Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Konec legendy: Volkswagen u malých aut definitivně končí s benzínem. Šéf značky vysvětlil proč.

VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com
Foto: VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 20 Prosinec, 2025
Volkswagen oficiálně potvrdil strategický odklon od spalovacích motorů v segmentu malých vozů. Podle šéfa značky Thomase Schäfera se nové generace modelů v kategorii Polo již nedočkají benzínových ani naftových agregátů. Budoucnost značky v městské mobilitě je definována výhradně bateriovým pohonem, což má zajistit ekonomickou udržitelnost v éře přísných emisních norem.

Automobilový gigant z Wolfsburgu dělá tlustou čáru za historií spalovacích motorů u svých nejmenších modelů. V aktuálním prohlášení, které cituje německý server Heise Online, šéf značky Thomas Schäfer jasně uvedl, že vývoj nových generací malých vozů se spalovacím motorem nedává z ekonomického pohledu smysl.

Náklady na emise vytlačují benzín z měst

Hlavním důvodem tohoto rozhodnutí jsou neustále se zpřísňující emisní předpisy v Evropské unii. Podle Schäfera by náklady na dodatečné čištění výfukových plynů u malých vozů zvedly jejich prodejní cenu natolik, že by se staly pro koncové zákazníky neprodejnými. „Nové modely s benzínovým motorem v segmentu Polo by byly příliš drahé. Budoucnost v této třídě je elektrická,“ konstatoval Schäfer pro odborná média.

Tento krok není jen reakcí na legislativu, ale také součástí širší restrukturalizace. Volkswagen se snaží o zjednodušení portfolia a snížení výrobních nákladů. Podle aktuálních informací z Auto Motor und Sport již značka díky optimalizaci platforem a úsporám v německých závodech snížila výrobní náklady o přibližně 30 procent.

Nová rodina ID. Polo a ID. Cross

Náhradou za legendární Polo se stane nová rodina elektromobilů postavená na vylepšené platformě MEB+. Prvním zástupcem bude model ID. Polo (dříve známý pod pracovním označením ID. 2all), jehož sériová výroba by měla být zahájena v roce 2026. Krátce poté jej doplní crossover verze s označením ID. Cross.

Klíčové parametry připravovaných novinek zahrnují:

  • Cílová cena: Základní verze by měly startovat pod hranicí 25 000 eur (cca 630 000 Kč).
  • Dojezd: Vyšší varianty s 52kWh baterií slibují dojezd až 450 kilometrů na jedno nabití.
  • Technologie: Návrat k fyzickým tlačítkům v interiéru a podpora rychlonabíjení výkonem až 130 kW.

Vodík v osobní dopravě nemá u VW místo

Schäfer se v rámci své vize vyjádřil i k alternativám, jako je vodík. Pro masový trh osobních vozů tuto technologii odmítá jako neefektivní a příliš drahou. „Není dostatek zeleného vodíku a palivový článek je v tomto segmentu nesmyslný,“ vysvětlil. Jedinou cestou k rychlé dekarbonizaci objemových modelů je podle něj bateriový pohon.

Zatímco nové generace budou čistě elektrické, stávající modely se spalovacími motory zůstanou v nabídce paralelně tak dlouho, dokud po nich bude poptávka a legislativa to umožní. Přesto je směr jasně daný: Volkswagen se mění z výrobce motorů na poskytovatele digitální mobility, kde elektrický pohon tvoří základní pilíř.

Další podrobnosti o strategii „Electric Urban Car Family“, která zahrnuje i modely značek Škoda (Epiq) a Cupra (Raval), přináší také portál ADAC, který zdůrazňuje význam společného vývoje a výroby ve španělských závodech pro dosažení konkurenceschopných cen.

Štítky

  • EV novinky
  • Elektromobilita
  • Zahraničí

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř
Požár elektromobilu je scénář, kterého se obávají řidiči i záchranáři. Hašení bývá složité, zdlouhavé a náročné na vodu. Co kdyby ale auto dokázalo nebezpečnou reakci zastavit samo, dřív než si posádk...

Baterie

Seat a Cupra otevřely továrnu na baterie za 7,8 miliardy korun
Španělské automobilky Seat a Cupra slavnostně otevřely nový závod na výrobu bateriových systémů v Martorelli. Investice za 300 milionů eur (7,8 miliardy korun) umožní vyrábět baterii každých 45 sekund...

Ilustrační foto

Studená sprcha z Číny: Bateriové materiály skokově zdražují. Konec levných elektromobilů?
Zvykli jsme si, že ceny elektromobilů v roce 2025 klesaly. Teď ale přichází náraz. Čínští giganti, kteří ovládají trh s bateriemi, oznámili náhlé zvýšení cen surovin o 15 %. Propíše se tento krok okam...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Seat a Cupra otevřely továrnu na baterie za 7,8 miliardy korun

Španělské automobilky Seat a Cupra slavnostně otevřely nový závod na výrobu bateriových systémů v Martorelli. Investice za 300 milionů... >>

Geely vstupuje do Itálie s elektrickým SUV EX5 a hybridem

Čínský automobilový gigant Geely rozšiřuje svou evropskou expanzi o další klíčový trh. V Itálii začíná prodávat elektrický SUV EX5 s... >>

Velký přehled verzí Volva EX30: Od městské stylovky po vrcholný Cross Country. Vyznáte se v nich?

S příchodem nových variant se z modelu EX30 stává komplexní modelová řada. Zákazník má nyní na výběr ze tří charakterů, které se... >>

Evropa odloží konec spalovacích motorů na rok 2040, tvrdí analytici

Plánovaný zákaz prodeje nových benzinových a dieselových aut v EU do roku 2035 se pravděpodobně nepodaří splnit. Podle analýzy Allianz se... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Arezzo, ItalyArezzo, Italy
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Radom, PolandRadom, Poland
4 míst • 120 kW
Schweitenkirchen, GermanySchweitenkirchen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ferrybridge, UKKnottingley, United Kingdom
18 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.