Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Novinky
Foto: Novinky
Fotka autora Miriam
Miriam 8 Srpen, 2025

Leapmotor jako nový hráč na trhu baterií

Čínská společnost Leapmotor, známá výrobou elektromobilů, rozšířila své působení o dodávky bateriových packů pro komerční nově energetická vozidla (NEV). Tato vozidla zahrnují čistě elektrické modely i plug-in hybridy. Prostřednictvím dceřiné firmy Lingxiao Energy, specializované na výzkum baterií, získal Leapmotor objednávky od více než pěti výrobců komerčních NEV, přičemž jednání probíhají například se společností Seazon Motor.

Technologické zázemí a spolupráce

Leapmotor vyvíjí bateriové packy vlastními silami, ale články odebírá od externích dodavatelů, jako je čínský gigant CATL. Tato spolupráce umožňuje CATL posílit pozici v segmentu komerčních vozidel. Dodávky packů představují zásadní milník v komponentním byznysu Leapmotoru, který tak částečně následuje úspěšný model firmy BYD kombinující prodej vozidel a komponent.

Rekordní prodeje a růst

Leapmotor patří mezi nejrychleji rostoucí výrobce NEV v Číně. V červenci jeho měsíční dodávky poprvé překročily hranici 50 000 vozidel, konkrétně činily 50 129 kusů, a šlo již o třetí rekordní měsíc v řadě. Celkově od začátku roku společnost dodala 271 793 vozů, což představuje meziroční nárůst o 149,84 %.

Strategické partnerství a expanze

Leapmotor rozvíjí dlouhodobé spolupráce s globálními hráči. Loni vytvořil společný podnik se skupinou Stellantis, kde Stellantis drží 51% podíl. Leapmotor jí licencuje svou elektronickou architekturu a dodává komponenty jako světlomety nebo elektrické pohony. V březnu navázal partnerství s značkou Hongqi od FAW Group pro vývoj modelu určeného na zahraniční trhy.

Vysvětlení klíčových pojmů

Bateriový pack je komplexní sestava, která kromě článků zahrnuje chladicí systémy, řídicí elektroniku a ochranné prvky. Komerční NEV označují užitková elektrická vozidla, jako jsou dodávky nebo autobusy. Společnost CATL je předním světovým výrobcem lithium-iontových baterií, jejíž technologie hrají klíčovou roli v elektromobilní revoluci.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Statistiky elektromobilů

Dvě tváře evropské elektromobility: Proč švédský lídr zpomaluje, zatímco Francie našla nový motor růstu?
Švédsko bylo léta dáváno za vzor, ale jeho spanilá jízda k elektromobilitě zpomaluje. Přestože trh dosahuje působivých 65 %, naráží na své limity. Překvapivý motor růstu teď najdeme ve Francii. Ta s p...

e-Salon 2025

Zbývají tři dny: Vyhrajte vstup na e-Salon, kde otestujete desítky elektromobilů zdarma
Už jen tento víkend se můžete zapojit do soutěže o volné vstupenky na největší událost roku v elektromobilitě. Na evmagazin.cz právě běží kvíz, jehož výherci získají vstup zdarma na veletrh e-Salon 20...

Zeekr X | zdroj: zeekr.eu/press

Nový Zeekr X má 489 koní a v Číně stojí půl milionu. Teď míří do Evropy
Čínská prémiová značka Zeekr, patřící pod Geely, oficiálně odhalila model Zeekr X. Parametry vyrážejí dech: jde o kompaktní SUV s výkonem až 489 koní. Zatímco se chystá do Evropy, na domácím trhu star...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Velké SUV s dojezdem 630 km za půl milionu? V Číně díky konkurenci ano

Čínský Leapmotor C16 překročil 100 000 prodaných kusů za pouhých 16 měsíců. Velkoprostorové elektrické SUV s dojezdem až 630 km stojí... >>

Na co se zapomíná? Že díky recyklaci budou elektromobily ještě ekologičtější

Kritici elektromobilů často zdůrazňují vysoké emise při výrobě baterií. Nová čísla z Číny a studie Stanfordovy univerzity však... >>

Konec úzkosti z dojezdu: Čínské MPV zvládne Prahu–Řím bez tankování

Představte si sedmimístný vůz, který ujede z Prahy do Říma a ještě mu zbude. Xpeng 6. listopadu odhalí X9 EREV – svůj první hybrid s... >>

Porsche v šoku: Ztráta 1,1 miliardy dolarů. Značku potopil kolaps v Číně a skrytá účetní bomba

To je rána. Provozní ztráta Porsche ve výši 966 milionů eur šokovala investory. Bylo by snadné svést to na elektromobily, ale realita je... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Villach, AustriaVillach, Austria
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Ljubljana, SloveniaLjubljana, Slovenia
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Falaise, FranceFalaise, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Malsfeld, GermanyMalsfeld, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Linstow, GermanyDobbin-Linstow, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.