Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Hongqi EHS5: S výkonem 560 koní a luxusem od Rolls-Royce má namířeno do Evropy

HONGQI - EHS5 - HONGQI.CZ
Foto: HONGQI - EHS5 - HONGQI.CZ
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 11 Září, 2025
Čínský luxusní výrobce HONGQI v rámci své ambiciózní expanze na evropský trh představil na prestižním veletrhu IAA Mobility 2025 v Mnichově svůj nový, plně elektrický model EHS5, čímž dal jasně najevo své globální ambice a vizi pro budoucnost.

V posledních letech jsme svědky masivního nástupu čínských automobilek na evropský trh. Zatímco některé se zaměřují spíše na nižší a střední segment, značka HONGQI, patřící pod gigant FAW Group, si vytyčila jasný cíl: dobýt prémiový segment a stát se rovnocenným soupeřem tradičním evropským gigantům. Podaří se jim to?

Debut modelu EHS5 na jednom z nejprestižnějších automobilových veletrhů světa nebyl náhodný. Město Mnichov, srdce německého automobilového průmyslu, bylo vybráno jako strategické místo pro představení vozu, který má symbolizovat začátek nové éry pro značku v Evropě. O čínské ofenzivě jsme na našem webu evmagazin.cz psali již dříve a HONGQI EHS5 je dalším potvrzením tohoto trendu.

Obrázek
HONGQI - EHS5 - HONGQI.CZ
EHS5 se představil s luxusním designem a technologiemi cílenými na evropské zákazníky.

Navrženo s myšlenkou na evropské rodiny

Model EHS5 není jen další z řady SUV. Jeho designová filozofie, kterou značka pojmenovala „Pevnost bezpečí pro vaše blízké, rodinný tábor na cestách a prvotřídní komfort pro každou jízdu“, jasně ukazuje, na koho cílí. Designér Giles Taylor, který dříve působil v Rolls-Royce, vtiskl vozu kombinaci elegantní východní estetiky a západních technologií.

Vůz měří na délku přibližně 4,75 metru, čímž se řadí do střední třídy SUV, kde bude konkurovat například modelům Volkswagen ID.4, Tesla Model Y nebo Hyundai Ioniq 5. Interiér je navržen s důrazem na pohodlí a praktičnost. S rozvorem 2900 mm a flexibilním úložným prostorem až 1653 litrů nabízí dostatek místa pro celou rodinu i veškeré vybavení.

Výkon, rychlé nabíjení a dojezd bez kompromisů

EHS5, postavený na stejné platformě jako sedan EH5, přináší až 560 koní (410 kW) ve své vrcholné verzi, čímž se řadí na úroveň sportovních SUV z vyšších segmentů. Díky dvojici elektromotorů má EHS5 pohon všech kol, velmi svižné zrychlení a jízdní stabilita odpovídá moderním evropským standardům.

Pro evropské zákazníky je klíčový dojezd a rychlost nabíjení. K dispozici je baterie o kapacitě až 85 kWh, která umožňuje dojezd přes 600 km podle normy WLTP. Vozidlo podporuje ultra-rychlé nabíjení výkonem až 265 kW, takže nabití z 10 na 80 % zvládne za méně než 20 minut. V budoucnu má být dostupná i verze s 900V architekturou, která by měla čas nabíjení ještě zkrátit a navýšit dojezd.

Uvnitř nabídne EHS5 výbavu srovnatelnou s luxusními značkami. Dominantou interiéru je 15,6palcový infotainment displej s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Další výbava zahrnuje AR head-up displej, panoramatickou skleněnou střechu, bezklíčový přístup, tepelné čerpadlo nebo 40W bezdrátovou nabíječku.

Globální ambice a vize do roku 2028

Debut modelu EHS5 je jen špičkou ledovce. V Mnichově značka HONGQI představila svou novou evropskou lokalizační strategii. Do roku 2028 plánuje uvést na evropský trh až 15 modelů napříč segmenty a vybudovat síť více než 200 prodejních a servisních center. Tato strategie jasně ukazuje, že čínský gigant bere expanzi na evropském trhu vážně a má v plánu se stát jedním z klíčových hráčů na poli e-mobility.

Zdroj: hongqi.cz, markets.businessinsider.com

Štítky

  • EV novinky
  • Hongqi
  • Elektromobilita

Mohlo by vás zajímat

Nabíjení elektromobilu

CATL spouští unikátní linku: Humanoidní roboti Xiaomo zrychlí a zabezpečí výrobu baterií
Čínský gigant CATL, světový lídr ve výrobě baterií pro elektromobily, spustil v Luoyangu unikátní linku. Klíčové testovací procesy bateriových sad zde poprvé ve velkém měřítku zajišťují humanoidní rob...

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto

Čína povolila první elektromobily s autonomním řízením Level 3
Čínské ministerstvo udělilo historické povolení pro dva elektromobily s pokročilým autonomním řízením Level 3. Vozy Deepal SL03 a Arcfox Alpha S mohou jezdit bez dozoru řidiče na vybraných úsecích v P...

Baterie

Průlom ve výrobě baterií s pevným elektrolytem: Linky na 8 GWh jsou realitou, BYD je blíž, než jsme čekali
Zapomeňte na sliby o vzdálené budoucnosti. Zatímco se svět upínal k laboratorním testům, dodavatel gigantu BYD potichu spustil první skutečně velkokapacitní linky na výrobu solid-state baterií. S kapa...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Šéf Volva varuje EU: Odklad zákazu spalovacích aut 2035 ohrozí Evropu

Automobilky Volvo a Polestar důrazně apelují na Evropskou unii, aby neustupovala od plánovaného zákazu prodeje nových vozidel se spalovacími... >>

Shell otevírá svou síť: Partnerství s Hubject usnadní nabíjení v celé Evropě

Stát v dešti u nabíječky a marně stahovat další novou aplikaci je zážitek, na který chceme všichni zapomenout. Shell v prosinci 2025... >>

Li Auto hlásí šestý měsíc poklesu, Nio naopak roste o 76 %

<div class="highlight-box">Prosinec přinesl čínským výrobcům elektromobilů smíšené výsledky. Zatímco Li Auto zaznamenalo už šestý... >>

Zasekl se vám nabíjecí kabel? Tohle musí znát každý elektromobilista

Stalo se vám to také? Stojíte u nabíječky, auto hlásí dokončené nabíjení, ale kabel jako by v něm přimrzl. Nebo opak – připojíte se... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Parndorf, Austria - FrunparkParndorf, Austria
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Northeim-Nord, GermanyNortheim, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ankara, TürkiyeAnkara, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Barsbüttel, GermanyBarsbüttel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.