Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD Seal 06 EV: Čínský elektrický sedan míří na globální trhy za 385 tisíc korun

BYD Sealion 7 - ilustrační foto
Foto: BYD Sealion 7 - ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 7 Červen, 2025
Klíčové zprávy: Čínský automobilový gigant BYD oficiálně představil plně elektrickou verzi populárního sedanu Seal 06 EV. Nový model startuje na ceně 109 800 juanů (cca 385 000 Kč) a nabízí až 545 km dojezdu podle standardu CLTC (přepočet na WLTP).

385 000

Kč startovní cena

545

km maximální dojezd CLTC

251 886

Prodaných kusů hybridní verze

Elektrická evoluce úspěšného modelu

BYD Seal 06 EV představuje čistě elektrickou alternativu k plug-in hybridnímu modelu Seal 06 DM-i, který se stal jedním z nejúspěšnějších vozů značky na čínském trhu. Od svého uvedení v květnu 2024 se hybridní verze prodala v 251 886 kusech, což z ní činí významný komerční úspěch pro čínskou automobilku.

Nová elektrická verze využívá pokročilou platformu e-Platform 3.0 Evo, která tvoří základ většiny moderních elektrických vozů BYD. Sedan je postaven na filozofii flexibilní mobility s důrazem na praktičnost a dostupnost elektromobility pro širší spektrum zákazníků.

Technické specifikace a výkony

Základní

110 kW (148 koní) zadní pohon
LFP baterie o kapacitě 46,08 kWh poskytuje dojezd 470 km podle standardu CLTC. Startovní cena 109 800 juanů (385 000 Kč).

Střední

160 kW (215 koní) zadní pohon
Pokročilá LFP baterie s kapacitou 56,6 kWh umožňuje dojezd až 545 km. Maximální rychlost dosahuje 160 km/h.

Nabíjení

Rychlé dobíjení DC
Baterie lze nabít z 30 na 80 % kapacity za pouhých 24 minut při použití rychlonabíjecí stanice.

Design a rozměry

BYD Seal 06 EV se od své hybridní verze liší především uzavřenou přední částí bez tradičního chladiče. Charakteristické jsou úzké světlomety a lichoběžníkový vzduchový otvor v dolní části předního nárazníku. Sedan disponuje zapuštěnými klikami dveří, elegantní linií střechy a jednotným světlometem vzadu.

Rozměry vozidla

  • Délka: 4 720 mm
  • Šířka: 1 880 mm
  • Výška: 1 495 mm
  • Rozvor: 2 820 mm

Praktičnost

  • Zavazadlový prostor: 423 litrů
  • Přední kufr: 65 litrů
  • Úložné prostory: 24 míst v kabině

Porovnání s hybridem

  • Kratší o: 110 mm
  • Širší o: 5 mm
  • Delší rozvor o: 30 mm

Interiér a technologie

Interiér Seal 06 EV následuje designovou filozofii ostatních modelů BYD s velkým otočným 15,6palcovým displejem a malým LCD panelem přístrojů. Vozidlo je vybaveno nejnovějším infotainment systémem DiPlink 100 a pokročilým asistenčním systémem DiPilot 100 známým také jako "God's Eye C".

Bezpečnostní a asistenční systémy

Systém DiPilot 100 nabízí funkce jako Navigate On Autopilot (NOA) pro dálniční jízdu a autonomní parkování. Automatické nouzové brzdění (AEB) dokáže zastavit vozidlo z rychlosti 80 km/h v případě nebezpečí. Vozidlo také upozorňuje řidiče na riziko bočních kolizí.

  • Volič rychlostí - umístěn za volantem s tříramenným designem
  • Bezdrátové nabíjení - dvě nabíjecí plochy v středovém tunelu
  • Držáky nápojů - dvojice v středové konzole
  • Praktické detaily - promyšlené rozmístění ovládacích prvků

Cenová strategie a konkurence

BYD Seal 06 EV je dostupný ve třech výbavových stupních s cenovým rozpětím 109 800 – 129 800 juanů (385 000 – 455 000 Kč). Pro srovnání, plug-in hybridní verze Seal 06 DM-i stojí 99 800 – 139 800 juanů (350 000 – 490 000 Kč), což činí elektrickou verzi cenově konkurenceschopnou alternativou.

Budoucí expanze: BYD plánuje postupné rozšiřování prodeje modelu Seal 06 EV na globální trhy. Model by mohl být zajímavou alternativou pro evropské zákazníky hledající dostupný elektrický sedan střední třídy s velkým dojezdem.

Tento článek vychází z oficiálních informací zveřejněných automobilkou BYD a specializovaných automobilových médií. Všechny uvedené údaje odpovídají faktům dostupným k datu publikace.

Zdroj: CarNewsChina.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Google Gemini nahrazuje asistenta v Android Auto ve 250 milionech aut
Google spouští globální nasazení umělé inteligence Gemini do systému Android Auto. Nový AI asistent dokáže překládat zprávy, vyhledávat adresy v e-mailech a najít nabíjecí stanice pro elektromobily po...

Nabíjení elektromobilu

Solid-state Li-S baterie z Fraunhoferu: Dvojnásobná energie a dojezd přes 1000 km?
Vědci z Fraunhoferova institutu IWS v Drážďanech dosáhli zásadního pokroku ve vývoji lithium-sulfurových (Li-S) baterií. Jejich inovativní architektura s pevným elektrolytem slibuje více než dvojnásob...

BMW iX3 | zdroj: press.bmwgroup.com

BMW zvažuje návrat spalovacího motoru do elektromobilů: Není na návrat už pozdě?
Luxusní SUV X5 a limuzína řady 7 by mohly dostat malý benzinový motor – ne k pohonu kol, ale k nabíjení baterie za jízdy. BMW podle agentury Bloomberg tajně testuje technologii range extender, se kter...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobil za 499 900 Kč dorazil do Česka. Ale má zásadní háček

BYD Dolphin Surf je realitou – čínský elektromobil, který má stát méně než půl milionu korun. Zdá se to jako skvělá zpráva pro... >>

Dotace na elektromobily v Itálii zmizely za 6 hodin. 597 milionů eur nestačilo

22. října 2025 v poledne spustila Itálie dotační program na elektromobily s rozpočtem 597 milionů eur. Nabídka byla lákavá: až 11 000 eur... >>

Kdo dluží komu? Nexperia China tvrdí opak toho, co tvrdí Nizozemsko – a ceny čipů letí nahoru

Čínská pobočka nizozemské Nexperia vystoupila s tvrdým prohlášením: obvinění z porušování smluv označuje za „zcela vymyšlená" a... >>

Tesla Roadster: 8 let čekání končí. Nebo ne? Musk stanovil datum na dubnový žert

Zákazníci čekají od roku 2017, někteří už ruší objednávky. Teď Elon Musk oznámil představení na 1. dubna 2026 – ten samý den, kdy... >>

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Parndorf, Austria - FrunparkParndorf, Austria
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schleiz, GermanySchleiz, Germany
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vrgorac, CroatiaVrgorac, Croatia
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Morbio Inferiore, SwitzerlandMorbio Inferiore, Switzerland
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eurotunnel, France - TerminalCoquelles, France
8 míst • 125 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.