Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

GM a Redwood Materials inovují v oblasti bateriových úložišť

Ilustrační foto

Strategická spolupráce pro udržitelnou energii

General Motors a Redwood Materials podepsali nezávazné memorandum o porozumění, jehož cílem je urychlit nasazení systémů pro ukládání energie. Tyto systémy budou kombinovat nové baterie vyrobené v USA od GM a takzvané druhoživotní bateriové packy z elektromobilů této značky. Druhoživotní baterie jsou použité baterie z vozidel, které již neslouží k pohonu, ale stále mají dostatečnou kapacitu pro méně náročné aplikace.

Redwood Energy a řešení pro datová centra

Společnost Redwood Materials v červnu uvedla na trh novou divizi Redwood Energy, která se specializuje na rychlé budování energetických úložišť. Ta využívá jak recyklované baterie z elektromobilů, tak nové moduly, aby vytvořila nízkonákladové systémy schopné uspokojit prudce rostoucí poptávku po elektřině. Tato poptávka je zejména hnana expanzí datových center pro umělou inteligenci, která spotřebovávají obrovské množství energie.

Integrace technologií od buněk po systémy

Memorandum umožňuje Redwood Materials propojit své odborné znalosti v integraci úložišť s bateriemi od GM. Tím vzniká domácí řešení, které pokrývá celý řetězec od výroby jednotlivých buněk až po kompletní energetické systémy. Klíčová je zde schopnost efektivně využívat druhoživotní baterie, což snižuje odpad a podporuje cirkulární ekonomiku.

Největší druhoživotní projekt na světě

Baterie z elektromobilů GM již nyní fungují v největším druhoživotním bateriovém úložišti globálně, které se nachází v Sparks v Nevadě. Tento projekt, s výkonem 12 MW a kapacitou 63 MWh, zároveň představuje největší mikrosíť v Severní Americe. Mikrosíť je lokální energetická síť, která může fungovat nezávisle na hlavní rozvodné síti, a zde slouží k napájení infrastruktury společnosti Crusoe zabývající se umělou inteligencí.

Rekordní poptávka po elektřině a její dopady

JB Straubel, zakladatel a generální ředitel Redwood Materials, upozorňuje, že poptávka po elektřině roste nebývalou rychlostí. Hlavními faktory jsou podle něj rozmach umělé inteligence a masivní elektrifikace odvětví včetně dopravy. Oba typy baterií od GM – nové i druhoživotní – mohou být nasazeny v úložných systémech Redwood, což poskytuje rychlá a flexibilní řešení pro stabilizaci energetických sítí a pokrytí špičkové spotřeby.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana , dne 27 Červenec, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

BYD zažívá dramatický zvrat: boom elektromobilů vs. pokles hybridů

Čínský automobilový gigant BYD zveřejnil překvapivá srpnová data za rok 2025. Zatímco prodeje čistě elektrických vozů explodovaly o... >>

Audi E5 Sportback: elektromobil za 32 800 USD s dojezdem 773 km

V srpnu 2025 startuje předprodej Audi E5 Sportback – elektromobil, který mění pravidla díky dojezdu 773 km a obří 59palcové obrazovce. Za... >>

Tesla propadá, BYD vystřelil: Dramatický obrat na evropském trhu elektromobilů

Evropský trh elektromobilů zažívá dramatický obrat. Zatímco Tesla zaznamenala v červenci 2025 propad prodejů o 42,4% na pouhých 6 600 vozů... >>

BYD expanduje do Finska: Jak to ovlivní evropský trh elektromobilů v srpnu 2025?

Čínská automobilka BYD uzavřela strategické partnerství s finským distributorem Veho, čímž výrazně posiluje svou evropskou expanzi. Tento... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Burtonwood, UKWarrington, United Kingdom
8 míst • 150 kW
Mandelieu-la-Napoule, FranceMandelieu-la-Napoule, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Demänova Village, SlovakiaLiptovský Mikuláš, Slovakia
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Bochum, Germany - Ruhr ParkBochum, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Craiova, RomaniaCraiova, Romania
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Grosseto, ItalyGrosseto, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Telgate, ItalyTelgate, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Charnock Richard, UKChorley, United Kingdom
12 míst • 150 kW
Nörten-Hardenberg, GermanyNörten-Hardenberg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.