Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

CATL uvádí novou generaci baterií pro energetická úložiště s rekordní kapacitou

Novinka

Společnost CATL, globální lídr v oblasti bateriových technologií, uvedla na trh novou generaci bateriového článku speciálně navrženého pro energetická úložiště. Tento článek s kapacitou 587 Ah (ampérhodin, což udává množství energie, které může baterie dodat za hodinu) představuje významný pokrok oproti předchozím modelům. Po třech letech vývoje a testování je nyní ve fázi hromadné výroby a dodávek, přičemž optimalizuje soulad s mezinárodními standardy a požadavky na integraci do stávajících systémů.

Technologické vylepšení a vyšší efektivita

Nový článek dosahuje hustoty energie 434 Wh/L (watt hodin na litr, což měří množství energie uložené v daném objemu), což je o 10 % více než u předchozí generace. Toto vylepšení umožňuje zvýšit celkovou energetickou hustotu úložných systémů až o 25 %. Článek je přizpůsoben běžným 20stopým kontejnerům a napěťovým rozsahům 1500 V, což zjednodušuje konstrukci systémů a snižuje počet komponentů z původních 30 000 na pouhých 18 000, což vede k nižším nákladům na údržbu.

Bezpečnost a spolehlivost na prvním místě

CATL zdůrazňuje vynikající bezpečnostní parametry článku, který prokázal odolnost v náročných testovacích podmínkách. Během zkoušek přebíjení, tepelného řetězení (nekontrolovaného přehřívání) nebo mechanického poškození jako propíchnutí nedošlo k požáru ani výbuchu. Článek splňuje přísné čínské bezpečnostní normy, což potvrzuje jeho spolehlivost pro dlouhodobé nasazení v kritické infrastruktuře.

Globální nasazení a prověřené výsledky

Díky iteracím produktů, včetně dřívějších 280 Ah a 314 Ah článků, CATL celosvětově nasadil energetické úložné systémy s celkovou kapacitou přesahující 256 GWh (gigawatthodin, kde 1 GWh = 1 milion kWh). Tyto systémy slouží ve více než 1000 projektech po celém světě a dosud zaznamenaly nulový výskyt závažných nehod, což podtrhuje jejich provozní bezpečnost a stabilitu.

Finanční dopad a tržní pozice

V roce 2024 dosáhla divize energetických úložišť CATL příjmů ve výši 57,29 miliardy RMB (přibližně 50 miliard Kč), což představuje 15,83 % celkových tržeb společnosti – meziroční nárůst z 14,94 %. I přes celkový pokles příjmů společnosti o 9,7 % tato segmentová růst ukazuje na rostoucí důležitost úložišť v portfoliu CATL. Společnost si zároveň udržuje vedoucí pozici na globálním trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 % v prvních čtyřech měsících roku 2025, což dokládá její technologickou vyspělost.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 11 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

BYD dobývá Evropu: Jak thajská továrna mění hru pro elektromobily

Čínská automobilka BYD poprvý exportovala elektromobily ze své thajské továrny do Evropy. Přes 900 vozů Dolphin míří do Německa, Belgie... >>

Elektromobily jako mobilní elektrárny: 7 modelů, které v létě 2025 nahradí generátor

Může elektromobil napájet váš dům při výpadku proudu? V USA ano, v Česku zatím ne • MG4 s upraveným adaptérem dává až 7 kW,... >>

Audi E5 Sportback: elektromobil za 32 800 USD s dojezdem 773 km

V srpnu 2025 startuje předprodej Audi E5 Sportback – elektromobil, který mění pravidla díky dojezdu 773 km a obří 59palcové obrazovce. Za... >>

Polestar 5 vstupuje na scénu: 884 koní, 670 km dojezdu a minimalistický design

Po pěti letech vývoje je tu Polestar 5 – elektrický sedan vyšší třídy s revoluční hliníkovou platformou, špičkovou technologií a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Čestlice, Czech RepublicŘíčany u Prahy, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - SouthStockport, United Kingdom
8 míst • 250 kW
Val-de-Meuse, FranceVal-de-Meuse, France
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Katowice, PolandKatowice, Poland
4 míst • 150 kW
Næstved, DenmarkNæstved, Denmark
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pärnu, EstoniaPärnu, Estonia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Siegen, GermanySiegen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Burnley Barracks, UKBurnley, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cuneo, ItalyCuneo, Italy
2 míst • 100 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.