Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Ferrari plánuje svůj první elektromobil za více než 500 000 eur

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Filip
Filip 23 Červen, 2024

Ferrari představí svůj první elektromobil

Ferrari, značka známá svými hlasitými benzínovými motory, se chystá vstoupit do světa elektromobility. Automobilka oznámila, že svůj první elektromobil uvede na trh koncem roku 2025. Tento krok přichází po několika letech vývoje a příprav.

Cena a výrobní plány

Podle zdrojů Reuters bude cena tohoto nového elektromobilu Ferrari začínat okolo 500 000 eur. Tím se stane jedním z nejdražších modelů v nabídce Ferrari, dražším než SF90 Stradale supercar a Purosangue SUV. Průměrná transakční cena Ferrari v prvním čtvrtletí roku 2024 byla podle agentury Reuters kolem 350 000 eur.

Pokročilé technologie

Ferrari se nebude spoléhat na agresivní cenovou politiku, aby přilákalo zákazníky k přechodu na elektromobily. Místo toho by mohlo nabídnout pokročilé technologie, jako jsou axiální toky motorů, motory v kolech a generátory zvuku, které by mohly nahradit emocionální zvuk jeho benzínových motorů.

Výroba v novém závodě

Výroba těchto elektromobilů bude probíhat v novém závodě nazývaném „e-building“, který se nachází vedle stávajícího závodu v sídle automobilky v Maranellu. Tento nový závod začne fungovat tento týden a zpočátku bude vyrábět některé benzínové modely spolu s elektrickými motory, invertory a bateriemi pro plug-in hybridní pohonné jednotky. Hromadná výroba elektromobilů se očekává až na začátku roku 2026.

Partnerství a vlastní vývoj

Podobně jako u benzínových pohonných jednotek se Ferrari zaměří na vývoj vlastních elektrických motorů, invertorů a baterií s cílem dosáhnout špičkové hmotnosti a hustoty výkonu. Automobilka bude spolupracovat s partnery v některých oblastech, jedním z nich je přední dodavatel baterií SK On. Obě společnosti již mají dohodu o dodávkách baterií pro stávající plug-in hybridní modely Ferrari a plánují prozkoumat nové možnosti v oblasti technologie bateriových článků.

Zdroj: Green Car Reports, Reuters

Štítky

  • Ferrari
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford otáčí kormidlo: Odepisuje 19,5 miliardy a zastavuje elektrický F-150
Detroit hlásí jeden z nejdražších strategických obratů v historii automobilismu. Sen o rychlé elektrifikaci Ameriky narazil na tvrdou realitu trhu. Ford dnes s okamžitou platností zastavuje výrobu své...

Baterie

Stejná velikost, o polovinu delší dojezd. Nové baterie bez grafitu míří k výrobcům aut
Americké firmy ohlásily zásadní posun ve vývoji baterií. Díky nové technologii dokázaly do stejně těžkého článku uložit výrazně více energie. Pro řidiče to znamená jediné: elektromobily by mohly ujet ...

MG4 | zdroj: news.mgmotor.eu

MG v Evropě poprvé pokořilo 300 000 prodaných vozů. Klíčem k rekordnímu roku je masivní zájem o hybridy
Automobilka MG Motor dnes v Evropě potvrdila historický úspěch, který ještě před pár lety čekal jen málokdo. Ještě před koncem roku 2025 překonala hranici 300 000 prodaných vozů, k čemuž jí dopomohl z...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Li Auto hlásí šestý měsíc poklesu, Nio naopak roste o 76 %

<div class="highlight-box">Prosinec přinesl čínským výrobcům elektromobilů smíšené výsledky. Zatímco Li Auto zaznamenalo už šestý... >>

Na benzince platíte kartou 30 let. U nabíječky musíte čekat týden na čip. Proč?

V německém Koblenzi otevřeli rychlonabíjecí park, kde zaplatíte běžnou kartou – přesně jako na benzince. Žádná registrace, žádná... >>

Jedna cena pro celou Evropu. Za kolik? Electra zavádí "Charge League" a míří do Česka

Drahý roaming a složité počítání cen na cestách po Evropě se stávají minulostí. Francouzská Electra právě odhalila detaily iniciativy... >>

Tesla slibuje Full Self-Driving v Evropě už v roce 2026, regulátoři jsou skeptičtí

Tesla tvrdí, že nizozemský regulátor RDW se zavázal schválit systém Full Self-Driving do února 2026, což by otevřelo cestu pro autonomní... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

(EV OTM) - Matrix, UKChorley, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Jastrebarsko, CroatiaCvetković, Croatia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ursensollen, GermanyUrsensollen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Inning, AustriaInning, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.