Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

​Kia EV4: Elektrický sedan a hatchback s dojezdem až 630 km a cenou pod 1 milionu Kč?

Ilustrační foto - Kia EV4 Concept - zdroj: www.kianewscenter.com/news
Foto: Ilustrační foto - Kia EV4 Concept - zdroj: www.kianewscenter.com/news
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 11 Březen, 2025

Automobilka Kia představila svůj nejnovější elektromobil, model EV4, který je dostupný ve dvou karosářských variantách: sedan a hatchback. Tento krok rozšiřuje nabídku značky v segmentu elektromobilů a přináší zákazníkům moderní design, pokročilé technologie a působivý dojezd.

Design a aerodynamika

EV4 zaujme futuristickým designem s ostrými liniemi a vertikálně orientovanými LED světlomety. Aerodynamická účinnost vozu je podpořena součinitelem odporu vzduchu Cd 0,23, což přispívá k vyšší efektivitě a delšímu dojezdu. Sedan se vyznačuje elegantní siluetou se splývavou zádí, zatímco hatchback nabízí praktičtější přístup k zavazadlovému prostoru.

Technické specifikace

Kia EV4 je postavena na platformě E-GMP s 400V architekturou. Nabízí dvě varianty baterií:

  • Standardní baterie s kapacitou 58,3 kWh
  • Baterie Long Range s kapacitou 81,4 kWh

Obě verze pohání přední elektromotor o výkonu 150 kW (204 k), což umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 170 km/h.

Dojezd a nabíjení

Dojezd vozidla se liší podle zvolené karosářské varianty a kapacity baterie:

  • Sedan Long Range: až 630 km (WLTP)
  • Hatchback Long Range: až 590 km (WLTP)
  • Sedan s menší baterií: až 430 km (WLTP)
  • Hatchback s menší baterií: až 410 km (WLTP)

Rychlodobíjení z 10 na 80 % kapacity baterie trvá přibližně 31 minut. Vozidlo je vybaveno palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, podporující jednofázové i třífázové napájení. Funkce V2L (vehicle-to-load) umožňuje napájení externích spotřebičů z akumulátoru vozu, zatímco V2G (vehicle-to-grid) umožňuje přenos energie zpět do elektrické sítě během špičky.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

většina současných elektromobilů využívá 400V architekturu, která je považována za standard v odvětví elektromobility. S rostoucími nároky na rychlost nabíjení a efektivitu se však stále více výrobců přiklání k 800V systémům, jež umožňují rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu díky nižším proudům a menším energetickým ztrátám. Například modely Hyundai IONIQ 5 a IONIQ 6 využívají 800V architekturu, což jim umožňuje patřit mezi rekordmany v rychlosti nabíjení. Navíc společnosti jako BYD plánují zavedení 1000V architektury, což by mohlo přinést ještě rychlejší nabíjení a další technologické pokroky v elektromobilitě.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Interiér a technologie

Interiér EV4 je navržen s důrazem na minimalismus a moderní technologie. Dominantním prvkem je širokoúhlý 30" displej, složený z 12,3" přístrojového štítu, 5" ovládacího panelu klimatizace a 12,3" infotainmentu. Systém podporuje aktualizace prostřednictvím dálkového přístupu (OTA) a umožňuje majiteli provádět aktualizace přes mobilní telefon a kdykoli se snadno na dálku spojit s vozidlem. Zavazadlový prostor hatchbacku nabízí objem 435 litrů, zatímco sedan poskytuje 490 litrů.

Dostupnost a cena

Kia EV4 se na českém trhu objeví ve třetím čtvrtletí letošního roku. Přesné ceny pro český trh zatím nebyly zveřejněny, ale očekává se, že základní model bude začínat kolem 1 milionu Kč. Výkonnější verze s pohonem všech kol by měly být představeny v budoucnu.

Kia EV4 představuje významný krok vpřed v nabídce elektromobilů značky Kia. S moderním designem, pokročilými technologiemi a působivým dojezdem má potenciál oslovit široké spektrum zákazníků hledajících ekologické a efektivní řešení pro svou mobilitu.

Zdroj: kianewscenter.com, electrek.co

Štítky

  • EV novinky
  • Kia

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Zapomeňte na drahé výměny: Moderní baterie EV přežijí celé auto, ukazují nová data
„Za pár let budeš muset vyhodit půl milionu za novou baterii." Tohle větu slyšel každý, kdo uvažoval o elektromobilu. Jenže to prostě není pravda. Nová globální data z více než 20 000 vozidel ukazují ...

BYD | zdroj: byd.com

Ford Puma Gen-E pro rok 2026: Větší dojezd a technologie z vyšších tříd
Ford chystá pro rok 2026 vylepšenou verzi svého elektrického crossoveru Puma Gen-E. Díky novému designu baterie se dojezd WLTP zvýší z dosavadních 376 na více než 400 kilometrů, což výrazně zlepší pou...

Tesla

Konec složitého účtování: Tesla v tichosti otevřela Superchargery kartám, bez kterých se firmy neobejdou
Je to změna, po které manažeři vozových parků volali roky. Tesla dnes, 18. listopadu 2025, zbořila jednu ze svých posledních bariér a začala v Evropě akceptovat platební karty třetích stran. Už žádné ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Čína šokovala Nürburgring. Elektrický supersport BYD Yangwang U9 zajel rekord a pokořil evropskou elitu

Legendární „Zelené peklo“ má nového krále. A není to Porsche ani Rimac. Elektrický supersport BYD Yangwang U9 právě zajel nový rekord... >>

Indie zdvojnásobila prodeje elektromobilů. Pomůže to jejímu smrtícímu ovzduší?

Bombaj, Dillí, Kalkata dusí toxický smog. Indie proto řeší nejhorší krizi kvality ovzduší na světě masivním přechodem na... >>

Korea zařazuje vyšší rychlost. Ohlásila 20% skok dotací na elektromobily a odtajnila plán na globální prvenství

Domácí trh s elektromobily potřebuje impulz a korejská vláda odpovídá rázně:dotace na nákup EV vzrostou v roce 2026 o pětinu. Tato... >>

Konec složitého účtování: Tesla v tichosti otevřela Superchargery kartám, bez kterých se firmy neobejdou

Je to změna, po které manažeři vozových parků volali roky. Tesla dnes, 18. listopadu 2025, zbořila jednu ze svých posledních bariér a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Saddle Inn, UKPreston, United Kingdom
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dunkerque, FranceGrande-Synthe, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.