Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Modernizace Tesla Model Y: Start sériové výroby už v lednu?

Ilustrační foto

Společnost Tesla, globální lídr v oblasti elektromobility, podle nejnovějších reportů plánuje zahájit masovou výrobu modernizované verze svého populárního SUV Model Y v čínské Gigafactory Shanghai již v lednu 2025. Tato informace navazuje na nedávné zprávy o úpravách, které Tesla provedla u Modelu 3 (tzv. verze Highland), a naznačuje, že podobný facelift čeká i Model Y.

Co přinese modernizovaný Model Y?

Očekává se, že faceliftovaná varianta Modelu Y nabídne změny v exteriéru i interiéru, zvýšenou kapacitu baterie, efektivnější elektromotor a rozšířený balíček asistenčních a samořídicích funkcí. I když oficiální specifikace Tesla dosud neoznámila, lze předpokládat, že vůz naváže na úspěšné vylepšení Modelu 3, které přineslo delší dojezd (až 713 km dle čínského standardu), sportovnější vzhled a stabilnější jízdu díky upravenému podvozku.

Šestisedadlový Model Y: Reakce na poptávku po prostornějších vozech

Podle cnevpost.com chystá Tesla také šestisedadlovou verzi Modelu Y, která by se měla dostat na trh ve čtvrtém čtvrtletí 2025. Tento krok reflektuje rostoucí poptávku po flexibilnějších elektromobilech s větším prostorem pro cestující a zavazadla. Prostornější interiér je atraktivní pro rodiny a uživatele, kteří potřebují více místa při zachování ekologické a moderní formy dopravy.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

Tesla Model Y se v prvním čtvrtletí roku 2023 stala nejprodávanějším vozem na světě, čímž předstihla i tradiční modely se spalovacími motory.
Budeme rádi, pokud budete tento článek sdílet na svých sociálních sítích. Na konci článku najdete lištu, která vám umožní článek snadno sdílet. Děkujeme za podporu!

Gigafactory Shanghai: Klíč k rychlé a efektivní produkci

Čínská Gigafactory Shanghai, která byla spuštěna koncem roku 2019, se stala pilířem produkce Tesly. Od ledna 2020 zde vznikají lokální verze Modelu 3 a od ledna 2021 i Modelu Y. Díky výrobní kapacitě kolem 1 milionu vozů ročně, vysokému stupni automatizace a efektivnímu využívání lokálních dodavatelů dokáže Tesla udržet konkurenceschopné ceny, rychle reagovat na tržní změny a získávat silnou pozici na náročném čínském trhu.

Rostoucí trh v Číně a celosvětové ambice

Čínský trh je v současnosti největší a nejrychleji rostoucí trh pro elektromobily. Model Y je zde jedním z nejžádanějších elektromobilů: jen mezi lednem a listopadem 2024 bylo v Číně prodáno přes 418 428 kusů, což představuje meziroční nárůst o 5,57 %. Tento úspěch posiluje globální vliv Tesly a poskytuje jí stabilní základnu pro další expanzi.

Výzva na evropském trhu: Konkurence sílí

Zatímco v Číně Tesla Model Y zaznamenává výrazný úspěch, na evropském trhu musí automobilka reagovat na sílící konkurenci. Podle nejnovějších údajů se v roce 2024 Model Y pravděpodobně nedostane na první příčku nejprodávanějších vozů v Evropě, což loni dokázal. Letos však jeho pozici ohrožuje cenově dostupný spalovací hatchback Dacia Sandero. Dle reportu Automotive News Europe a dalších zdrojů je Dacia Sandero v čele evropských prodejů a Tesla Model Y se do listopadu drží až na šestém místě.

Model Y by musel v prosinci prodat zhruba 65 000 kusů, aby dohnal Sandero. Přesto Tesla tradičně na konci roku přichází s různými pobídkami, například slevami či bezplatným Superchargingem pro zákazníky, kteří stihnou koupit vůz do 31. prosince. Loni Model Y dokázal titul nejprodávanějšího auta v Evropě na poslední chvíli získat, letos to ale vzhledem k náskoku Sandera vypadá méně pravděpodobně.

Obrázek
Miri

Máte elektromobil? Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Pomozte ostatním pochopit, jaké to je žít s elektromobilem. Podělte se o své zkušenosti a pošlete nám je. Budeme rádi za vaše postřehy i za příběh vaší cesty k elektromobilitě. Jak na to, se dozvíte zde.

Konkurence zvyšuje tlak na inovace

Kromě Dacie se na trhu objevují další silní hráči. Čínská společnost BYD zaznamenává výrazný růst prodejů a její model Song navyšuje odbyt o 42 % oproti minulému roku. Tesla tak čelí rostoucímu tlaku, a to nejen cenovému, ale i technologickému. Očekávaný facelift Modelu Y Jupiter, včetně šestisedadlové verze a případně dalších inovací, by mohl pomoci automobilce udržet se na špičce i v Evropě. 

Zdroj: cnevpost.com, electrek.co

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 20 Prosinec, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor začal dodávat bateriové packy komerčním výrobcům nově energetických vozidel (NEV).... >>

Itálie spouští rekordní dotace až 11 000 eur na elektroauta

Italská vláda schválila dotační program v hodnotě 600 milionů eur, který od září 2025 nabídne až 11 000 eur na nákup elektroauta.... >>

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

General Motors a Hyundai oznámily společný vývoj pěti vozidel, přičemž pro Severní Ameriku připravují čistě elektrickou dodávku. V USA... >>

250 mld. € investic, jen 15 % EV: ACEA a CLEPA žádají obrat politik EU

Evropské svazy ACEA a CLEPA v otevřeném dopise z 27. srpna 2025 varují, že bez rychlé změny kurzu hrozí neúspěch transformace evropského... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Eggedal, NorwaySigdal, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.