Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínské elektromobily posilují v Evropě: Rekordní prodeje BYD a Xpeng

Ilustrační foto

Rekordní růst čínských značek

Čínští výrobci elektromobilů výrazně posilují svou pozici na evropském trhu. Podle údajů analytické společnosti JATO Dynamics dosáhly značky jako BYD a Xpeng v první polovině roku 2025 více než dvojnásobného růstu prodejů oproti předchozímu roku. BYD prodala v Evropě 70 500 vozů, což překonalo její celkový prodej za rok 2024, který činil přibližně 57 000 kusů.

Klíčové modely a strategie

Úspěch je poháněn agresivním uváděním nových modelů na trh. Xpeng zaznamenal prodej 8 400 elektromobilů, ze kterých zhruba 5 500 tvořil model G6 – vůz srovnatelný velikostí s Teslou Model Y. U BYD se osvědčil zejména plug-in hybridní crossover Seal U PHEV, který se stal nejprodávanějším vozem ve své kategorii. PHEV (plug-in hybridní elektromobil) kombinuje spalovací motor s elektrickým pohonem a dobíjecí baterií.

Problémy luxusního segmentu

Ne všechny čínské značky slaví úspěch. Nio, které nabízí prémiové modely s technologií výměny baterií, prodalo v Evropě pouhých 370 vozů. Vysoké ceny a konkurence zavedených značek jako BMW nebo Mercedes-Benz limitovaly prodeje. Technologie výměny baterií umožňuje rychlou náhradu vybité baterie za nabitou, ale zatím nenalezla v Evropě širší odezvu.

Dopad na evropské výrobce

Expanze čínských firem mění strukturu trhu. Skupina Stellantis (vlastnící značky jako Peugeot nebo Fiat) zaznamenala pokles tržního podílu z 16,7 % na 15,3 %. Celkový podíl všech čínských značek v Evropě se nyní blíží podílu Mercedesu-Benz. Rychlost, s jakou čínští výrobci uvádějí nové modely, představuje výzvu pro tradiční automobilky.

Rozmanitost nabídky a spotřebitelský zájem

Evropští zákazníci stále více upřednostňují dostupné a praktické elektromobily. Zatímco americký trh prochází obtížným obdobím, v Evropě roste poptávka po vozech střední třídy. Čínské značky reagují nabídkou vozů s konkurenceschopnými cenami, přičemž MG (čínská značka vlastněná společností SAIC) zůstává lídrem s prodejem 151 600 vozů, včetně modelů s čistě spalovacími motory (ICE). ICE označuje tradiční vozidla poháněná pouze benzinem nebo naftou.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 4 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

BYD Yangwang uvádí luxusní SUV U8L s cenou od 1,3 milionu RMB

Čínská automobilka BYD zahájila předprodej prodloužené verze luxusního elektrického SUV Yangwang U8L za 1,3 milionu RMB. Model využívá... >>

GM a Redwood Materials inovují v oblasti bateriových úložišť

Společnosti General Motors a Redwood Materials uzavřely dohodu na urychlení výstavby energetických úložišť využívajících nové baterie... >>

Kde v Evropě se dobíjí nejlevněji? Srovnání cen Superchargerů

Majitelé elektromobilů v Evropě mohou ušetřit až tisíce korun ročně správnou volbou tras pro nabíjení. Exkluzivní analýza cen Tesla... >>

VinFast otevírá první továrnu na elektromobily v Indii

Vietnamský výrobce elektromobilů VinFast zahájil provoz své první indické továrny v Tamil Nadu s investicí 16 000 crore rupií. Tento... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.