Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Xpeng G7: SUV s vlastním AI čipem láme rekordy v prodeji

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 7 Červenec, 2025

Start prodeje a úspěšné uvedení na trh

Čínská automobilka Xpeng oficiálně zahájila dodávky svého nového elektrického SUV G7, které bylo představeno 4. července. Generální ředitel He Xiaopeng osobně předal první vozy zákazníkům v Šanghaji, což podtrhuje strategický význam tohoto modelu. Zájem překonal očekávání, když během pouhých devíti minut po spuštění prodeje společnost evidovala přes 10 000 závazných objednávek. Tento rychlý start ukazuje silnou poptávku po inovativních elektromobilech na asijském trhu.

Cenová konkurence a varianty modelu

G7 vstupuje na trh se třemi verzemi: 602 Max, 702 Max a 702 Ultra, s počátečními cenami od 195 800 čínských juanů (asi 27 300 dolarů). Toto cenové rozpětí je výrazně nižší než u konkurenční Tesly Model Y, jejíž základní verze začíná na 263 500 juanech. V Šanghaji, kde sídlí Tesla Factory, tvoří 70–80 % objednávek G7 prémiovou variantu Ultra, což naznačuje preferenci vyšší výbavy. Tato cenová agresivita pomáhá Xpengu oslovit širší skupinu zákazníků.

Technické parametry a srovnání

SUV G7 měří na délku 4 892 mm, na šířku 1 925 mm a na výšku 1 655 mm, s rozvorem kol 2 890 mm. Tyto rozměry jej činí větším než Tesla Model Y, která dosahuje 4 797 mm na délku. Klíčovou inovací je integrace vlastního čipu Turing, vyvinutého přímo společností Xpeng. Tento AI čip poskytuje výpočetní výkon až 2 250 TOPS, což je měřítko pro Tera Operations Per Second (bilion operací za sekundu), využívané pro pokročilé funkce autonomního řízení. TOPS indikuje schopnost systému rychle zpracovávat data ze senzorů, což je zásadní pro bezpečnost a efektivitu.

Rekordní objednávky a prodejní projekce

Bleskový zájem o G7 potvrzuje data z prvních minut prodeje, kde počet objednávek překročil 10 000 kusů. Analytická společnost Deutsche Bank odhaduje, že v druhé polovině roku 2025 dodá Xpeng asi 55 000 jednotek tohoto modelu, což odpovídá měsíčnímu cíli kolem 8 000 vozů. Celkově společnost plánuje pro rok 2025 zdvojnásobit dodávky oproti roku 2024, kdy prodala 190 068 elektromobilů. Tento optimismus podporuje i červnový výsledek, kdy Xpeng dodal 34 611 vozů, což představuje meziroční nárůst o 224 %.

Význam Turing čipu a další modely

Turing čip v G7 je prvním in-house řešením Xpengu pro autonomní řízení, připraveným i pro úroveň L3. Ta umožňuje částečné samostatné řízení za specifických podmínek, například na dálnicích, ale vyžaduje připravenost řidiče převzít kontrolu. Tato technologie staví G7 do čela žebříčku výpočetního výkonu mezi elektromobily. Vedle G7 rozšiřuje Xpeng nabídku o model X9, jehož výroba v pravorulé verzi začne v červenci v Indonésii. Tento krok představuje první lokalizační projekt značky v zahraničí a posiluje její globální ambice.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Nová dotace na elektromobily v Německu: Až 100 000 Kč pro rodiny s dětmi
Německá vláda se dohodla na spuštění nového dotačního programu pro nákup a leasing elektromobilů i plug-in hybridů, který má odstartovat v roce 2026. Cílí na domácnosti s nižšími a středními příjmy, s...

GAC Aion V | zdroj: gacgroup.com

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko
Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu začal vyrábět SUV Aion V v továrně Magna Steyr – stejné, kde ješ...

Bez dotací - ilustrační foto

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility
Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí EU nabízí štědré dotace. Česko mezi ně nepatří – a přitom všichn...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Zlevní výroba v Rakousku čínské elektromobily? Xpeng a GAC obcházejí cla až 31 procent

Čínské automobilky Xpeng a GAC začaly vyrábět elektromobily v rakouském Grazu. Obcházejí tak evropská cla až 31 procent, která by na... >>

Korea zařazuje vyšší rychlost. Ohlásila 20% skok dotací na elektromobily a odtajnila plán na globální prvenství

Domácí trh s elektromobily potřebuje impulz a korejská vláda odpovídá rázně:dotace na nákup EV vzrostou v roce 2026 o pětinu. Tato... >>

Čína překvapila svět: Emise CO2 klesají 18 měsíců. Co to znamená pro elektromobily?

Největší světový producent emisí CO2 zaznamenal zlom, který mění pravidla hry pro celou elektromobilitu. Čínské emise stagnovaly nebo... >>

Audi staví v USA elektrické SUV s nečekaným řešením problému dojezdu

Místo továrny za miliardy eur zvolilo Audi pragmatické řešení. Nové SUV pro americký trh postaví společně se značkou Scout v Jižní... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Friedrichsdorf, GermanyFriedrichsdorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verviers, BelgiumVerviers, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zvolen, SlovakiaSielnica, Slovakia
4 míst • 125 kW • ne-Tesla
Aldaia, SpainAldaia, Spain
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verniolle, FranceVerniolle, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.