Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Aktuální situace na trhu s elektromobily v Norsku

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 2 Červenec, 2024

Norsko je známé svým progresivním přístupem k elektromobilitě. Jak se ale daří trhu s novými automobily v první polovině roku 2024? Podle nejnovějších statistik od Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) prochází trh určitými výkyvy.

Vývoj prodejů nových automobilů

Prodeje nových automobilů v Norsku zažily v první polovině roku 2024 značné výkyvy. Zatímco v květnu došlo k výraznému poklesu, červen přinesl nárůst o 12,5 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Celkově bylo za první pololetí registrováno 61 258 nových osobních automobilů, což je o 8 % méně než v předchozím roce.

Stabilní podíl elektromobilů

Elektromobily stále dominují norskému trhu. V červnu dosáhl jejich podíl téměř 80 %, což představuje 14 001 nových elektromobilů. I když došlo k mírnému poklesu podílu oproti loňskému roku, celkově se počet elektromobilů zvýšil. V prvním pololetí tvořily elektromobily 85 % všech nově registrovaných vozů.

Nejprodávanější modely v červnu

Mezi 15 nejprodávanějšími modely aut v červnu dominují elektromobily. Jedničkou byla Tesla Model Y s 13% podílem. Bylo prodáno přes 2300 vozů. Druhé místo má opět Tesla, tentokrát Model 3. Ovšem již šlo o podstatně menší podíl, 7.6%. Prodáno bylo 1334 elektromobilů Modelu 3.  Třetí pozice patří Toyotě Yaris. Následuje čínský výrobce MG se svým vozem MG4. MG mělo podíl 6,7% a předstihl dokonce Volvo EX30, což je překvapující.

Obrázek
Nejprodávanější modely v Norsku za první pololetí - zdroj ofv.no
Zdroj: ofv.no

Pokud jde o celé první pololetí, tak vede opět Tesla Model Y s podílem 13,7%. Bylo prodáno 8419 vozů. Druhé v pořadí je Volvo a jeho EX30. Třetí pozice patří VW ID.4. Oba elektromobily mají přes 3400 prodejů. Čtvrtá a pátá pozice patří Toyotě - bZ4X a Yaris. Šestou pozici má MG MG4. 

Obrázek
Nejprodávanější modely v Norsku za první pololetí - zdroj ofv.no
Zdroj: ofv.no

Změny v preferencích spotřebitelů

Spotřebitelé v Norsku čím dál častěji volí levnější a ekonomičtější modely. Výrazný nárůst zaznamenaly také benzinové hybridy, jejichž podíl se v červnu více než zdvojnásobil oproti stejnému období loňského roku.

Dopad nového EU směrnice

Nové směrnice EU, které vstoupí v platnost v červenci, ovlivnily rychlost registrací nových vozů. Mnoho vozů bylo zaregistrováno na firmy, což souvisí s novými technickými požadavky na bezpečnostní vybavení.

Trh s ojetými vozy a import

Počet změn vlastnictví ojetých vozů klesl, zatímco import ojetých vozů vzrostl o 46 % ve srovnání s červnem 2023. Import tvoří především elektromobily, které jsou v Norsku velmi populární.

Norský trh s novými automobily prochází dynamickými změnami, přičemž elektromobily zůstávají na vrcholu. Přesto se trh přizpůsobuje ekonomickým podmínkám a novým regulacím. Druhá polovina roku ukáže, zda se pozitivní trend udrží.

Zdroj: ofv.no

Štítky

  • Elektromobilita
  • Statistiky prodejů
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

FSD - ilustrační foto

PowerCo spouští gigafabriku v Salzgitteru: Evropa má vlastní "jednotnou" baterii
Dne 18. prosince 2025 dosáhl Volkswagen Group se svou dceřinou společností PowerCo SE klíčového milníku. V německém Salzgitteru byla spuštěna do provozu gigafabrika, která zahájila produkci takzvaných...

VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com

Konec legendy: Volkswagen u malých aut definitivně končí s benzínem. Šéf značky vysvětlil proč.
„Budoucnost je elektrická, nic jiného nedává smysl,“ říká šéf Volkswagenu Thomas Schäfer. Proč se nové generace oblíbeného Pola už nikdy nedočkají spalovacího motoru a co to znamená pro peněženky česk...

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto

Čína povolila první elektromobily s autonomním řízením Level 3
Čínské ministerstvo udělilo historické povolení pro dva elektromobily s pokročilým autonomním řízením Level 3. Vozy Deepal SL03 a Arcfox Alpha S mohou jezdit bez dozoru řidiče na vybraných úsecích v P...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Zatímco Česko váhá, Španělsko sází 1,28 miliardy: Konec byrokracie, elektromobily pro každého

Zatímco Česko patří mezi část zemí EU bez dotací na elektromobily, Madrid představil plán za 1,28 miliardy eur. Hlavní změna? Konec s... >>

Evropa přestane být pozadu: FSD Tesly dorazí v únoru 2026. Majitelé mohou pomoci

Více než rok frustrace má konec. Tesla odhalila plán, jak dostat Full Self-Driving do Evropy – s cílovým datem únor 2026. Pro tisíce... >>

Zlevní výroba v Rakousku čínské elektromobily? Xpeng a GAC obcházejí cla až 31 procent

Čínské automobilky Xpeng a GAC začaly vyrábět elektromobily v rakouském Grazu. Obcházejí tak evropská cla až 31 procent, která by na... >>

Konec dvojrole. Oliver Blume čelí nejvyšší zkoušce kariéry – a vlastníci ztrácejí trpělivost

Oliver Blume od ledna 2026 už nebude šéfem Porsche. Soustředí se jen na Volkswagen – a čas se krátí. Podle zdrojů z okolí rodin Porsche a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Middelfart, DenmarkMiddelfart, Denmark
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Vendenheim, FranceMundolsheim, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blomsterdalen, NorwayBlomsterdalen, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zella-Mehlis, GermanyZella-Mehlis, Germany
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mönchengladbach, GermanyMönchengladbach, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.