Čínský trh s elektroauty zažívá další vlnu cenových redukcí. Po tom, co společnost BYD minulý pátek oznámila rozsáhlé slevy na své dostupné modely, rychle se přidali další dva významní hráči - IM Motors a Leapmotor. Tyto kroky naznačují pokračující intenzivní konkurenční boj na největším světovém trhu s elektrickými vozidly.
IM Motors snižuje cenu SUV LS6 téměř o pětinu
Společnost IM Motors, která je dceřinou jednotkou čínského automobilového giganta SAIC Motor Corp, oznámila časově omezenou slevu na svůj elektromobil LS6. Tento model spadá do kategorie SUV (sport utility vehicle), tedy sportovně-užitkových vozů známých svou vyšší světlou výškou a prostornějším interiérem.
Výchozí cena modelu LS6 byla snížena na 194 900 jüanů (584 700 Kč), což představuje pokles o 45 000 jüanů (135 000 Kč) oproti původní doporučené ceně 239 900 jüanů (719 700 Kč). Jedná se o výraznou redukci o 18,76 procenta. Pro zákazníky, kteří využijí i vládní dotaci za výměnu starého vozu ve výši 15 000 jüanů (45 000 Kč), se celková cena může snížit až na 179 900 jüanů (539 700 Kč).
IM Motors navíc nabízí výhodné financování včetně nulové akontace a bezúročného úvěru na první dva roky z celkové pětileté splátky.

Věděli jste, že:
IM Motors je dceřiná společnost čínského automobilového giganta SAIC Motor Corp, která se specializuje na výrobu elektromobilů? Značka byla založena v roce 2020 jako prémiová divize zaměřená na technologicky pokročilé elektroauta s důrazem na autonomní řízení a inteligentní funkce. IM Motors si klade za cíl konkurovat špičkovým elektromobilům jako Tesla nebo Mercedes EQS.
Technické parametry modelu LS6
LS6 je středně velké až velké SUV s rozměry 4 904 mm na délku, 1 988 mm na šířku a 1 669 mm na výšku. Rozvor náprav dosahuje 2 950 mm, což zajišťuje prostorný interiér. Zavazadlový prostor má objem 665 L. Model byl poprvé představen 12. října 2023 ve čtyřech variantách s cenami od 229 900 do 291 900 jüanů (689 700 až 875 700 Kč).
V září loňského roku IM Motors uvedl aktualizovanou verzi LS6 s pěti variantami, jejichž doporučené ceny se pohybovaly od 239 900 do 302 900 jüanů (719 700 až 908 700 Kč). Vůz se pyšní 400 V, vyšší řada 800 V architekturou, zrychlením z 0-100 za 5,9 s, u nejvýkonější verze pak 3,48 s. Dual motor pak vytváří výkon až 579 kW. Výrobce uvádí dojezd 575 - 655 km podle WLTP, max. rychlost nabíjení 396 kW. Vše to jsou parametry prémiového evropského elektromobilu jenž rozhodně nebude za cenu pod 1 mil. korun.
Leapmotor snižuje ceny o třetinu
Startup Leapmotor, který je kótován na hongkongské burze, následoval s ještě výraznějšími slevami. Pro zákazníky, kteří si do 8. června objednají základní verzi modelu C16 SUV s prodlouženým dojezdem (EREV), byla cena snížena ze 155 800 na pouhých 111 800 jüanů (ze 467 400 na 335 400 Kč). Tato redukce představuje pokles o 28,24 procenta.
Ještě výrazněji dopadla sleva na model C11 SUV, kde se cena základní verze s prodlouženým dojezdem snížila ze 148 800 na 103 800 jüanů (z 446 400 na 311 400 Kč), což znamená pokles o 30,24 procenta.
Co znamená EREV technologie
EREV je zkratka pro Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Tato technologie kombinuje elektrický pohon s malým spalovacím motorem, který funguje jako generátor elektřiny. Na rozdíl od klasických hybridů spalovací motor nepohání kola přímo, ale pouze dobíjí baterie, což umožňuje delší dojezd než u čistě elektrických vozů.
Kontext cenových válek na čínském trhu
Současné cenové snižování navazuje na kroky společnosti BYD, která je největším světovým výrobcem elektromobilů. BYD minulý pátek oznámila rozsáhlé slevy na modely ze svých produktových řad Dynasty a Ocean prostřednictvím sociální sítě Weibo.
Tyto cenové pohyby odrážejí intenzivní konkurenci na čínském trhu s elektroauty, kde se výrobci snaží získat co největší podíl rychle rostoucího segmentu. Čína je dlouhodobě největším světovým trhem pro elektromobily a domovem mnoha inovativních startupů i tradičních automobilek, které investují masivně do elektrifikace.
Zdroj: cnevpost.com