Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Novinky v elektromobilitě: Tata Motors a Citroën přinášejí nové elektrické modely

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Jana
Jana 11 Červen, 2024

Indická automobilka Tata Motors oznámila časový plán pro uvedení svých nových elektrických vozidel. Podle dostupných informací se společnost chystá rozšířit svou nabídku elektromobilů, které by měly uspokojit rostoucí poptávku po ekologických dopravních prostředcích.

Strategie Tata Motors zahrnuje nejen výrobu nových modelů, ale také vylepšení stávajících technologií. Společnost se zaměřuje na zvýšení dojezdu a rychlejší nabíjení, což jsou klíčové faktory pro úspěch na trhu s elektromobily.

Tata Motors plánuje uvedení modelů Curvv EV a Harrier EV v roce 2025, následované modely Sierra EV a Avinya EV v roce 2026. Společnost také plánuje výrazně rozšířit svou síť veřejných nabíječek z aktuálních 10 000 na více než 100 000 do roku 2030.

Nové elektromobily Tata budou vybaveny vysokokapacitními bateriemi umožňujícími rychlé nabíjení, vysoce výkonnými elektromotory a pohonem všech kol. K dalším funkcím patří OTA aktualizace, technologie připojených vozidel, nabíjení vehicle-to-vehicle a různé jízdní režimy.

Citroën spolupracuje s Cab Eez Infra Tech

Francouzská automobilka Citroën oznámila významnou spolupráci s indickou společností Cab Eez Infra Tech, která zahrnuje dodávku 2 000 elektrických vozidel. Tento krok je součástí širší strategie Citroënu na podporu udržitelné mobility a snížení emisí.

Partnerství mezi Citroënem a Cab Eez Infra Tech je zaměřeno na rozvoj infrastruktury pro nabíjení elektromobilů a podporu místního trhu. Společně chtějí vytvořit podmínky pro širší přijetí elektrických vozidel v Indii.

Budoucnost elektromobility

Obě tyto iniciativy ukazují, že automobilové společnosti po celém světě vkládají značné úsilí do vývoje a propagace elektrických vozidel. S rostoucím zájmem o udržitelné dopravní prostředky je pravděpodobné, že se dočkáme stále více inovací a vylepšení v této oblasti.

Tata Motors i Citroën se tak stávají významnými hráči na poli elektromobility, kteří mohou inspirovat další výrobce k podobným krokům. Sledujte náš web pro další aktuální zprávy ze světa elektromobilů.

Štítky

  • Tata Motors
  • Citroën
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Zeekr X | zdroj: zeekr.eu/press

Zeekr vstupuje na německý trh: Čínská značka míří na firemní flotily
Čínská prémiová značka Zeekr oficiálně zahajuje prodej v Německu od ledna 2026. Firma se zaměřuje především na firemní flotily a nabízí tři modely s cenami od 37.990 eur. Plánuje vybudovat síť 100 ser...

Matrix nabíjení | zdroj: matrixcharging.com

Audi, Nissan a Voyah standardizují automatické nabíjení přímo ze země
Tři automobilky spojily síly, aby vytvořily jednotný standard pro Matrix Charging - technologii, která umožňuje nabíjet elektromobily automaticky pouhým zaparkováním nad speciální deskou v zemi. Systé...

BYD | zdroj: byd.com

Zatímco v ČR stojí elektromobil majlant, v Albánii je běžná realita. Co děláme špatně?
Čínský BYD Seagull stojí v Evropě přes půl milionu korun. V Albánii výrazně méně – a prodává se jako teplé housky. Malá balkánská země s průměrným platem 600 eur právě předběhla většinu Evropy v adopc...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Konec dvojrole. Oliver Blume čelí nejvyšší zkoušce kariéry – a vlastníci ztrácejí trpělivost

Oliver Blume od ledna 2026 už nebude šéfem Porsche. Soustředí se jen na Volkswagen – a čas se krátí. Podle zdrojů z okolí rodin Porsche a... >>

CATL a GAC podepsaly desetiletou smlouvu na výměnu baterií

Čínský gigant CATL uzavřel s automobilkou GAC desetiletou strategickou dohodu o rozvoji technologie výměny baterií. Spolupráce zahrnuje... >>

Zlatá pravidla elektromobility: Jak ušetřit tisíce a prodloužit životnost baterie

Plynulá jízda snižuje spotřebu o třetinu, správné nabíjení prodlužuje životnost baterie o roky a předehřátí v zimě zachrání... >>

Li Auto zrychluje: Nové modely každé 2 roky a expanze do Evropy

Čínský výrobce elektromobilů Li Auto zásadně mění strategii – místo čtyřletých cyklů bude uvádět nové platformy každé 2 roky a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Aalborg, DenmarkAalborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Honfleur, FranceHonfleur, France
19 míst • 250 kW • ne-Tesla
Katowice, PolandKatowice, Poland
4 míst • 150 kW
Mons, BelgiumMons, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Warsaw, PolandWarsaw, Poland
2 míst • 120 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.