Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Norsko se nepřipojí k EU v celní politice vůči čínským elektromobilům

Ilustrační foto - news.mgmotor.eu
Foto: Ilustrační foto - news.mgmotor.eu
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 14 Červen, 2024

Norsko se rozhodlo nepřipojit k politice Evropské unie týkající se zavedení cel na čínské elektromobily, a to i přes rostoucí napětí mezi Čínou a západními státy v oblasti obchodu s elektrickými vozidly. Tento krok přichází v době, kdy EU plánuje zavést antidumpingová opatření na ochranu svých výrobců automobilů před levnějším dovozem z Číny, což má potenciálně zásadní dopad na trh elektromobilů v Evropě.

Norsko, které je vedoucím hráčem v oblasti přechodu na elektromobilitu, se rozhodlo, že nebude následovat EU v zavedení cel na čínské elektromobily. Toto rozhodnutí odráží norský zájem udržet si dostupnost a konkurenceschopnost na trhu s elektromobily, kde jsou čínské vozy často levnější a technologicky vyspělé.

Vyšetřování EK

Evropská komise zahájila vyšetřování zaměřené na možné nespravedlivé dotace čínských výrobců elektromobilů, které by mohly vést k zavedení dodatečných cel. Čínské ministerstvo obchodu označilo tato opatření za protekcionistická a varovalo, že takové kroky by mohly narušit globální automobilový průmysl a obchodní vztahy mezi EU a Čínou.

Dopad cel na výrobce elektroaut

Podle některých analytiků by zavedení cel mohlo vést k narušení dodavatelských řetězců a zvýšení cen pro spotřebitele. Na druhou stranu, evropské automobilky, jako jsou Volkswagen, BMW a další, by mohly těžit z omezení levnější konkurence, což by jim umožnilo zvýšit svůj podíl na trhu.

Nicméně, zavedení cel by mohlo také vést k odvetným opatřením ze strany Číny, která již hrozí zavedením vlastních cel na evropské automobily a další produkty. To by mohlo mít negativní dopad na evropské výrobce, kteří značnou část své produkce exportují do Číny.

Celkově vzato, rozhodnutí Norska nepřipojit se k celní politice EU může být vnímáno jako snaha o zachování otevřeného trhu a podporu dostupnosti elektromobilů pro spotřebitele. Avšak budoucí vývoj situace bude záviset na dalších krocích EU, Číny a reakcích globálního automobilového trhu.

Zdroj: SupplyChainBrain

Štítky

  • Elektroauta
  • Elektromobilita
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Bavorsko sází na vodík: Miliardové dotace pro kamiony budí kontroverze
Bavorská vláda oznámila spuštění nového dotačního programu v hodnotě 35 milionů eur (přibližně 875 milionů Kč) na nákup vodíkových užitkových vozidel. Cílem je podpořit rozvoj vodíkové mobility v nákl...

Ilustrační foto

Nvidia má problém? Čínská automobilka začíná prodávat čipy, které ji mají konkurovat
Zatímco Nvidia odkládá uvedení nového čipu Thor, čínské Nio už dodává vlastní řešení a hledá zákazníky. Čip Shenji NX9031 vyvinutý za miliardy yuanů se má stát alternativou k americkým technologiím. P...

V2G - nabíjení - Ilustrační foto

Z překážky se stala výhoda. Němci otevřeli elektromobilům cestu k výdělku 500 eur ročně
Dlouho kritizované dvojí zdanění u technologie V2G je pryč. Německý parlament odstranil hlavní ekonomickou bariéru, která bránila tomu, aby se elektromobily staly mobilními bateriemi pro elektrickou s...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Škoda Elroq dobyla Německo. V prestižní anketě Auto roku 2026 porazila domácí konkurenci

Mladoboleslavská automobilka slaví mimořádný úspěch na nejnáročnějším trhu Evropy. Nová Škoda Elroq přesvědčila německou porotu... >>

Xiaomi EV poprvé v zisku: Elektromobilita táhne rekordní tržby a dodávky

Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl v podzimním období roku 2025 významného milníku. Jeho inovativní podnikání, v čele s divizí... >>

Francouzská dálnice A10 nabízí až 300 kW bezdrátového nabíjení. Je to víc než většina Tesla Superchargerů

Co když by vaše elektromobil nikdy nemusel zastavit u nabíječky? Francie právě spustila první dálniční úsek, kde se vozidla dobíjejí... >>

Konec dvojrole. Oliver Blume čelí nejvyšší zkoušce kariéry – a vlastníci ztrácejí trpělivost

Oliver Blume od ledna 2026 už nebude šéfem Porsche. Soustředí se jen na Volkswagen – a čas se krátí. Podle zdrojů z okolí rodin Porsche a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Vrgorac, CroatiaVrgorac, Croatia
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Sulzbach, GermanySulzbach (Taunus), Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Simmern, GermanySimmern, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg-Eidelstedt, GermanyHamburg, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Györ, HungaryGyőrújbarát, Hungary
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.