Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Aktuální situace na trhu s elektromobily v Norsku

Ilustrační foto

Norsko je známé svým progresivním přístupem k elektromobilitě. Jak se ale daří trhu s novými automobily v první polovině roku 2024? Podle nejnovějších statistik od Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) prochází trh určitými výkyvy.

Vývoj prodejů nových automobilů

Prodeje nových automobilů v Norsku zažily v první polovině roku 2024 značné výkyvy. Zatímco v květnu došlo k výraznému poklesu, červen přinesl nárůst o 12,5 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Celkově bylo za první pololetí registrováno 61 258 nových osobních automobilů, což je o 8 % méně než v předchozím roce.

Stabilní podíl elektromobilů

Elektromobily stále dominují norskému trhu. V červnu dosáhl jejich podíl téměř 80 %, což představuje 14 001 nových elektromobilů. I když došlo k mírnému poklesu podílu oproti loňskému roku, celkově se počet elektromobilů zvýšil. V prvním pololetí tvořily elektromobily 85 % všech nově registrovaných vozů.

Nejprodávanější modely v červnu

Mezi 15 nejprodávanějšími modely aut v červnu dominují elektromobily. Jedničkou byla Tesla Model Y s 13% podílem. Bylo prodáno přes 2300 vozů. Druhé místo má opět Tesla, tentokrát Model 3. Ovšem již šlo o podstatně menší podíl, 7.6%. Prodáno bylo 1334 elektromobilů Modelu 3.  Třetí pozice patří Toyotě Yaris. Následuje čínský výrobce MG se svým vozem MG4. MG mělo podíl 6,7% a předstihl dokonce Volvo EX30, což je překvapující.

Obrázek
Nejprodávanější modely v Norsku za první pololetí - zdroj ofv.no
Zdroj: ofv.no

Pokud jde o celé první pololetí, tak vede opět Tesla Model Y s podílem 13,7%. Bylo prodáno 8419 vozů. Druhé v pořadí je Volvo a jeho EX30. Třetí pozice patří VW ID.4. Oba elektromobily mají přes 3400 prodejů. Čtvrtá a pátá pozice patří Toyotě - bZ4X a Yaris. Šestou pozici má MG MG4. 

Obrázek
Nejprodávanější modely v Norsku za první pololetí - zdroj ofv.no
Zdroj: ofv.no

Změny v preferencích spotřebitelů

Spotřebitelé v Norsku čím dál častěji volí levnější a ekonomičtější modely. Výrazný nárůst zaznamenaly také benzinové hybridy, jejichž podíl se v červnu více než zdvojnásobil oproti stejnému období loňského roku.

Dopad nového EU směrnice

Nové směrnice EU, které vstoupí v platnost v červenci, ovlivnily rychlost registrací nových vozů. Mnoho vozů bylo zaregistrováno na firmy, což souvisí s novými technickými požadavky na bezpečnostní vybavení.

Trh s ojetými vozy a import

Počet změn vlastnictví ojetých vozů klesl, zatímco import ojetých vozů vzrostl o 46 % ve srovnání s červnem 2023. Import tvoří především elektromobily, které jsou v Norsku velmi populární.

Norský trh s novými automobily prochází dynamickými změnami, přičemž elektromobily zůstávají na vrcholu. Přesto se trh přizpůsobuje ekonomickým podmínkám a novým regulacím. Druhá polovina roku ukáže, zda se pozitivní trend udrží.

Zdroj: ofv.no

Štítky

  • Elektromobilita
  • Statistiky prodejů
  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 2 Červenec, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Jak extrémní vedra ovlivňují dojezd elektromobilů?

Extrémní letní vedra, kdy teploty překračují 32 °C, ovlivňují dojezd elektromobilů podobně jako mrazy, byť v menší míře. Studie... >>

Průlom v autonomní dopravě: Tesla úspěšně doručila vůz bez řidiče

Tesla dosáhla historického milníku, když její Model Y poprvé autonomně doručil sám sebe zákazníkovi. Cesta z výrobní linky v Austinu... >>

Český výzkum míří do světa

Společnost EnergyCloud prorazila do sítě předních evropských investorů a představuje komplexní řešení pro elektromobilitu:... >>

Německo posiluje výzkum baterií pro elektromobily novým gigantickým centrem

V Münsteru-Amelsbürenu vrcholí výstavba přelomového výzkumného zařízení FFB Fab, které posune výrobu baterií pro elektromobily na... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.
TOPlist