Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Mercedes chystá konkurenci pro Tesla Model Y: Elektrický crossover CLA dorazí v roce 2026

Ilustrační foto
Fotka autora Jana
Jana 31 Červenec, 2024

Automobilový gigant Mercedes-Benz plánuje rozšířit svou nabídku elektromobilů o nový model. Podle zpráv od Automotive News se jedná o elektrickou verzi sedanu CLA, která bude následována kompaktním crossoverem. Tento nový model by měl konkurovat populárnímu Tesla Model Y a jeho uvedení na trh je plánováno na první polovinu roku 2026.

Výroba elektrického crossoveru CLA, interně označovaného jako X174, má začít v říjnu 2025 v německém městě Rastatt. Tento model nahradí současný EQB EV, který vychází z benzinového GLB. Podle AutoForecast Solutions nebude EQB nahrazen po ukončení výroby v roce 2025.

Inovativní platforma MMA

Nový elektrický crossover bude postaven na platformě Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA). Tato platforma disponuje 800voltovou elektrickou architekturou, která umožňuje rychlé nabíjení stejnosměrným proudem až do výkonu 250 kW. To znamená, že vozidlo může získat až 248 mil dojezdu během pouhých 15 minut nabíjení.

Platforma MMA také podporuje technologie jako vehicle-to-grid (V2G) a vehicle-to-home (V2H), což umožňuje využití elektromobilu jako zdroje energie pro domácnost nebo elektrickou síť.

Pokročilé technologie a efektivita

Mercedes-Benz se zaměřil na efektivitu a pokročilé technologie při vývoji nového modelu. Koncept CLA-Class z roku 2023 představil inženýrské inovace platformy MMA, včetně použití výkonové elektroniky na bázi karbidu křemíku, balení bateriových článků a tepelného čerpadla, které byly odvozeny z konceptu EQXX.

Baterie budou mít různé chemické složení; základní modely budou používat lithium-železo-fosfátovou (LFP) technologii, zatímco vyšší modely budou mít anodu ze silikonového oxidu. Tento design baterií je lehčí než současné baterie a poskytuje větší strukturální tuhost vozidla.

Zpoždění cílů prodeje elektromobilů

V únoru Mercedes-Benz oznámil, že oddaluje své cíle pro prodej elektromobilů, které měly dosáhnout úplné elektrifikace v některých trzích do roku 2030. Automotive News uvedl, že nový benzinový model CLA dorazí v roce 2026 po elektrickém modelu. Oba modely budou sdílet podobný design a budou postaveny na nové platformě MMA.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Hongqi EHS5: S výkonem 560 koní a luxusem od Rolls-Royce má namířeno do Evropy

Čínský prémiový výrobce Hongqi na veletrhu IAA Mobility v Mnichově ohromil Evropu. S plně elektrickým SUV EHS5, které kombinuje luxusní... >>

Zlom na trhu s elektromobily: Podíl Tesly v USA se propadl pod 40 %. Kdo jí krade zákazníky?

Dlouho neotřesitelná pozice Tesly na americkém trhu s elektromobily je minulostí. Její podíl poprvé po osmi letech klesl pod klíčovou... >>

Polestar 5 vstupuje na scénu: 884 koní, 670 km dojezdu a minimalistický design

Po pěti letech vývoje je tu Polestar 5 – elektrický sedan vyšší třídy s revoluční hliníkovou platformou, špičkovou technologií a... >>

Čínská ofenzíva na IAA: Proč se evropští výrobci obávají XPENG a AITO?

Mnichovský autosalon IAA Mobility 2025 potvrdil, že elektromobilita už není jen o zavedených značkách. Zcela nový přístup čínských... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Oslo - Sentrum P-hus, NorwayOslo, Norway
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Arese, ItalyArese, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Aalborg, DenmarkAalborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bochum, Germany - Ruhr ParkBochum, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Valencia, Spain - PaternaPaterna, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Elmshorn, GermanyElmshorn, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carcassonne, FranceCarcassonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Morlaix, FranceSaint-Martin-des-Champs, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pfungstadt, GermanyPfungstadt, Germany
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.