Hyundai brzy představí svůj nejnovější sportovní elektromobil – Ioniq 6 N. Očekává se, že veřejná premiéra proběhne v červenci na prestižním festivalu rychlosti v Goodwoodu ve Velké Británii. Novinka vychází z elegantního sedanu Ioniq 6, ale nabídne výrazně agresivnější vzhled a upravený podvozek. Značka „N“ označuje u Hyundai vrcholné sportovní verze, obdobně jako M u BMW nebo AMG u Mercedesu.
Sportovní úpravy a aerodynamika
Ioniq 6 N se na první pohled odlišuje rozšířenými blatníky, mohutným zadním křídlem a přepracovanými nárazníky. Tyto úpravy nejsou jen designové – přispívají ke zlepšení aerodynamiky a stability ve vysokých rychlostech. Oproti standardní verzi má vůz nižší těžiště a lehčí konstrukci. Nechybí sportovní pneumatiky Pirelli P-Zero a odlehčená kola, která dávají tušit, že jde o stroj stvořený pro trať.
Výkon a dojezd: kompromis mezi rychlostí a výdrží
Pod kapotou se očekává výkon přesahující 475 kW (641 koní), podobně jako u Ioniqu 5 N. Zrychlení z 0 na 100 km/h by mohlo být pod 3 sekundy. Výkon bude tedy srovnatelný s výrazně dražšími sportovními elektromobily. Na druhé straně ale dojezd zůstane spíše průměrný – výkonné verze Ioniqu využívají více energie, a tak by mohl být reálný dojezd kolem 350 km. Pro srovnání, běžný Ioniq 6 zvládne až 580 km (dle americké normy EPA).
Pro koho je Ioniq 6 N určen?
Ioniq 6 N cílí na náročné řidiče, kteří chtějí spojit elektromobilitu s adrenalinem a sportovním zážitkem. Hyundai tím reaguje na zájem o výkonné vozy s nulovými emisemi. I když klasický Ioniq 6 není v některých trzích (např. v USA) tak populární jako SUV a crossovery, sportovní varianta by mohla oslovit jinou skupinu zákazníků. Automobilka testuje vůz i na okruhu Nürburgring, což ukazuje, že se nebojí srovnání s prémiovými značkami.
Hyundai a jeho sportovní elektromobily
Ioniq 6 N je součástí širší strategie, která zahrnuje také koncepty jako RN22e a retrofuturistický N Vision 74. Hyundai tím ukazuje, že výkon a elektromobilita se nevylučují. Úspěch nového modelu bude záviset na cenové politice, dostupnosti a rovnováze mezi výkonem a každodenní použitelností.