Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Aito M8 BEV: Nový hráč na poli elektrických SUV zahajuje předprodej

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Jana
Jana 26 Červenec, 2025

Představení elektrického SUV

Automobilka Aito, společný projekt technologického gigantu Huawei a výrobce Seres Group, rozšířila svou nabídku o čistě bateriový model M8 BEV. Ten doplňuje již dříve nabízenou rozšířenou elektrickou verzi (EREV), která kombinuje elektromotor s benzinovým generátorem pro prodloužení dojezdu. Zatímco EREV varianta se prodává od dubna, BEV (Battery Electric Vehicle) verze míří na trh v srpnu.

Klíčové technické parametry

Novinka nabízí shodné rozměry jako její hybridní sourozenec: délku 5 190 mm, šířku 1 999 mm a výšku 1 795 mm s rozvorem náprav 3 105 mm. Základem je vysokonapěťová 800V platforma Huawei, která umožňuje rychlejší nabíjení. Standardně je vozidlo vybaveno 100kWh baterií od CATL, což mu dle čínského měřicího cyklu CLTC zajišťuje dojezd až 705 kilometrů.

Pokročilé vybavení a bezpečnost

Model vyniká technologickou výbavou včetně 192kanálového LiDARu – senzoru využívajícího laserové paprsky k přesnému mapování okolí – a pěti 4D milimetrových radarů. Tento systém podporuje funkce aktivní bezpečnosti, asistenčního řízení i automatického parkování. Unikátem je také debut elektropohonové jednotky Huawei DriveONE s dvojitou rezervní zdrojovou soustavou, jež šetří 30 % prostoru v interiéru.

Konkurence na čínském trhu

Aito M8 BEV vstoupí do silně konkurenčního prostředí, kde se utká například s modelem Onvo L90 od NIO. Ten měří 5 145 mm na délku a nabízí základní cenu včetně baterie kolem 279 900 jüanů. Dalším rivalem je chystaný Li i8 od Li Auto s rozvorem náprav 3 050 mm a cenovým rozpětím 350 000–400 000 jüanů. Oba konkurenti se zaměřují na segment prémiových elektrických SUV.

Prodejní strategie a výbava

Zájemci mohou během předprodeje rezervovat vůz za zálohu 5 000 jüanů, což jim zajistí slevu stejné výše a bezplatný fialový lak v hodnotě 8 000 jüanů. Vůz bude dostupný v pěti a šestimístné variantě, přičemž hlavním prodejním argumentem má být mimo jiné objemný přední zavazadlový prostor (frunk) – neobvyklá výhoda u elektromobilů této kategorie. M8 se stává čtvrtým modelem značky Aito po vozech M5, M7 a M9.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

BYD Dolphin Surf | zdroj: bydukmedia.com

Elektromobil za 499 900 Kč dorazil do Česka. Ale má zásadní háček
BYD Dolphin Surf je realitou – čínský elektromobil, který má stát méně než půl milionu korun. Zdá se to jako skvělá zpráva pro český trh. Jenže když se podíváte na rychlost nabíjení a reálný dojezd zá...

Tesla model Y - www.tesla.com

Musk kapituluje? Tesla tajně testuje CarPlay po letech zuřivého odporu
„Náš systém je nejlepší v odvětví, CarPlay nepřidáme," opakoval Elon Musk ještě loni. Dnes Bloomberg odhaluje opak: Tesla interně testuje Apple CarPlay. Důvod? Prodeje padají, konkurence roste a studi...

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto

Čína chce brzdit elektromobily: Konec rakety pod kapotou?
Představte si, že každé ráno při startu vašeho elektromobilu musíte znovu aktivovat sportovní režim, abyste mohli využít plný výkon. Přesně to chce Čína zavést pro všechna vozidla – výchozí nastavení ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Návrat Twinga ve velkém stylu: Elektrická legenda má cenu pod 500 tisíc a skvělou efektivitu

Segment malých aut téměř vymřel, ale Renault se vrací ve velkém. Nové Twingo E-Tech electric je oficiálně venku a má být evropskou... >>

Na co se zapomíná? Že díky recyklaci budou elektromobily ještě ekologičtější

Kritici elektromobilů často zdůrazňují vysoké emise při výrobě baterií. Nová čísla z Číny a studie Stanfordovy univerzity však... >>

Kterým ojetým EV se vyhnout? Diskuze na Redditu mají 3 jasné favority na nejhorší vůz

Nákup elektromobilu je pro většinu krokem vpřed. Co když se ale dostaví realita v podobě baterie, která rychle ztrácí dojezd, nebo... >>

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Olomouc, Czech RepublicOlomouc, Czech Republic
8 míst • 138 kW • ne-Tesla
Jastrebarsko, CroatiaCvetković, Croatia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Burtonwood, UKWarrington, United Kingdom
8 míst • 150 kW
Tiengen, GermanyFreiburg im Breisgau, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.