Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Nio rozšiřuje svou evropskou přítomnost s novými trhy a distributory

Novinka

Expanze do nových evropských trhů

Čínská automobilka Nio, známá svými prémiovými elektromobily, oficiálně oznámila vstup na čtyři dosud neobsazené evropské trhy: Portugalsko, Řecko, Kypr a Bulharsko. Zároveň posiluje své působení v Dánsku, kde přechází z přímého prodeje na distributorový model. Tento termín znamená, že prodej a servis vozů zajišťují místní partneři s rozsáhlými sítěmi, což zefektivňuje logistiku a přizpůsobuje nabídku lokálním preferencím.

Strategické partnerství s lokálními distributory

Pro úspěšné uvedení vozů spolupracuje Nio s ověřenými evropskými společnostmi. V Dánsku bude prodej zajišťovat Nic Christiansen Group, která působí na tamním trhu desítky let a nabízí komplexní mobilní služby. V Portugalsku se partnerem stává JAP Group s více než stoletou historií v automobilovém průmyslu. Pro řecký trh, včetně následného rozšíření na Kypr a do Bulharska, byla uzavřena dohoda s firmou Motodynamics Group, jež má mezinárodní zkušenosti od 90. let minulého století.

Modelová nabídka pro evropské zákazníky

Nio v nových zemích představí celkem pět elektrických modelů. Pod hlavní značkou půjde o vozy EL6 (dříve ES6) a EL8 (dříve ES8), což jsou SUV s dlouhým dojezdem, dále sedan ET5 a jeho verzi ET5 Touring. Pátým modelem bude první vůz z nové řady Firefly, která cílí na segment menších a dostupnějších elektromobilů. Překřtění modelů ES6 a ES8 na EL6/EL8 souvisí s právními požadavky v Evropě, kde označení ES6 kolidovalo s jinými značkami.

Přechod na distributorový prodejní model

Změna prodejní strategie v Dánsku odráží širší posun Nio v Evropě. Zatímco dánský trh byl původně obsluhován přímým prodejem od výrobce, nyní se přidává k zemím jako Rakousko nebo Polsko, kde Nio využívá distributorů. Tento přístup umožňuje rychlejší expanzi s nižšími náklady, protože partneři využívají své stávající sítě a znalosti trhu. Například v Dánsku začala společnost dodávat první vozy ET7 již v listopadu 2022, ale nyní bude proces plně v režii Nic Christiansen Group.

Příprava na uvedení značky Firefly

Součástí expanze je i důkladná příprava nové řady Firefly, která aktuálně prochází testovací jízdou po Evropě. Dvoutýdenní maraton zahrnuje sedm zemí včetně Německa, Francie a Itálie, kde se ověřují vlastnosti vozu v různých podmínkách. Firefly představuje sub-brand, tedy vedlejší značku Nio zaměřenou na konkurenceschopnější segment, podobně jako má jiné automobilky pro různé třídy vozů. Tento krok podtrhuje snahu Nio oslovit širší evropské publikum.

Kontinuita evropské expanze

Nio v Evropě působí od roku 2021, kdy debutovalo v Norsku, a postupně rozšířilo nabídku do Německa, Švédska a Nizozemska. Aktuální kroky navazují na loňská oznámení o vstupech do dalších zemí včetně Česka, Maďarska nebo Polska, plánovaných na roky 2025–2026. Celá strategie vychází z filozofie „user enterprise“, což v praxi znamená, že Nio klade důraz na služby a zážitky zákazníků nad rámec samotného prodeje vozů, což má v Evropě dlouhodobě posílit jeho pozici.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Filip , dne 17 Červen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.