Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nio dodává baterie pro hybridní modely McLaren

EV novinky
Foto: EV novinky
Fotka autora Filip
Filip 6 Červen, 2025

Strategické partnerství v elektromobilitě

Čínská společnost Nio, známá výrobou elektrických vozidel, začne dodávat baterie pro hybridní modely britského supercar výrobce McLaren. Toto partnerství, potvrzené v roce 2024, se opírá o společného investora – fond CYVN Holdings ze Spojených arabských emirátů, který vlastní přibližně 20,1 % akcií Nia.

Technologie 4680 cylindrických článků

Základem dodávek jsou vlastní 4680 cylindrické bateriové články vyvinuté týmem Nia. Cylindrické články, pojmenované podle rozměrů (průměr 46 mm, výška 80 mm), patří k moderním řešením pro vysokou energetickou hustotu. První bateriový balíček pro McLaren bude mít kapacitu kolem 10 kWh, určenou pro hybridní pohony. Malosériová výroba začne v příštím roce, přičemž vzorky mají být doručeny již tento měsíc.

Role investora CYVN a spolupráce s Forseven

Spolupráci umožnila investice CYVN Holdings, která do Nia v roce 2023 vložila 3,3 miliardy dolarů. Fond také vlastní společnost Forseven, britský startup zaměřený na elektromobilitu, s nímž Nio restartuje výzkum baterií. Konkrétně jde o vývoj 46105 cylindrických článků (průměr 46 mm, výška 105 mm) a bateriového balíčku o kapacitě 120 kWh. Tyto komponenty původně vznikaly pro vlajkový sedan ET9, ale projekt byl pozastaven.

Další bateriové projekty a výrobní partneři

Nio paralelně spolupracuje s čínským gigantem CATL na 85kWh baterii pro 900voltovou architekturu, která poslouží platformě třetí generace vozů. U 120kWh balíčku z projektu s Forseven počítá Nio s hromadnou výrobou u partnerů jako Eve Energy nebo Foxconn. Pro srovnání, kapacita baterie v kWh (kilowatthodina) určuje, jak daleko auto dojede na jedno nabití – běžné elektromobily mívají 50–100 kWh.

Historický vývoj bateriového výzkumu v Niu

Vlastní vývoj baterií zahájilo Nio v roce 2021 jako reakci na rostoucí ceny lithia. Tým byl původně nezávislým oddělením, ale v roce 2023 kvůli nižším prodejům prošel 40% redukcí personálu. Díky podpoře majoritního akcionáře CYVN se nyní projekty velkých cylindrických článků obnovují. To ukazuje, jak strategické investice ovlivňují inovace v elektromobilitě.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Renault 5 | zdroj: media.renault.com

Renault 5 pobláznil Francii. Retro novinka drtí žebříčky a posílá diesel do historie
Tohle není jen další prodejní statistika. Návrat legendy se povedl nad očekávání a listopadová čísla z Francie vyráží dech. Zatímco nafta mizí ze silnic, nový Renault 5 ukazuje, že elektromobil může b...

BYD | zdroj: byd.com

BYD přiznává zpomalení a chystá masivní technologický útok: Co čekat od giganta?
Čínský automobilový gigant BYD v roce 2025 zaznamenal zpomalení domácích prodejů. Prezident Wang Chuanfu otevřeně přiznává, že technologický náskok slábne a trh sužuje ostrá cenová válka. Slibuje však...

VW ID elektromobily | zdroj: volkswagen-newsroom.com

Konec legendy: Volkswagen u malých aut definitivně končí s benzínem. Šéf značky vysvětlil proč.
„Budoucnost je elektrická, nic jiného nedává smysl,“ říká šéf Volkswagenu Thomas Schäfer. Proč se nové generace oblíbeného Pola už nikdy nedočkají spalovacího motoru a co to znamená pro peněženky česk...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Brusel otáčí: Spalovací motory mohou přežít rok 2035, připustil eurokomisař

Ještě nedávno to vypadalo jako hotová věc, dnes je vše jinak. Eurokomisař pro dopravu Apostolos Tzitzikostas potvrdil, že Brusel ustupuje... >>

Seat a Cupra otevřely továrnu na baterie za 7,8 miliardy korun

Španělské automobilky Seat a Cupra slavnostně otevřely nový závod na výrobu bateriových systémů v Martorelli. Investice za 300 milionů... >>

Zvrat v Bruselu: Volkswagen bojuje o záchranu Cupry Tavascan, cla mohou padnout

Měla to být tvrdá rána pro čínskou konkurenci, ale střepina zasáhla i evropského giganta. Koncern Volkswagen se ocitl v pasti obchodní... >>

Rimac testuje 100kWh baterie s 30% vyšší hustotou: První je dostane Bugatti

Rimac Technology, in-house divize chorvatského výrobce hyperaut, se chystá představit novou generaci pevnolátkových baterií. Ty slibují o 20... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Le Touquet, FranceLe Touquet-Paris-Plage, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Illertissen, GermanyIllertissen, Germany
14 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wilnsdorf, GermanyWilnsdorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lleida, SpainTorrefarera, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nivelles-Sud, BelgiumNivelles, Belgium
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.