Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Cenová válka na čínském trhu elektroaut pokračuje

Ilustrační - IM Motors LS6 - zdroj: https://www.immotors.com/
Foto: Ilustrační - IM Motors LS6 - zdroj: https://www.immotors.com/
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 26 Květen, 2025

Čínský trh s elektroauty zažívá další vlnu cenových redukcí. Po tom, co společnost BYD minulý pátek oznámila rozsáhlé slevy na své dostupné modely, rychle se přidali další dva významní hráči - IM Motors a Leapmotor. Tyto kroky naznačují pokračující intenzivní konkurenční boj na největším světovém trhu s elektrickými vozidly.

IM Motors snižuje cenu SUV LS6 téměř o pětinu

Společnost IM Motors, která je dceřinou jednotkou čínského automobilového giganta SAIC Motor Corp, oznámila časově omezenou slevu na svůj elektromobil LS6. Tento model spadá do kategorie SUV (sport utility vehicle), tedy sportovně-užitkových vozů známých svou vyšší světlou výškou a prostornějším interiérem.

Výchozí cena modelu LS6 byla snížena na 194 900 jüanů (584 700 Kč), což představuje pokles o 45 000 jüanů (135 000 Kč) oproti původní doporučené ceně 239 900 jüanů (719 700 Kč). Jedná se o výraznou redukci o 18,76 procenta. Pro zákazníky, kteří využijí i vládní dotaci za výměnu starého vozu ve výši 15 000 jüanů (45 000 Kč), se celková cena může snížit až na 179 900 jüanů (539 700 Kč).

IM Motors navíc nabízí výhodné financování včetně nulové akontace a bezúročného úvěru na první dva roky z celkové pětileté splátky.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

IM Motors je dceřiná společnost čínského automobilového giganta SAIC Motor Corp, která se specializuje na výrobu elektromobilů? Značka byla založena v roce 2020 jako prémiová divize zaměřená na technologicky pokročilé elektroauta s důrazem na autonomní řízení a inteligentní funkce. IM Motors si klade za cíl konkurovat špičkovým elektromobilům jako Tesla nebo Mercedes EQS.

Technické parametry modelu LS6

LS6 je středně velké až velké SUV s rozměry 4 904 mm na délku, 1 988 mm na šířku a 1 669 mm na výšku. Rozvor náprav dosahuje 2 950 mm, což zajišťuje prostorný interiér.  Zavazadlový prostor má objem 665 L. Model byl poprvé představen 12. října 2023 ve čtyřech variantách s cenami od 229 900 do 291 900 jüanů (689 700 až 875 700 Kč).

V září loňského roku IM Motors uvedl aktualizovanou verzi LS6 s pěti variantami, jejichž doporučené ceny se pohybovaly od 239 900 do 302 900 jüanů (719 700 až 908 700 Kč). Vůz se pyšní 400 V, vyšší řada 800 V architekturou, zrychlením z 0-100 za 5,9 s, u nejvýkonější verze pak 3,48 s. Dual motor pak vytváří výkon až 579 kW. Výrobce uvádí dojezd 575 - 655 km podle WLTP, max. rychlost nabíjení 396 kW. Vše to jsou parametry prémiového evropského elektromobilu jenž rozhodně nebude za cenu pod 1 mil. korun.

Leapmotor snižuje ceny o třetinu

Startup Leapmotor, který je kótován na hongkongské burze, následoval s ještě výraznějšími slevami. Pro zákazníky, kteří si do 8. června objednají základní verzi modelu C16 SUV s prodlouženým dojezdem (EREV), byla cena snížena ze 155 800 na pouhých 111 800 jüanů (ze 467 400 na 335 400 Kč). Tato redukce představuje pokles o 28,24 procenta.

Ještě výrazněji dopadla sleva na model C11 SUV, kde se cena základní verze s prodlouženým dojezdem snížila ze 148 800 na 103 800 jüanů (z 446 400 na 311 400 Kč), což znamená pokles o 30,24 procenta.

Co znamená EREV technologie

EREV je zkratka pro Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Tato technologie kombinuje elektrický pohon s malým spalovacím motorem, který funguje jako generátor elektřiny. Na rozdíl od klasických hybridů spalovací motor nepohání kola přímo, ale pouze dobíjí baterie, což umožňuje delší dojezd než u čistě elektrických vozů.

Kontext cenových válek na čínském trhu

Současné cenové snižování navazuje na kroky společnosti BYD, která je největším světovým výrobcem elektromobilů. BYD minulý pátek oznámila rozsáhlé slevy na modely ze svých produktových řad Dynasty a Ocean prostřednictvím sociální sítě Weibo.

Tyto cenové pohyby odrážejí intenzivní konkurenci na čínském trhu s elektroauty, kde se výrobci snaží získat co největší podíl rychle rostoucího segmentu. Čína je dlouhodobě největším světovým trhem pro elektromobily a domovem mnoha inovativních startupů i tradičních automobilek, které investují masivně do elektrifikace.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Toyota - vodíkové palivo | ilustrační foto

Šest evropských firem spojuje síly pro vodíkové tankování
Šest provozovatelů vodíkových čerpacích stanic z celé Evropy založilo alianci H2 Infrastructure Alliance s cílem urychlit výstavbu infrastruktury pro vodíková vozidla. Současně však německá H2 Mobilit...

Autonomní řízení

Tesla vybírá Prahu: Autonomní řízení dorazí do Česka dřív, než čekáte
Praha se právě dostala na mapu Tesly. Americký výrobce elektromobilů otevřel v české metropoli pozici pro testování pokročilého systému autonomního řízení Full Self-Driving – a není to náhoda. Česko t...

BYD Dolphin Surf | zdroj: bydukmedia.com

Konec cel pro čínská auta? BYD staví závod v Maďarsku a chce ovládnout evropský trh
Obchodní válka s Čínou má nového hráče. Automobilka BYD našla recept na unijní cla a startuje výrobu 300 tisíc vozů ročně přímo v Evropě. Spolu s novými továrnami přichází i sebevědomá strategie: vyšš...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nový Zeekr X má 489 koní a v Číně stojí půl milionu. Teď míří do Evropy

Čínská prémiová značka Zeekr, patřící pod Geely, oficiálně odhalila model Zeekr X. Parametry vyrážejí dech: jde o kompaktní SUV s... >>

Škoda Elroq dobyla Německo. V prestižní anketě Auto roku 2026 porazila domácí konkurenci

Mladoboleslavská automobilka slaví mimořádný úspěch na nejnáročnějším trhu Evropy. Nová Škoda Elroq přesvědčila německou porotu... >>

Konec složitého účtování: Tesla v tichosti otevřela Superchargery kartám, bez kterých se firmy neobejdou

Je to změna, po které manažeři vozových parků volali roky. Tesla dnes, 18. listopadu 2025, zbořila jednu ze svých posledních bariér a... >>

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu

Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mont-Saint-Michel, FranceSaint-Georges-de-Gréhaigne, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Béziers, FranceVilleneuve-lès-Béziers, France
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg-Eidelstedt, GermanyHamburg, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - NorthRoma, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Radom, PolandRadom, Poland
4 míst • 120 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.