Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Novinky

Leapmotor jako nový hráč na trhu baterií

Čínská společnost Leapmotor, známá výrobou elektromobilů, rozšířila své působení o dodávky bateriových packů pro komerční nově energetická vozidla (NEV). Tato vozidla zahrnují čistě elektrické modely i plug-in hybridy. Prostřednictvím dceřiné firmy Lingxiao Energy, specializované na výzkum baterií, získal Leapmotor objednávky od více než pěti výrobců komerčních NEV, přičemž jednání probíhají například se společností Seazon Motor.

Technologické zázemí a spolupráce

Leapmotor vyvíjí bateriové packy vlastními silami, ale články odebírá od externích dodavatelů, jako je čínský gigant CATL. Tato spolupráce umožňuje CATL posílit pozici v segmentu komerčních vozidel. Dodávky packů představují zásadní milník v komponentním byznysu Leapmotoru, který tak částečně následuje úspěšný model firmy BYD kombinující prodej vozidel a komponent.

Rekordní prodeje a růst

Leapmotor patří mezi nejrychleji rostoucí výrobce NEV v Číně. V červenci jeho měsíční dodávky poprvé překročily hranici 50 000 vozidel, konkrétně činily 50 129 kusů, a šlo již o třetí rekordní měsíc v řadě. Celkově od začátku roku společnost dodala 271 793 vozů, což představuje meziroční nárůst o 149,84 %.

Strategické partnerství a expanze

Leapmotor rozvíjí dlouhodobé spolupráce s globálními hráči. Loni vytvořil společný podnik se skupinou Stellantis, kde Stellantis drží 51% podíl. Leapmotor jí licencuje svou elektronickou architekturu a dodává komponenty jako světlomety nebo elektrické pohony. V březnu navázal partnerství s značkou Hongqi od FAW Group pro vývoj modelu určeného na zahraniční trhy.

Vysvětlení klíčových pojmů

Bateriový pack je komplexní sestava, která kromě článků zahrnuje chladicí systémy, řídicí elektroniku a ochranné prvky. Komerční NEV označují užitková elektrická vozidla, jako jsou dodávky nebo autobusy. Společnost CATL je předním světovým výrobcem lithium-iontových baterií, jejíž technologie hrají klíčovou roli v elektromobilní revoluci.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 8 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Itálie schválila stavbu nejdelšího visutého mostu světa za 13,5 miliardy eur – spojí Sicílii s pevninou

Po více než 50 letech plánování a několika zrušených pokusech Itálie definitivně schválila stavbu Messinského mostu přes průliv mezi... >>

Požáry elektromobilů: Fakta versus mýty

Obavy z vyšší hořlavosti elektromobilů jsou častým tématem diskusí, ale aktuální data z Evropy ukazují jiný obraz. Podle statistik... >>

Čínské elektromobily posilují v Evropě: Rekordní prodeje BYD a Xpeng

Evropský trh s elektromobily zažívá výrazný nárůst prodejů čínských značek. BYD a Xpeng v první polovině roku 2025 překonaly své... >>

BYD mění evropskou výrobní strategii: Maďarsko čeká, Turecko jede

Čínský výrobce elektromobilů BYD odkládá plné spuštění maďarské továrny na rok 2026 a omezí její kapacitu. Naopak výrobu v Turecku... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Laucha, GermanyLaucha, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Humpolec, Czech RepublicHumpolec, Czech Republic
6 míst • 150 kW • ne-Tesla
Tiengen, GermanyFreiburg im Breisgau, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Aalborg, DenmarkAalborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lohfelden, GermanyLohfelden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Odense, DenmarkOdense, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Herborn, GermanyHerborn, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lleida, SpainTorrefarera, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kaltenkirchen, GermanyKaltenkirchen, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.