Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

YangWang U7: Luxusní elektromobil od BYD s dechberoucím výkonem a futurálními funkcemi

Ilustrační foto - BYD Yangwang U7 EV

BYD oficiálně představil svůj nejnovější luxusní model YangWang U7, který přináší špičkové technologie, výkon srovnatelný se supersporty a nevídané chytré funkce podvozku. Tento sedan je třetím modelem značky YangWang a zároveň prvním v provedení saloon. V nabídce je čistě elektrická verze i plug-in hybridní varianta s unikátním čtyřválcovým boxer motorem – vůbec prvním tohoto typu v čínském automobilovém průmyslu.

Výkon přes 1500 koní a zrychlení pod tři sekundy

Obě verze U7 disponují čtyřmi elektromotory – každý o výkonu 240 kW a točivém momentu 396 Nm. Celkový výkon tedy dosahuje 960 kW (1287 koní) a 1680 Nm. Plug-in hybridní varianta navíc kombinuje pohon s 2,0litrovým boxerem o výkonu 200 kW, což posouvá souhrnný výkon na 1160 kW (1555 koní) a točivý moment na 2060 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne U7 za 2,9 sekundy, i přes vysokou pohotovostní hmotnost kolem 3,2 tuny.

Baterie, nabíjení a dojezd

Elektrická verze využívá masivní baterii o kapacitě 135,5 kWh, která zajišťuje dojezd až 720 km podle čínské normy CLTC. Baterie podporuje rychlonabíjení výkonem až 500 kW při použití dvou konektorů (double-gun charging), díky čemuž lze nabít z 30 na 80 % za přibližně 20 minut. Plug-in hybridní verze má menší Blade baterii o kapacitě 52,4 kWh, která umožňuje čistě elektrický dojezd 200 km a kombinovaný dojezd až 1000 km.

Pokročilé funkce podvozku a řízení

Jedním z hlavních lákadel modelu U7 je DiSus-Z systém řízení karoserie, který dle BYD poskytuje komfort lepší než u magnetických vlaků. Tento aktivní podvozek reaguje na profil vozovky v reálném čase a dokáže vyrovnávat nárazy i při přejezdu retardérů s minimálním pohybem karoserie. Ve spojení s hardwarem God’s Eye A (3 lidary, 5 radarů, 13 HD kamer) umožňuje včasnou predikci nerovností a přizpůsobení odpružení předem.

Mezi další unikátní schopnosti vozu patří:

  • Krabí chůze – vozidlo se může pohybovat do strany, což výrazně usnadňuje parkování.
  • Tank turn – díky samostatnému řízení každého kola může auto otočit téměř na místě.
  • Zvedání karoserie – v případě překážky se dokáže auto v řádu zlomků sekundy nadzvednout.
  • Jízda na třech kolech – při defektu umí U7 zvednout poškozené kolo a pokračovat až 30 km rychlostí 80 km/h.

BYD just dropped a video showing off its new Yangwang U7 EV. This car can lift itself in a split second to dodge obstacles, slide into tight parallel parking spots with ease, and do even more smart moves!

This is what happens when your country invests in technologies instead of… pic.twitter.com/57Ox28NUPk

— Dominic Lee 李梓敬 (@dominictsz) April 7, 2025

Rozměry a aerodynamika

YangWang U7 měří 5265 mm (elektrická verze) až 5360 mm (PHEV), šířka činí 1998 mm a výška 1517 mm. Rozvor dosahuje 3160 mm u EV a 3200 mm u PHEV. Díky nízké kapotě (umožněné boxer motorem) a aerodynamickým prvkům včetně kamer místo zrcátek se vůz pyšní koeficientem odporu vzduchu 0,195 Cd.

Luxusní interiér a infotainment

Interiér modelu U7 je plný špičkových technologií i komfortních prvků. Dominují tři obrazovky v přední části – dvě 23,6" po stranách a centrální 12,8" OLED. Řidič má k dispozici AR head-up displej, cestující vzadu pak dvě 12,8" obrazovky pro zábavu. Čtyřmístná verze přidává výklopné stolky, chladicí box mezi sedadly, dotykový panel v opěrce a vůni integrovanou do ventilace.

Vůz nabízí Dynaudio audio systém s 23 reproduktory, elektricky nastavitelná sedadla (vpředu 20směrně, vzadu až 18směrně), vyhřívání, odvětrávání i masážní funkce. Čalounění je z prémiové kůže Nappa.

Autonomní řízení a asistenční systémy

Sada DiPilot 600 využívá dva čipy NVIDIA Orin-X a umožňuje pokročilé asistence v městském i dálničním provozu. Díky výkonnému senzoru God’s Eye A se očekává vysoká úroveň autonomie – minimálně úroveň 3 s možností dalšího vývoje skrze aktualizace.

Cena a cílení na trh

BYD YangWang U7 se v Číně nabízí od 628 000 jüanů (cca. 2 mil. Kč) za pětimístnou elektrickou verzi a 708 000 jüanů (cca. 2,25 mil. Kč) za čtyřmístné luxusní provedení. Auto se bude snažit konkurovat modelům jako jsou Nio ET9, Mercedes EQS nebo Lucid Air, přičemž nabídne technologický arzenál, který mnohé konkurenty převyšuje.

YangWang U7 představuje technologický vrchol čínského automobilového průmyslu – kombinuje extrémní výkon, chytrý podvozek, luxusní výbavu a schopnosti, které zatím jinde nenajdeme. Ačkoliv je určen primárně pro domácí trh, dokazuje, že Čína se stává lídrem nejen v oblasti elektromobility, ale i prémiových vozů s přidanou technologickou hodnotou.

Zdroj: insidechinaauto.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 8 Duben, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

PRE POINT přidává 33 nových dobíjecích stanic, spotřeba roste o 50 %

Pražská energetika zprovoznila ve druhém čtvrtletí 2025 celkem 67 nových dobíjecích stanic PRE POINT a potvrdila tak svou pozici druhé... >>

Hyundai IONIQ 6 N: Nový vrchol výkonu mezi sportovními elektromobily?

Hyundai Motor Company představila na prestižním Goodwood Festival of Speed svůj nejnovější sportovní elektromobil IONIQ 6 N s výkonem 650... >>

Novacium zahájil průmyslovou výrobu baterií s pokročilou křemíkovou anodou

Společnost Novacium uvedla do provozu průmyslovou výrobu lithium-iontových baterií využívajících třetí generaci křemíkové anodové... >>

Čínské elektromobily v čele globálního vývozu: Rekordní čísla a novinky

Čína zaznamenala v prvním pololetí roku 2025 meziroční nárůst vývozu automobilů o 18 %, přičemž elektromobily a plug-in hybridy tvořily... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.