Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Aito M8 BEV: Nový hráč na poli elektrických SUV zahajuje předprodej

Ilustrační foto

Představení elektrického SUV

Automobilka Aito, společný projekt technologického gigantu Huawei a výrobce Seres Group, rozšířila svou nabídku o čistě bateriový model M8 BEV. Ten doplňuje již dříve nabízenou rozšířenou elektrickou verzi (EREV), která kombinuje elektromotor s benzinovým generátorem pro prodloužení dojezdu. Zatímco EREV varianta se prodává od dubna, BEV (Battery Electric Vehicle) verze míří na trh v srpnu.

Klíčové technické parametry

Novinka nabízí shodné rozměry jako její hybridní sourozenec: délku 5 190 mm, šířku 1 999 mm a výšku 1 795 mm s rozvorem náprav 3 105 mm. Základem je vysokonapěťová 800V platforma Huawei, která umožňuje rychlejší nabíjení. Standardně je vozidlo vybaveno 100kWh baterií od CATL, což mu dle čínského měřicího cyklu CLTC zajišťuje dojezd až 705 kilometrů.

Pokročilé vybavení a bezpečnost

Model vyniká technologickou výbavou včetně 192kanálového LiDARu – senzoru využívajícího laserové paprsky k přesnému mapování okolí – a pěti 4D milimetrových radarů. Tento systém podporuje funkce aktivní bezpečnosti, asistenčního řízení i automatického parkování. Unikátem je také debut elektropohonové jednotky Huawei DriveONE s dvojitou rezervní zdrojovou soustavou, jež šetří 30 % prostoru v interiéru.

Konkurence na čínském trhu

Aito M8 BEV vstoupí do silně konkurenčního prostředí, kde se utká například s modelem Onvo L90 od NIO. Ten měří 5 145 mm na délku a nabízí základní cenu včetně baterie kolem 279 900 jüanů. Dalším rivalem je chystaný Li i8 od Li Auto s rozvorem náprav 3 050 mm a cenovým rozpětím 350 000–400 000 jüanů. Oba konkurenti se zaměřují na segment prémiových elektrických SUV.

Prodejní strategie a výbava

Zájemci mohou během předprodeje rezervovat vůz za zálohu 5 000 jüanů, což jim zajistí slevu stejné výše a bezplatný fialový lak v hodnotě 8 000 jüanů. Vůz bude dostupný v pěti a šestimístné variantě, přičemž hlavním prodejním argumentem má být mimo jiné objemný přední zavazadlový prostor (frunk) – neobvyklá výhoda u elektromobilů této kategorie. M8 se stává čtvrtým modelem značky Aito po vozech M5, M7 a M9.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana , dne 26 Červenec, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Xiaomi expanduje v elektromobilitě: Evropské testy SU7 Ultra a čínské dodávky YU7

Čínská technologická společnost Xiaomi posiluje svou pozici v elektromobilním průmyslu. Její vlajkový model SU7 Ultra prošel první... >>

Třetí továrna Nio zahájí výrobu v září, Onvo L60 nabídne konkurenční ceny

Čínský výrobce elektromobilů Nio připravuje spuštění své třetí výrobní haly, která má zahájit provoz již v září tohoto roku.... >>

Lucid Gravity: Nejrychlejší SUV v historii testů

Elektrické SUV Lucid Gravity překonalo v akceleračních testech prestižní plynem poháněné modely od Porsche a Lamborghini. S čtvrtmílovým... >>

Xpeng G7: SUV s vlastním AI čipem láme rekordy v prodeji

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng zahájil dodávky nového SUV G7, které během prvních devíti minut od uvedení získalo přes 10 000... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.