Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínské elektromobily posilují v Evropě: Rekordní prodeje BYD a Xpeng

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 4 Srpen, 2025

Rekordní růst čínských značek

Čínští výrobci elektromobilů výrazně posilují svou pozici na evropském trhu. Podle údajů analytické společnosti JATO Dynamics dosáhly značky jako BYD a Xpeng v první polovině roku 2025 více než dvojnásobného růstu prodejů oproti předchozímu roku. BYD prodala v Evropě 70 500 vozů, což překonalo její celkový prodej za rok 2024, který činil přibližně 57 000 kusů.

Klíčové modely a strategie

Úspěch je poháněn agresivním uváděním nových modelů na trh. Xpeng zaznamenal prodej 8 400 elektromobilů, ze kterých zhruba 5 500 tvořil model G6 – vůz srovnatelný velikostí s Teslou Model Y. U BYD se osvědčil zejména plug-in hybridní crossover Seal U PHEV, který se stal nejprodávanějším vozem ve své kategorii. PHEV (plug-in hybridní elektromobil) kombinuje spalovací motor s elektrickým pohonem a dobíjecí baterií.

Problémy luxusního segmentu

Ne všechny čínské značky slaví úspěch. Nio, které nabízí prémiové modely s technologií výměny baterií, prodalo v Evropě pouhých 370 vozů. Vysoké ceny a konkurence zavedených značek jako BMW nebo Mercedes-Benz limitovaly prodeje. Technologie výměny baterií umožňuje rychlou náhradu vybité baterie za nabitou, ale zatím nenalezla v Evropě širší odezvu.

Dopad na evropské výrobce

Expanze čínských firem mění strukturu trhu. Skupina Stellantis (vlastnící značky jako Peugeot nebo Fiat) zaznamenala pokles tržního podílu z 16,7 % na 15,3 %. Celkový podíl všech čínských značek v Evropě se nyní blíží podílu Mercedesu-Benz. Rychlost, s jakou čínští výrobci uvádějí nové modely, představuje výzvu pro tradiční automobilky.

Rozmanitost nabídky a spotřebitelský zájem

Evropští zákazníci stále více upřednostňují dostupné a praktické elektromobily. Zatímco americký trh prochází obtížným obdobím, v Evropě roste poptávka po vozech střední třídy. Čínské značky reagují nabídkou vozů s konkurenceschopnými cenami, přičemž MG (čínská značka vlastněná společností SAIC) zůstává lídrem s prodejem 151 600 vozů, včetně modelů s čistě spalovacími motory (ICE). ICE označuje tradiční vozidla poháněná pouze benzinem nebo naftou.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Autonomní řízení

Waymo slaví 2 500 robotaxi. Pak přišla ledová sprcha od Muska: "Nováčkovská čísla."
Závod o budoucnost dopravy má nový milník. Waymo od Googlu nasadilo už 2 500 robotaxi a slaví expanzi na dálnice. Pak ale přišla strohá reakce Elona Muska, která vše staví do jiného světla. Proč jsou ...

e-Salon 2025, Hyundai Concept

Tip na víkend: e-Salon 2025 startuje v Letňanech s přehlídkou elektromobility s desítkami novinek
Některé německé značky tentokrát vynechaly. e-Salon 2025, který právě probíhá v Letňanech, nabídne něco jiného – masivní nástup čínských elektromobilů XPENG a Lynk&Co, premiéru nové Nissan Micra a pře...

Xpeng G6

Xpeng se blíží ziskovosti: Nejmenší ztráta za pět let a rekordní dodávky
Čínský výrobce elektromobilů Xpeng oznámil ve třetím čtvrtletí roku 2025 nejnižší čistou ztrátu za posledních pět let, dosahující 380 milionů RMB (přibližně 1,2 miliardy Kč). Společnost se tak výrazně...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Známe výherce soutěže o vstupenky na e-SALON 2025. Podívejte se, kdo se může těšit!

Soutěž o vstupenky na největší veletrh elektromobility e-SALON 2025 je u konce. Deset nejrychlejších soutěžících s nejpřesnějšími... >>

Nový Renault Trafic E-Tech: Nabíjí rychleji než většina osobáků a ujede 450 km

Zatímco konkurence často jen upravuje starší platformy, Renault staví svou budoucnost na 800V architektuře. Nadcházející Trafic E-Tech... >>

ChargeLeague spojuje čtyři největší rychlonabíjecí sítě v Evropě

Aliance Atlante, Electra, Fastned a Ionity se přejmenovala na ChargeLeague a chystá revoluci v nabíjení elektromobilů. Zákazníci budou moci od... >>

Dongfeng spustí výrobu baterií s dojezdem 1000 km v září 2026

Čínský automobilový gigant Dongfeng Motor oznámil zahájení sériové výroby solid-state baterií s energetickou hustotou 350 Wh/kg již v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Padova, Italy - Padova NorthPadova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Szigetszentmiklós, HungarySzigetszentmiklós, Hungary
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fiume Veneto, ItalyFiume Veneto, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Herbolzheim, GermanyHerbolzheim, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Imst, AustriaImst, Austria
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.