Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Novinky v elektromobilitě: Tata Motors a Citroën přinášejí nové elektrické modely

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Jana
Jana 11 Červen, 2024

Indická automobilka Tata Motors oznámila časový plán pro uvedení svých nových elektrických vozidel. Podle dostupných informací se společnost chystá rozšířit svou nabídku elektromobilů, které by měly uspokojit rostoucí poptávku po ekologických dopravních prostředcích.

Strategie Tata Motors zahrnuje nejen výrobu nových modelů, ale také vylepšení stávajících technologií. Společnost se zaměřuje na zvýšení dojezdu a rychlejší nabíjení, což jsou klíčové faktory pro úspěch na trhu s elektromobily.

Tata Motors plánuje uvedení modelů Curvv EV a Harrier EV v roce 2025, následované modely Sierra EV a Avinya EV v roce 2026. Společnost také plánuje výrazně rozšířit svou síť veřejných nabíječek z aktuálních 10 000 na více než 100 000 do roku 2030.

Nové elektromobily Tata budou vybaveny vysokokapacitními bateriemi umožňujícími rychlé nabíjení, vysoce výkonnými elektromotory a pohonem všech kol. K dalším funkcím patří OTA aktualizace, technologie připojených vozidel, nabíjení vehicle-to-vehicle a různé jízdní režimy.

Citroën spolupracuje s Cab Eez Infra Tech

Francouzská automobilka Citroën oznámila významnou spolupráci s indickou společností Cab Eez Infra Tech, která zahrnuje dodávku 2 000 elektrických vozidel. Tento krok je součástí širší strategie Citroënu na podporu udržitelné mobility a snížení emisí.

Partnerství mezi Citroënem a Cab Eez Infra Tech je zaměřeno na rozvoj infrastruktury pro nabíjení elektromobilů a podporu místního trhu. Společně chtějí vytvořit podmínky pro širší přijetí elektrických vozidel v Indii.

Budoucnost elektromobility

Obě tyto iniciativy ukazují, že automobilové společnosti po celém světě vkládají značné úsilí do vývoje a propagace elektrických vozidel. S rostoucím zájmem o udržitelné dopravní prostředky je pravděpodobné, že se dočkáme stále více inovací a vylepšení v této oblasti.

Tata Motors i Citroën se tak stávají významnými hráči na poli elektromobility, kteří mohou inspirovat další výrobce k podobným krokům. Sledujte náš web pro další aktuální zprávy ze světa elektromobilů.

Štítky

  • Tata Motors
  • Citroën
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

BYD Dolphin Surf | zdroj: bydukmedia.com

BYD patentuje revoluční motor: Mění magnetický tok pro vyšší dojezd
Čínský gigant BYD zveřejnil čtyři patenty na pokročilý elektromotor s proměnným magnetickým tokem. Tato technologie slibuje výrazné zlepšení efektivity, zejména při vysokých rychlostech, což by mohlo ...

Hyundai a PRE nabíjení | zdroj: pre.cz

Zasekl se vám nabíjecí kabel? Tohle musí znát každý elektromobilista
Stalo se vám to také? Stojíte u nabíječky, auto hlásí dokončené nabíjení, ale kabel jako by v něm přimrzl. Nebo opak – připojíte se k volné stanici a... nic. Žádný proud, žádná reakce. Podle průzkumu ...

Baterie

Stejná velikost, o polovinu delší dojezd. Nové baterie bez grafitu míří k výrobcům aut
Americké firmy ohlásily zásadní posun ve vývoji baterií. Díky nové technologii dokázaly do stejně těžkého článku uložit výrazně více energie. Pro řidiče to znamená jediné: elektromobily by mohly ujet ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nvidia má problém? Čínská automobilka začíná prodávat čipy, které ji mají konkurovat

Zatímco Nvidia odkládá uvedení nového čipu Thor, čínské Nio už dodává vlastní řešení a hledá zákazníky. Čip Shenji NX9031... >>

Elektromobil v zimě: Proč nejen Norové nemají problém, i když mrzne až praští?

Mohlo by se zdát, že Skandinávie je pro bateriová auta pohřebištěm. Přesto v Norsku tvoří 90 % prodejů. Důvod není jen ekologický –... >>

Konec dotací? Nevadí. Šéf ChargePointu vysvětluje, proč elektromobily zvítězí na plné čáře

Zatímco Bílý dům ruší dotace a vrací se k podpoře spalovacích motorů, byznys vidí realitu jinak. Rick Wilmer otevřeně popisuje, proč... >>

Někteří evropští výrobci varují: Odklad zákazu spalováků je dárkem pro Čínu

V Bruselu se schyluje k velkému obratu. Plánovaný konec spalovacích motorů v roce 2035 pravděpodobně nebude tak striktní, jak se čekalo.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Hamburg-Eidelstedt, GermanyHamburg, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schleiz, GermanySchleiz, Germany
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roye, FranceRoye, France
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Morano Calabro, ItalyMorano Calabro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.