Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Jak prodloužit dojezd elektromobilu v zimě? Zkušenosti s Kia EV6 ve sněhových podmínkách

Kia EV3 - www.kianewscenter.com
Foto: Kia EV3 - www.kianewscenter.com
Fotka autora Filip
Filip 24 Leden, 2025

Zimní provoz elektromobilů: Kde hledat úspory energie

Testování Kia EV6 v silných sněhových podmínkách odhalilo klíčový faktor: až o 30 % vyšší spotřebu oproti letním hodnotám. Hlavními viníky jsou zvýšený odpor vozovky a nutnost aktivního vyhřívání interiéru. Řidiči však mají několik nástrojů, jak tyto ztráty minimalizovat.

Sněhový režim jako klíčový spojenec

Snow mode (sněhový režim) v Kia EV6 upravuje charakteristiky pohonu - omezuje točivý moment na kolech a optimalizuje práci trakčního kontrolního systému. Tato technologie zabraňuje prokluzu kol a zároveň šetří až 15 % energie, která by jinak při ztrátě trakce přicházela vniveč.

Chytré ovládání klimatizace

Vyhřívání sedadel a volantu spotřebuje výrazně méně energie než vytápění celého interiéru. Při teplotách kolem -5 °C stačí udržovat teplotu kabiny na 18-19 °C. Důležité je využít předem nahřátý interiér při nabíjení - tzv. preconditioning, který nezatěžuje trakční baterii.

Rekuperace a plynulá jízda

Využití nejvyššího stupně rekuperace (zpětného získávání energie při brzdění) pomáhá kompenzovat část ztrát. Důležité je předvídat dopravní situaci a vyhnout se prudkým akceleracím - každé zbytečné rozjetí vozidla ve sněhu zvyšuje spotřebu.

Praktické výsledky v terénu

Při testování v hustém sněžení dosáhla Kia EV6 průměrné spotřeby 2,6 kWh/míle (cca 1,6 kWh/km), což při kapacitě baterie 77,4 kWh znamená praktický dojezd kolem 310 km. Tento výsledek potvrzuje, že správnou kombinací technologií a řidičských návyků lze udržet zimní dojezd na 75 % letních hodnot.

Zdroj: Tesla EV News - Telegram

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

FSD - ilustrační foto

PowerCo spouští gigafabriku v Salzgitteru: Evropa má vlastní "jednotnou" baterii
Dne 18. prosince 2025 dosáhl Volkswagen Group se svou dceřinou společností PowerCo SE klíčového milníku. V německém Salzgitteru byla spuštěna do provozu gigafabrika, která zahájila produkci takzvaných...

Elektromobil a čistá energie

EU uvolnila 40 miliard Kč: Německo buduje síť rychlonabíječek pro e-kamiony
Evropská komise schválila masivní podporu 1,6 miliardy eur (přibližně 40 miliard korun) pro výstavbu rychlonabíjecích stanic pro elektrické nákladní automobily v Německu. Tento klíčový krok se zaměřuj...

Ilustrační foto

Shell otevírá svou síť: Partnerství s Hubject usnadní nabíjení v celé Evropě
Stát v dešti u nabíječky a marně stahovat další novou aplikaci je zážitek, na který chceme všichni zapomenout. Shell v prosinci 2025 konečně vyslyšel volání řidičů a strhává své digitální hradby. Díky...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Hyundai investuje 18 miliard Kč do baterií: Klíč k budoucím EV a hybridům

Hyundai Motor Group masivně investuje do budoucnosti elektromobility. V Jižní Koreji zahájila výstavbu Future Mobility Battery Campus, svého... >>

Test Volvo EX30 Cross Country: Když malý elektromobil nabídne 315 kW a panoramatickou střechu

Nejmenší elektrické Volvo zrychlí rychleji než Porsche Macan, má topografii nejvyšší švédské hory na masce a audio jako koncertní síň.... >>

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko

Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu... >>

Audi, Nissan a Voyah standardizují automatické nabíjení přímo ze země

Tři automobilky spojily síly, aby vytvořily jednotný standard pro Matrix Charging - technologii, která umožňuje nabíjet elektromobily... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Vestec, Czech RepublicVestec U Prahy, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - South WestRome, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Teramo, ItalyTeramo, Italy
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - NorthRoma, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Warsaw, PolandWarsaw, Poland
2 míst • 120 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.