025 můžeme s jistotou říci: revoluce v elektromobilitě právě začala.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

FSD - ilustrační foto

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu
Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných vozů. Tato prémiová verze nabízí exkluzivní výbavu, včetně 20palco...

DongFeng BOX | zdroj: dfmotor.cz

Dongfeng spustí výrobu baterií s dojezdem 1000 km v září 2026
Čínský automobilový gigant Dongfeng Motor oznámil zahájení sériové výroby solid-state baterií s energetickou hustotou 350 Wh/kg již v září 2026. Tyto baterie umožní elektromobilům dosáhnout dojezdu až...

Autonomní řízení

Waymo slaví 2 500 robotaxi. Pak přišla ledová sprcha od Muska: "Nováčkovská čísla."
Závod o budoucnost dopravy má nový milník. Waymo od Googlu nasadilo už 2 500 robotaxi a slaví expanzi na dálnice. Pak ale přišla strohá reakce Elona Muska, která vše staví do jiného světla. Proč jsou ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla Model S a Model X: konečně se vrací do Evropy a to s aktualizovanou verzí

Po měsících nedostupnosti Tesla znovu otevřela objednávky prémiových modelů ve čtyřech zemích. Vozy dostaly přední kameru, 744 km... >>

Známe výherce soutěže o vstupenky na e-SALON 2025. Podívejte se, kdo se může těšit!

Soutěž o vstupenky na největší veletrh elektromobility e-SALON 2025 je u konce. Deset nejrychlejších soutěžících s nejpřesnějšími... >>

Tip na víkend: e-Salon 2025 startuje v Letňanech s přehlídkou elektromobility s desítkami novinek

Některé německé značky tentokrát vynechaly. e-Salon 2025, který právě probíhá v Letňanech, nabídne něco jiného – masivní nástup... >>

Konec složitého účtování: Tesla v tichosti otevřela Superchargery kartám, bez kterých se firmy neobejdou

Je to změna, po které manažeři vozových parků volali roky. Tesla dnes, 18. listopadu 2025, zbořila jednu ze svých posledních bariér a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Ioannina, GreeceIoannina, Greece
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kassel, GermanyKassel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Morlaix, FranceSaint-Martin-des-Champs, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fiume Veneto, ItalyFiume Veneto, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rade Appel, GermanyNeu Wulmstdorf, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.