Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Geely představuje revoluční baterii Aegis Short Blade

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 27 Červen, 2024

Geely Auto Group uvedla na trh novou baterii Aegis Short Blade, která je založena na chemii lithia a železa fosfátu (LFP). Tato baterie představuje další krok v evoluci baterií pro elektrická vozidla (EV) a přináší výrazná vylepšení v oblasti životnosti, rychlosti nabíjení a bezpečnosti.

Impozantní technické parametry

Baterie Aegis Short Blade má energetickou hustotu 192 Wh/kg a životnost až 3 500 cyklů, což odpovídá ujetí 1 milionu kilometrů s minimálním dopadem na dojezd. Při průměrné roční jízdě 20 000 kilometrů má tato baterie potenciál vydržet až 50 let, což výrazně prodlužuje její použitelnou životnost a zvyšuje zbytkovou hodnotu použitých vozidel.

Rychlejší nabíjení a lepší výkon

Aegis Short Blade řeší problém vysokého vnitřního odporu dlouhých baterií na trhu. Využívá dlouhé, tenké uhlíkové nanotrubičky k vytvoření "dálnice" pro přenos iontů a přidává přísady pro zlepšení propustnosti filmu, což usnadňuje cestu lithium-iontů mezi elektrodami a zlepšuje tak výkon rychlého nabíjení.

Ve srovnání s dlouhými bateriemi se stejnou kapacitou je průměrná doba nabíjení Aegis Short Blade z 10 na 80 procent pouze 17 minut a 4 sekundy, zatímco u dlouhých baterií je to 26 minut.

Výkon v extrémních podmínkách

Tato baterie také prokazuje silnou schopnost vybíjení v extrémně chladných podmínkách. Při teplotě -30°C si Aegis Short Blade zachovává 90,54 % své kapacity, zatímco dlouhé baterie pouze 78,96 %.

Bezpečnost na prvním místě

Geely Auto klade velký důraz na bezpečnost. Aegis Short Blade používá vysoce pevnou, tepelně stabilní a teplu odolnou membránu a bezpečnostní elektrody pro vyšší energetickou hustotu a bezpečnost. Baterie je také vybavena technologií samofúzování na povrchu elektrod, která zastaví zkraty v případě nehody.

Baterie úspěšně prošla šesti extrémními testy, včetně ponoření do slané vody, extrémního chladu, škrábání vysokofrekvenčním dnem balíku, přejezdu 26tunového vozidla, bočního nárazu a ohně.

První použití v SUV Galaxy E5

Baterie Aegis Short Blade bude poprvé použita v modelu Galaxy E5, což je plně elektrické SUV od Geely. Tato novinka je dalším krokem společnosti v její strategii snižování závislosti na dodavatelích baterií a posílení vlastního vývoje.

Geely v posledních letech vytvořila společné podniky s předními dodavateli baterií, jako jsou CATL, Farasis Energy a LG Energy Solution, ale nyní se stále více zaměřuje na vývoj vlastních technologií.

Zdroj: Cnevpost

Štítky

  • Geely
  • Baterie

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Tesla otevírá největší Supercharger na světě: 168 stání a plná soběstačnost
Tesla v Kalifornii otevřela svůj dosud největší Supercharger s rekordními 168 nabíjecími stáními. Tento gigantický projekt, kompletně soběstačný díky solárním panelům a bateriovým úložištím, představu...

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford v Kolíně ruší 3500 míst: Výroba elektromobilů přechází na jednu směnu
Automobilka Ford zahájila v německém Kolíně program dobrovolného odchodu, který má vést k redukci 3500 pracovních míst. Důvodem je nízká poptávka po jejich elektrických modelech Explorer a Capri, což ...

Subaru Solterra 2026 | media.subaru.com

Když prodejce neví, co prodává: Příběh o Subaru Solterra a problém s elektromobily v autosalonech
Zákazník v autosalonu se zeptal, zda Subaru Solterra má jízdu na jeden pedál. Prodejce ho odbyl povýšeně: "Auto má dva pedály." Incident odhaluje problém, který registrujeme i v českých autosalonech –...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Volkswagen sází budoucnost elektromobility na čínský Gotion. Má vůbec na výběr?

Po pěti letech strategického partnerství dorazily první baterie z čínské továrny s kapacitou 20 GWh do vozů Volkswagenu. Unifikované... >>

Waymo slaví 2 500 robotaxi. Pak přišla ledová sprcha od Muska: "Nováčkovská čísla."

Závod o budoucnost dopravy má nový milník. Waymo od Googlu nasadilo už 2 500 robotaxi a slaví expanzi na dálnice. Pak ale přišla strohá... >>

Rok 2026 změní vše. Přichází 500kW nabíjení, stovky kilometrů za 10 minut

Komfort cestování se v roce 2026 zásadně promění. Už nejde o maximální dojezd, ale o to, jak rychle ho doplníte. A nová generace vozů to... >>

Tesla Supercharger v Česku: Hlasování otevírá nové možnosti. O přízeň bojují Vary, Znojmo i Tábor

Minulé hlasování přineslo vytouženou stanici do Svitav, nyní má česká komunita další šanci vzít plánování do vlastních rukou. Tesla... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Neuberg, GermanyErlensee, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Piacenza, Italy - Via Federico CoppalatiPiacenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sulzbach, GermanySulzbach (Taunus), Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - WestboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.