Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Hongqi EHS5: S výkonem 560 koní a luxusem od Rolls-Royce má namířeno do Evropy

HONGQI - EHS5 - HONGQI.CZ
Čínský luxusní výrobce HONGQI v rámci své ambiciózní expanze na evropský trh představil na prestižním veletrhu IAA Mobility 2025 v Mnichově svůj nový, plně elektrický model EHS5, čímž dal jasně najevo své globální ambice a vizi pro budoucnost.

V posledních letech jsme svědky masivního nástupu čínských automobilek na evropský trh. Zatímco některé se zaměřují spíše na nižší a střední segment, značka HONGQI, patřící pod gigant FAW Group, si vytyčila jasný cíl: dobýt prémiový segment a stát se rovnocenným soupeřem tradičním evropským gigantům. Podaří se jim to?

Debut modelu EHS5 na jednom z nejprestižnějších automobilových veletrhů světa nebyl náhodný. Město Mnichov, srdce německého automobilového průmyslu, bylo vybráno jako strategické místo pro představení vozu, který má symbolizovat začátek nové éry pro značku v Evropě. O čínské ofenzivě jsme na našem webu evmagazin.cz psali již dříve a HONGQI EHS5 je dalším potvrzením tohoto trendu.

Obrázek
HONGQI - EHS5 - HONGQI.CZ
EHS5 se představil s luxusním designem a technologiemi cílenými na evropské zákazníky.

Navrženo s myšlenkou na evropské rodiny

Model EHS5 není jen další z řady SUV. Jeho designová filozofie, kterou značka pojmenovala „Pevnost bezpečí pro vaše blízké, rodinný tábor na cestách a prvotřídní komfort pro každou jízdu“, jasně ukazuje, na koho cílí. Designér Giles Taylor, který dříve působil v Rolls-Royce, vtiskl vozu kombinaci elegantní východní estetiky a západních technologií.

Vůz měří na délku přibližně 4,75 metru, čímž se řadí do střední třídy SUV, kde bude konkurovat například modelům Volkswagen ID.4, Tesla Model Y nebo Hyundai Ioniq 5. Interiér je navržen s důrazem na pohodlí a praktičnost. S rozvorem 2900 mm a flexibilním úložným prostorem až 1653 litrů nabízí dostatek místa pro celou rodinu i veškeré vybavení.

Výkon, rychlé nabíjení a dojezd bez kompromisů

EHS5, postavený na stejné platformě jako sedan EH5, přináší až 560 koní (410 kW) ve své vrcholné verzi, čímž se řadí na úroveň sportovních SUV z vyšších segmentů. Díky dvojici elektromotorů má EHS5 pohon všech kol, velmi svižné zrychlení a jízdní stabilita odpovídá moderním evropským standardům.

Pro evropské zákazníky je klíčový dojezd a rychlost nabíjení. K dispozici je baterie o kapacitě až 85 kWh, která umožňuje dojezd přes 600 km podle normy WLTP. Vozidlo podporuje ultra-rychlé nabíjení výkonem až 265 kW, takže nabití z 10 na 80 % zvládne za méně než 20 minut. V budoucnu má být dostupná i verze s 900V architekturou, která by měla čas nabíjení ještě zkrátit a navýšit dojezd.

Uvnitř nabídne EHS5 výbavu srovnatelnou s luxusními značkami. Dominantou interiéru je 15,6palcový infotainment displej s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Další výbava zahrnuje AR head-up displej, panoramatickou skleněnou střechu, bezklíčový přístup, tepelné čerpadlo nebo 40W bezdrátovou nabíječku.

Globální ambice a vize do roku 2028

Debut modelu EHS5 je jen špičkou ledovce. V Mnichově značka HONGQI představila svou novou evropskou lokalizační strategii. Do roku 2028 plánuje uvést na evropský trh až 15 modelů napříč segmenty a vybudovat síť více než 200 prodejních a servisních center. Tato strategie jasně ukazuje, že čínský gigant bere expanzi na evropském trhu vážně a má v plánu se stát jedním z klíčových hráčů na poli e-mobility.

Zdroj: hongqi.cz, markets.businessinsider.com

Štítky

  • EV novinky
  • Hongqi
  • Elektromobilita
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 11 Září, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

MG4 s inovativní baterií za 14 000 USD? Jak čínský elektromobil s pokročilou technologií ovlivní trh

Čínská automobilka SAIC-MG právě představila modernizovanou verzi svého globálně úspěšného elektromobilu MG4. Kromě přepracovaného... >>

Volkswagen zastavuje výrobu ID.4 v USA: 160 zaměstnanců jde domů kvůli dramatickému poklesu prodejů

Německý automobilový gigant Volkswagen čelí tvrdé realitě amerického trhu. Prodeje elektromobilu ID.4 se ve druhém čtvrtletí propadły o... >>

Jak si Volkswagen za 5 let prodal 1,5 milionu elektrických aut? Tajemství úspěchu ID modelů

Představte si, že za pouhých pět let prodáte 1,5 milionu elektrických aut a stanete se jedničkou v Evropě. Přesně to dokázal Volkswagen se... >>

Jaké elektromobily nás čekají na podzim 2025? Tři modely, které musíte znát

Na podzim 2025 se Mnichov stane epicentrem elektromobility. Autosalon IAA Mobility přinese premiéry tří zásadních novinek: dostupného... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

(EV OTM) - Colne, UKColne, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Old Meadow, UKLiverpool, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UK - Trafford CentreManchester, United Kingdom
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Göttingen, GermanyGöttingen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UKManchester, United Kingdom
14 míst • 250 kW
Napoli, Italy - Westnapoli, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Magliano Sabina, ItalyMagliano Sabina, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bardonecchia, ItalyBardonecchia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alicante, SpainAlicante, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Remouchamps, BelgiumRemouchamps, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.