Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

CATL posiluje globální spolupráci pro dekarbonizaci

Ilustrační foto
Klíčové zprávy: Čínský bateriový gigant CATL představil na konferenci Belt and Road svou vizi globální transformace k nulovým emisím. Společnost nabízí hlubokou průmyslovou spolupráci včetně společných podniků a licencování technologií pro podporu klimatické neutrality partnerů.

1000

Stanic Choco-Swap do roku 2025

43K

Získaných patentů

19 GWh

Největší bateriový systém v UAE

Otevřená spolupráce jako klíč k energetické transformaci

Čínská společnost Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) upevňuje svou pozici globálního lídra v oblasti bateriových technologií prostřednictvím otevřené spolupráce a oboustranně výhodného rozvoje. Na druhé Konferenci o výměně vědeckých a technologických poznatků v rámci iniciativy Belt and Road představil předseda představenstva Dr. Robin Zeng komplexní strategii společnosti zaměřenou na podporu rozvíjejících se ekonomik.

Existuje mnoho způsobů, jak můžeme spolupracovat. CATL je ochotna společně budovat továrny, zakládat společné podniky a uzavírat obchodní dohody o licencování technologií. Tento duch spolupráce je klíčovým prvkem naší strategie zaměřené na budování lokalizovaných ekosystémů.

— Dr. Robin Zeng, předseda představenstva a generální ředitel CATL

Rozvoj elektromobility v jihovýchodní Asii

Thajsko

Partnerství s firmou Arun Plus
CATL spolupracuje na dodávkách baterií a podpoře snahy země stát se centrem elektromobility v jihovýchodní Asii. Projekt reflektuje rychlý růst trhu s elektromobily v regionu.

Indonésie

Kompletní průmyslový hodnotový řetězec
Společnost společně s partnery vyvíjí lokalizovaný ekosystém od těžby surovin až po recyklaci, čímž vytváří udržitelný model pro elektromobily.

Malajsie

Růst trhu s elektromobily
CATL identifikuje významné příležitosti v elektrifikaci dopravy a aktivně navazuje partnerství v celém regionu jihovýchodní Asie.

Globální výrobní síť a technologické inovace

Strategie společnosti CATL spočívá ve vytváření globální výrobní sítě, která zajistí plynulé zásobování trhů a podporu rozvoje po celém světě. Společnost systematicky buduje své mezinárodní kapacity s důrazem na lokalizaci výroby.

Evropa

  • 🇭🇺 Maďarsko: Největší evropská bateriová základna
  • 🇪🇸 Španělsko: Nová továrna ve spolupráci se Stellantis
  • Cíl: Hluboké začlenění do regionálních průmyslových řetězců

Asie a Pacifik

  • 🇹🇭 Thajsko: Partnerství Arun Plus pro centrum elektromobility
  • 🇮🇩 Indonésie: Kompletní hodnotový řetězec
  • 🇭🇰 Hongkong: První stanice Choco-Swap

Střední východ

  • 🇦🇪 UAE: Bateriový systém 19 GWh pro Masdar
  • Inovace: První zelené datové centrum s AI a nulovými emisemi

Technologie Zero-Carbon Tech pro širší uplatnění

Mimo oblast dopravy zahrnují komplexní řešení společnosti CATL pod názvem „Zero-Carbon Tech" i inovativní systémy pro ukládání energie, které jsou klíčové pro plné využití potenciálu obnovitelných zdrojů. Síťově stabilizační bateriové systémy umožňují provoz nezávislých mikrosítí, což je zásadní pro odlehlé oblasti a průmyslové provozy.

Síť Choco-Swap a oběhové hospodářství

Do roku 2025 plánuje společnost CATL vybudovat 1000 stanic Choco-Swap s cílem podpořit širší využívání oběhového systému baterií ve veřejném prostoru. Síť se aktuálně rozšiřuje i do zvláštních administrativních oblastí Hongkong a Macao, přičemž výstavba první stanice v Hongkongu již byla oficiálně zahájena.

  • Krátkodobý cíl: 1000 stanic do roku 2025
  • Střednědobý cíl: Až 10 000 stanic ve spolupráci s automobilovými partnery
  • Recyklace: 130 000 tun bateriového odpadu zpracováno v roce 2024

Dekarbonizace průmyslu a investice do výzkumu

Dr. Zeng se ve svém vystoupení věnoval také pojmu „dekarbonizace průmyslu", který označuje přeměnu tradičních energeticky náročných odvětví pomocí nových energetických řešení. Tento přístup ve spojení s „industrializací v oblasti nových energetických technologií" má za cíl vytvářet nové motory hospodářského růstu a cesty k ekologické transformaci.

Společnost CATL pokračuje v inovacích v oblasti bateriových materiálů, chemických systémů a dalších souvisejících technologií. Do výzkumu a vývoje baterií investuje téměř 20 miliard jüanů ročně a má na svém kontě již více než 43 000 patentů. V roce 2024 se společnost zařadila na druhém místo mezi čínskými firmami podle počtu patentových přihlášek podaných v zahraničí.

Hongkongská burza a cesta k uhlíkové neutralitě

Nedávné uvedení akcií společnosti CATL na hongkongskou burzu je dalším důkazem jejího hlubšího zapojení do globálních kapitálových trhů. Tento krok poskytuje důležitou platformu pro podporu rostoucí výrobní kapacity, rozšiřující se sítě dodavatelů a rozvoje lidských zdrojů.

Závazek k udržitelnosti: Společnost si klade za cíl dosáhnout uhlíkové neutrality ve svých továrnách již v letošním roce a do roku 2035 usiluje o uhlíkovou neutralitu v celém dodavatelském řetězci baterií.

Tento článek vychází z oficiální tiskové zprávy společnosti CATL z 24. června 2025. 

Dodatečné informace: CATL je největším výrobcem lithium-iontových baterií pro elektromobily na světě s tržním podílem 32,6 % a plánuje navýšení výrobní kapacity na více než 500 GWh do roku 2025 a přes 800 GWh do roku 2030.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 24 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Chevrolet Equinox EV dobývá USA: dostupné SUV, které může změnit pravidla hry

Model Equinox EV se rychle stává klíčovým hráčem na americkém trhu elektromobilů. Díky ceně pod 35 000 dolarů, solidnímu dojezdu a... >>

MG MGS5 EV: Nové elektrické SUV s dojezdem 480 km startuje od 789 900 Kč

Značka MG uvádí na český trh zcela nový model MGS5 EV - kompaktní 100% elektrické SUV, které je od 13. června 2025 k dispozici k... >>

Nio ES9: Přichází vlajkový elektromobil SUV s nejmodernějšími technologiemi

Čínský výrobce elektromobilů Nio oficiálně oznámil uvedení nového vlajkového SUV ES9 v první polovině roku 2026. Model navazuje na... >>

Nissan Leaf 2025: Třetí generace přichází jako crossover s dojezdem až 600 km

Nissan oficiálně představil třetí generaci svého průkopnického elektromobilu Leaf. Nová verze pro rok 2025 se transformuje z hatchbacku na... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.