Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Český výzkum míří do světa

EnergyCloud

Nadějné firmy, doporučené členskými agenturami Taftie, mají díky úspěchu snadnější přístup k síti hlavních evropských Business Angels, investorů rizikového kapitálu a nových obchodních partnerů. Právě tuto možnost využila společnost EnergyCloud, se zaměřením na elektromobilitu a nabíjecí infrastrukturu.

Systém rychlého nabíjení EnergyCloud

Komplexní systém EnergyCloud integruje výkonnou nabíječku elektromobilů, která je až 10× rychlejší než běžné domácí řešení. Bateriové stanice lze zapojit do tzv. virtuální elektrárny, což je koncept využívající decentralizované zdroje energie k zajištění stabilní a bezpečné elektrické sítě s důrazem na silné zapojení obnovitelných zdrojů. Bateriové stanice díky svým akumulačním schopnostem umožňují také omezit provoz generátorů energie během špičkových časů (dopoledne a večer), čímž přispívají ke stabilizaci sítě a zvýšení její efektivity.

Projekt nákupu elektromobilů (2018)

Související projekt společnosti EnergyCloud, a.s. - nákup elektromobilů", probíhal od 19. června do 14. listopadu 2018. Financován byl částkou 505 091,25 Kč z celkových způsobilých výdajů 1.429.900 Kč. Cílem projektu bylo nejen rozšířit provoz elektromobilů v rámci běžného provozu firmy, ale také je využít pro technické aktivity spojené s ověřováním účinnosti dobíjení a testováním parametrů pro vývoj vlastní rychlonabíjecí stanice s protokolem CCS.

Testování protokolu CCS/CHARin

Sekundárním cílem projektu bylo prakticky ověřit možnosti dobíjení elektromobilů stejnosměrným proudem protokolem CCS/CHARin, a tím definovat elektrické parametry a požadavky na jejich propojení s vozidly. Tyto aktivity jsou klíčové pro další rozvoj společnosti v oblasti řídící a výkonové elektroniky pro nabíjení různých typů elektromobilů s cílem maximalizovat účinnost celkového řešení. Výsledky tohoto projektu poslouží jako základ pro vývoj komerčně využívané nabíjecí stanice, která bude začleněna do systému zahrnujícího obnovitelné zdroje energie (OZE), například fotovoltaické elektrárny (PVE), akumulaci energie a nabíjecí stanice pro elektromobily.

Celkově lze říci, že stanovené cíle projektu byly beze zbytku dosaženy. Elektromobily byly nejen využívány v běžném provozu, ale především posloužily k ověření možností dobíjení stejnosměrným proudem. Tato činnost bude klíčová pro další vývoj řídící a výkonové elektroniky, což přispěje k vytvoření efektivnějšího a udržitelnějšího systému nabíjení elektromobilů, a posune tak společnost EnergyCloud blíže k představám o kompletním řešení v oblasti elektromobility a energetiky z obnovitelných zdrojů.

Shrnutí

Projekt Zavádění elektromobility ve firmě EnergyCloud a.s. – nákup elektromobilů byl realizován v termínu 19. 6. 2018 – 14. 11. 2018. 

Celkové výdaje projektu byly 1 429 900,- Kč, projekt byl finančně podpořen z Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost formou dotace ve výši 505 091,25 Kč. Společnost EnergyCloud a.s., používá elektromobily vedle standardní provozní činnosti také pro další technické aktivity firmy k ověřování účinnosti nabíjení elektromobilu a testování parametrů za účelem vývoje vlastní rychlonabíjecí stanice využitím nabíjecího protokolu CCS. Projekt v rámci realizace dosáhl požadovaných výsledků – pořízení elektromobilu pro provozní činnost firmy a zároveň jeho využití k ověření možností dobíjení stejnosměrným proudem. 

Obrázek
EnergyCloud

Komerční sdělení EnergyCloud

Štítky

  • EnergyCloud
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 13 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.