Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Aito M8 BEV: Nový hráč na poli elektrických SUV zahajuje předprodej

Ilustrační foto
Fotka autora Jana
Jana 26 Červenec, 2025

Představení elektrického SUV

Automobilka Aito, společný projekt technologického gigantu Huawei a výrobce Seres Group, rozšířila svou nabídku o čistě bateriový model M8 BEV. Ten doplňuje již dříve nabízenou rozšířenou elektrickou verzi (EREV), která kombinuje elektromotor s benzinovým generátorem pro prodloužení dojezdu. Zatímco EREV varianta se prodává od dubna, BEV (Battery Electric Vehicle) verze míří na trh v srpnu.

Klíčové technické parametry

Novinka nabízí shodné rozměry jako její hybridní sourozenec: délku 5 190 mm, šířku 1 999 mm a výšku 1 795 mm s rozvorem náprav 3 105 mm. Základem je vysokonapěťová 800V platforma Huawei, která umožňuje rychlejší nabíjení. Standardně je vozidlo vybaveno 100kWh baterií od CATL, což mu dle čínského měřicího cyklu CLTC zajišťuje dojezd až 705 kilometrů.

Pokročilé vybavení a bezpečnost

Model vyniká technologickou výbavou včetně 192kanálového LiDARu – senzoru využívajícího laserové paprsky k přesnému mapování okolí – a pěti 4D milimetrových radarů. Tento systém podporuje funkce aktivní bezpečnosti, asistenčního řízení i automatického parkování. Unikátem je také debut elektropohonové jednotky Huawei DriveONE s dvojitou rezervní zdrojovou soustavou, jež šetří 30 % prostoru v interiéru.

Konkurence na čínském trhu

Aito M8 BEV vstoupí do silně konkurenčního prostředí, kde se utká například s modelem Onvo L90 od NIO. Ten měří 5 145 mm na délku a nabízí základní cenu včetně baterie kolem 279 900 jüanů. Dalším rivalem je chystaný Li i8 od Li Auto s rozvorem náprav 3 050 mm a cenovým rozpětím 350 000–400 000 jüanů. Oba konkurenti se zaměřují na segment prémiových elektrických SUV.

Prodejní strategie a výbava

Zájemci mohou během předprodeje rezervovat vůz za zálohu 5 000 jüanů, což jim zajistí slevu stejné výše a bezplatný fialový lak v hodnotě 8 000 jüanů. Vůz bude dostupný v pěti a šestimístné variantě, přičemž hlavním prodejním argumentem má být mimo jiné objemný přední zavazadlový prostor (frunk) – neobvyklá výhoda u elektromobilů této kategorie. M8 se stává čtvrtým modelem značky Aito po vozech M5, M7 a M9.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Neomezený dojezd elektromobilů bez nabíjení: Revoluční technologie nebo příliš krásné na to, aby to byla pravda?

Kanadský vynálezce Thane C. Heins tvrdí, že vyvinul průlomovou technologii, která by mohla umožnit elektromobilům nabíjet se během jízdy a... >>

Odtah elektromobilů od nabíječek od července 2025: co hrozí řidičům a jak se vyhnout pokutě

Od 1. července 2025 začíná v Česku platit nová pravidla – elektromobil nebo plug-in hybrid, který blokuje nabíjecí místo bez aktivního... >>

Tesla propadá, BYD vystřelil: Dramatický obrat na evropském trhu elektromobilů

Evropský trh elektromobilů zažívá dramatický obrat. Zatímco Tesla zaznamenala v červenci 2025 propad prodejů o 42,4% na pouhých 6 600 vozů... >>

Proč Volkswagen mění strategii: Elektromobily musí být zase "lidové"

Volkswagen přiznává chyby první generace elektromobilů a na podzim 2025 slibuje návrat ke kořenům. Nové modely opustí kosmický design a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Imst, AustriaImst, Austria
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Gaudens, FranceEstancarbon, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Les Sables-d'Olonne, FranceLes Sables-d'Olonne, France
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oradea, RomaniaOradea, Romania
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Settimo Torinese, ItalySettimo Torinese (TO), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lodi, ItalyPieve Fissiraga, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Colne, UKColne, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Herblain, FranceSaint-Herblain, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.