Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

General Motors slaví úspěšný rok s elektromobily

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Filip
Filip 29 Leden, 2025

General Motors poprvé vydělává na elektromobilech

Společnost General Motors (GM) oznámila, že její divize elektromobilů dosáhla významného milníku. Poprvé v historii nyní elektromobily společnosti generují vyšší zisky, než kolik stojí jejich výroba. Tento úspěch znamená, že GM dosáhlo takzvaného „variabilního ziskového bodu“, kdy výnosy převýší variabilní náklady jako jsou materiály a mzdy. I když toto číslo nezahrnuje další fixní náklady, jako je stavba továren, jde o klíčový krok k tomu, aby se elektromobily staly skutečně ziskovými.

Proč je výroba elektromobilů nákladná?

Jedním z hlavních důvodů vysokých nákladů na výrobu elektromobilů je stále drahá výroba baterií, které tvoří nejdražší komponentu každého vozidla. Naprostá většina dodavatelského řetězce této technologie je navíc závislá na Číně, což způsobuje další komplikace. Náklady na výzkum a vývoj (R&D) hrají také zásadní roli, zejména při inovacích v oblasti bateriových technologií.

Automobilky však postupně snižují cenu baterií a zvyšují kapacitu výroby díky optimalizaci procesů. Tento posun vedl například společnost Tesla k prvnímu ročnímu zisku až v roce 2020. General Motors vidí v tomto směru světlo na konci tunelu a snaží se dostat k podobné stabilitě.

Prodej i tržní podíl prudce rostou

V roce 2024 zvýšil General Motors svůj podíl na trhu elektromobilů ve Spojených státech na 13 % a během roku prodal přes 114 000 elektromobilů. To znamená zdvojnásobení podílu oproti předchozímu roku a překročení hranice 100 000 prodaných vozidel, což se doposud podařilo pouze společnosti Tesla.Úspěšné modely jako Chevrolet Blazer EV pevně zakotvily GM mezi lídry v oboru. Tento model se umístil jako třetí nejprodávanější elektromobil roku hned za špičkovými Teslami Model Y a Model 3.

Výroba a budoucnost technologie Ultium

GM nadále investuje do vlastní výroby bateriových modulů využívajících technologii Ultium. Klíčovou strategií je snižování výrobních nákladů díky pokračující inovaci a většímu rozsahu produkce. Společnost vyrobila za rok 2024 přibližně 189 000 elektromobilů a plánuje tento počet navyšovat.

Důležitým krokem je také rozvoj spolupráce s dalšími automobilkami. Například Honda již úspěšně prodává modely založené na platformě GM, čímž přispívá k popularizaci této technologie mezi širokou veřejností.

Výzvy do budoucna

Zatímco elektromobily pomalu ukrajují větší podíl z příjmů GM, hlavním zdrojem financí stále zůstávají vozy se spalovacími motory. Další bariéry představují nejistoty spojené s obchodními pravidly, tarifními změnami či potenciálním snížením daňových výhod pro elektrické vozy. Přesto General Motors jasně demonstruje odhodlání stát se jedním z lídrů v oblasti udržitelné mobility.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

BYD Seal | ilustrační foto

Evropský trh s elektromobily akceleruje: Růst o 26 % i bez státních pobídek
Evropský trh s elektromobily zažívá v roce 2025 nečekaný rozmach i bez státních dotací. Od ledna do října vzrostl prodej elektrických vozidel v Evropě o více než 26 % oproti loňskému roku, v Německu d...

Ilustrační foto

Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř
Požár elektromobilu je scénář, kterého se obávají řidiči i záchranáři. Hašení bývá složité, zdlouhavé a náročné na vodu. Co kdyby ale auto dokázalo nebezpečnou reakci zastavit samo, dřív než si posádk...

Baterie

Stejná velikost, o polovinu delší dojezd. Nové baterie bez grafitu míří k výrobcům aut
Americké firmy ohlásily zásadní posun ve vývoji baterií. Díky nové technologii dokázaly do stejně těžkého článku uložit výrazně více energie. Pro řidiče to znamená jediné: elektromobily by mohly ujet ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla začala rozdávat dárky: AI naviguje, fotí selfie

Majitelé Tesel se dnes ráno probudili k překvapení – jejich auta během noci získala AI asistenta, který ovládá navigaci přirozenou... >>

Poprvé v historii: Čína exportovala přes milion elektromobilů za půl roku. Afrika roste o 184 %

Zatímco se tvrdilo, že Čína zaplavuje svět spalovacími vozy, data z roku 2025 ukazují opak. Export elektromobilů exploduje tempem +90 %,... >>

Záchrana softwaru Volkswagenu: spolupráce s Rivianem funguje po roce lépe než kdokoli čekal

Majitelé prvních elektrických Volkswagenů to znají: zamrzající displeje, nefunkční prvky, frustrující chyby. Za tím stála softwarová... >>

Francie prodlužuje štědré dotace na elektromobily do roku 2026: Rekordní prodeje potvrzují úspěch

Francie potvrdila prodloužení dotačního programu na elektromobily do roku 2026, což přináší stabilitu pro kupující i trh. Nově nastavené... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wrocław, PolandWrocław, Poland
12 míst • 250 kW
Middelfart, DenmarkMiddelfart, Denmark
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Hamburg, Germany - StillhornHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Elmshorn, GermanyElmshorn, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.