Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Nissan Leaf: Druhý život baterií v sídle automobilky

Novinky

Nový život pro baterie Nissan Leaf

Automobilka Nissan oznámila, že použité baterie z elektromobilů Nissan Leaf naleznou nový účel. Tyto baterie budou pohánět sídlo automobilky ve Franklinu, Tennessee, což přispěje k udržitelnosti a efektivnějšímu využívání energie.

Instalace bateriových systémů

Dva nové bateriové systémy budou instalovány v sídle Nissanu. Tyto systémy budou nabíjeny během časů s nízkou spotřebou elektřiny a poskytnou energii v obdobích vysoké poptávky. Tím se nejen sníží emise, ale také se zajistí stabilnější odběr elektřiny z budovy.

Snížení emisí CO2

Díky tomuto projektu se očekává snížení emisí oxidu uhličitého až o 3,7 tuny ročně. Technikové budou sledovat, jak se použité baterie chovají při různých stavech zdraví a jak mohou být využity k optimalizaci poptávky po elektřině.

Spolupráce s Middle Tennessee Electric

Nissan spolupracuje s Middle Tennessee Electric na studiu potenciálních využití odpovědi na poptávku. Podobné projekty již realizují i další automobilky jako General Motors a Ford, které se snaží snížit závislost na elektrárnách využívajících fosilní paliva.

Pokračující inovační úsilí

Nissan není nováčkem v oblasti druhého života pro baterie. Již v roce 2015 představil plány na využití použitých baterií z Leafů pro stacionární úložiště energie. Tato iniciativa pokračuje nejen v USA, ale i v Evropě a Japonsku.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 6 Říjen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor rozšiřuje působnost: Dva nové elektromodely v Hongkongu

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor zahájil předprodej modelů T03 a C10 v Hongkongu. Oba vozy v pravostranném provedení splňují... >>

Tesla Robotaxi: Autonomní služba startuje v Texasu

Tesla spustila pilotní provoz autonomních Robotaxi v Austinu, kde omezená skupina uživatelů testuje službu bez řidiče. Zároveň společnost... >>

Škoda ovládla český trh s elektromobily: 35% podíl za první půlrok 2025

Český trh s elektromobily zažívá historický boom. Za první půlrok 2025 se registrovalo 6 910 nových bateriových elektromobilů, což... >>

BMW zahájilo recall v USA a Kanadě: více než 70 000 elektromobilů kvůli softwarové chybě

BMW zahájilo rozsáhlou servisní akci v USA a Kanadě zahrnující více než 70 000 elektromobilů kvůli softwarové chybě, která může... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.