Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Hyundai IONIQ 9 přichází do Česka - Nový rozměrný elektrický SUV pro rodiny

Hyundai IONIQ9 - www.hyundainews.com
Klíčové zprávy: Hyundai Motor Company oficiálně uvedl na český trh nový elektrický SUV model IONIQ 9. Sedmimístný elektromobil s dojezdem až 620 km podle normy WLTP cílí na rodiny hledající prostornou alternativu k tradičním SUV se spalovacím motorem.

620km

Maximální dojezd WLTP

110kWh

Využitelná kapacita baterie

5,2s

Zrychlení 0-100 km/h (nejsilnější verze)

Nový hráč na trhu velkých elektrických SUV

Korejská automobilka Hyundai rozšiřuje svou elektromobilní řadu IONIQ o největší model dosud. IONIQ 9 představuje odpověď na rostoucí poptávku po prostorných rodinných elektromobilech, které dokáží konkurovat tradičním velkým SUV nejen rozměry, ale i praktičností a výkonem. Model staví na osvědčené platformě E-GMP (Electric Global Modular Platform), kterou již známe z menších sourozenců IONIQ 5 a IONIQ 6.

Vývoj řady IONIQ od začátků po současnost

2016

Zrození značky IONIQ
První model Hyundai IONIQ kombinoval tři typy pohonu - hybrid, plug-in hybrid a čistě elektrický. Etabloval značku jako symbol inovativní elektromobility.

2021

IONIQ 5 - revoluce v designu
Uvedení IONIQ 5 znamenalo zásadní změnu směrem k futuristickému designu a ultrarychlému nabíjení. Model získal ocenění Auto roku 2022.

2022

IONIQ 6 - aerodynamická elegance
Streamline sedan IONIQ 6 s nejnižším odporem vzduchu ve své třídě rozšířil nabídku o elegantní čtyřdveřové kupé s dojezdem přes 600 km.

2024-2025

IONIQ 9 - rodinný gigant
Největší člen rodiny IONIQ přináší sedmimístnou konfiguraci, nejmodernější technologie a dojezd až 620 km. V Česku dostupný od roku 2025.

Technické specifikace a varianty pohonu

IONIQ 9 nabízí zákazníkům tři různé konfigurace pohonu podle jejich potřeb. Základní verze s pohonem zadních kol disponuje jedním elektromotorem o výkonu 160 kW (218 k), zatímco vrcholná verze AWD kombinuje dva motory s celkovým výkonem 314 kW (428 k). Všechny varianty sdílejí stejnou baterii s využitelnou kapacitou 110,3 kWh.

RWD Base

  • Výkon: 160 kW (218 k)
  • Točivý moment: 350 Nm
  • Zrychlení: 9,4 s (0-100 km/h)
  • Dojezd: 620 km WLTP

AWD Standard

  • Výkon: 226 kW (308 k)
  • Točivý moment: 605 Nm
  • Zrychlení: 6,7 s (0-100 km/h)
  • Dojezd: 606 km WLTP

AWD Performance

  • Výkon: 314 kW (428 k)
  • Točivý moment: 700 Nm
  • Zrychlení: 5,2 s (0-100 km/h)
  • Dojezd: 600 km WLTP

Pokročilé nabíjecí technologie

IONIQ 9 využívá 800V architekturu, která umožňuje extrémně rychlé nabíjení stejnosměrným proudem až do 233 kW. V ideálních podmínkách dokáže nabít baterii z 10 na 80 % za pouhých 24 minut na vysokovýkonných nabíjecích stanicích.

Nabíjecí možnosti a časy

Model podporuje široké spektrum nabíjecích řešení od domácích wallboxů po nejrychlejší veřejné nabíječky:

  • AC nabíjení třífázové (11 kW) - plné nabití za 7 hodin 50 minut
  • DC rychlonabíjení (50 kW) - 10-80% za 1 hodinu 44 minut
  • HPC ultrarychle nabíjení (233 kW) - 10-80% za 24 minut
  • Vehicle-to-Load (V2L) - možnost napájení externích spotřebičů

Pokročilý tepelný management baterie zajišťuje optimální nabíjecí výkon i při nízkých teplotách, což je zásadní výhoda pro provoz v českých klimatických podmínkách.

Praktičnost a prostornost pro moderní rodiny

S délkou přes pět metrů a rozvorovém 3 130 mm nabízí IONIQ 9 skutečně použitelný prostor pro sedm pasažérů. Zavazadlový prostor 338 litrů v základní konfiguraci lze rozšířit až na 2 419 litrů po sklopení zadních sedadel. Přední zavazadlový prostor (frunk) poskytuje dodatečných 88 respektive 52 litrů podle verze pohonu.

Tažné kapacity: Model dokáže táhnout přívěs o hmotnosti až 2 500 kg (AWD verze), což z něj činí jednu z nejvýkonnějších elektrických alternativ pro rodiny s čluny, karavanem nebo pracovními přívěsy.

České ceny a dostupnost

Hyundai IONIQ 9 je na českém trhu dostupný od června 2025 ve třech výbavových stupních s cenami začínajícími na 1 754 990 Kč včetně DPH pro základní verzi Style s pohonem zadních kol. Pro firemní zákazníky nabízí Hyundai speciální akční ceny bez DPH.

Style (RWD)

  • Cena: 1 754 990 Kč s DPH
  • Akční cena B2B: 1 290 860 Kč bez DPH
  • Pohon: Zadní kola, 218 k
  • Dojezd: 620 km WLTP

Premium (AWD)

  • Cena: od 1 944 990 Kč s DPH
  • Akční cena B2B: 1 430 612 Kč bez DPH
  • Pohon: Všechna kola, 308 k
  • Dojezd: 606/620 km WLTP

Calligraphy Performance

  • Cena: od 2 144 990 Kč s DPH
  • Pohon: Všechna kola, 428 k
  • Dojezd: 606 km WLTP
  • Bonus: Šestimístná konfigurace +30 000 Kč

 

Zdroj: hyundai.com/cz

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 10 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

BYD zaznamenává významné úspěchy v Austrálii a chystá nové hybridní SUV

Čínská automobilka BYD dosáhla v Austrálii milníku 60 000 dodaných vozů, přičemž jen v červnu prodala 8 156 jednotek. Pickup Shark 6 se v... >>

Xiaomi expanduje v elektromobilitě: Evropské testy SU7 Ultra a čínské dodávky YU7

Čínská technologická společnost Xiaomi posiluje svou pozici v elektromobilním průmyslu. Její vlajkový model SU7 Ultra prošel první... >>

Stellantis ukončuje program vývoje vodíkové technologie

Automobilová skupina Stellantis překvapivě oznámila ukončení celého programu vývoje vodíkové technologie palivových článků.... >>

Šokující test: Nejlepší elektromobily jsou od spalováků vzdálené jen 20 minut na 1000 km

Rozsáhlý test více než 150 elektromobilů na standardizované trase 1000 km odhaluje překvapivé výsledky. Zatímco ještě před pěti lety... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.