Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nový rekord v bezdrátovém nabíjení elektroaut: 270 kW přenos energie

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 6 Srpen, 2024

Výzkumníci z Oak Ridge National Laboratory (ORNL) ve spolupráci s Volkswagen Group of America dosáhli nového milníku v oblasti bezdrátového nabíjení elektroaut. Pomocí polyfázového bezdrátového nabíjecího systému se jim podařilo přenést energii o výkonu 270 kW do vozu Porsche Taycan, čímž překonali svůj předchozí rekord 100 kW.

Významný krok k rychlému nabíjení

Podle manažera technologického oddělení pro infrastrukturu sítí a nabíjení při Ministerstvu energetiky USA, Lee Slezaka, tyto úspěchy významně urychlí adopci elektromobilů v USA. Vzhledem k tomu, že konvenční bezdrátové nabíjecí systémy pro osobní vozidla dosahují výkonu maximálně 20 kW, je 270 kW skutečně průlomovou hodnotou.

Technické detaily polyfázového systému

Inovativní systém vyvinutý ORNL používá lehké polyfázové elektromagnetické spojovací cívky o průměru 19 palců. Tato technologie umožňuje dosahovat vysoké hustoty výkonu v malých cívkách, podobně jako u nabíjení malých spotřebičů, avšak s mnohem vyšším výkonem díky rotujícím magnetickým polím generovaným fázovými vinutími cívek.

Bezpečnostní prvky a efektivita

Systém zahrnuje také ochranné mechanismy proti překročení napětí a proudu, přehřátí a zkratu. Díky těmto funkcím se při přerušení napájení nebo jiných neočekávaných podmínkách systém automaticky vypne, což zajišťuje bezpečný přenos energie.

Budoucí plány a vývoj

ORNL a Volkswagen plánují dále zdokonalovat tento 270 kW nabíjecí prototyp a vyvinout jej do nákladově efektivního a snadno vyrobitelného systému. Kromě toho se pracuje na polyfázovém systému pro domácí nabíjení a na vývoji lehkých krytů, které zlepší mechanické, elektrické, tepelné a magnetické vlastnosti systému.

Bezdrátové nabíjení elektromobilu od ORNL

Transformace automobilového průmyslu

Podle Lyndona Lie, hlavního technického ředitele Volkswagen Group of America, může bezdrátové nabíjení, jaké bylo předvedeno s ORNL, výrazně usnadnit nabíjení elektromobilů pro spotřebitele a podpořit přijetí vozidel s nulovými emisemi. Tyto inovace mají potenciál výrazně přispět k udržitelné dopravě.

Úspěchy ORNL v oblasti bezdrátového nabíjení představují významný krok vpřed v technologii rychlého nabíjení eletromobilů. Díky těmto pokrokům se přiblížíme realitě, kdy bude možné elektromobil nabít během několika minut, což podpoří širší přijetí elektromobilů a přispěje k udržitelné budoucnosti dopravy.

Zdroj: ornl.gov

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Nvidia má problém? Čínská automobilka začíná prodávat čipy, které ji mají konkurovat
Zatímco Nvidia odkládá uvedení nového čipu Thor, čínské Nio už dodává vlastní řešení a hledá zákazníky. Čip Shenji NX9031 vyvinutý za miliardy yuanů se má stát alternativou k americkým technologiím. P...

Nabíjení elektromobilu

ChargeLeague spojuje čtyři největší rychlonabíjecí sítě v Evropě
Aliance Atlante, Electra, Fastned a Ionity se přejmenovala na ChargeLeague a chystá revoluci v nabíjení elektromobilů. Zákazníci budou moci od roku 2026 používat své stávající předplatné u všech čtyř ...

Renault Trafic E-Tech 2026 | zdroj: media.renault.com

Nový Renault Trafic E-Tech: Nabíjí rychleji než většina osobáků a ujede 450 km
Zatímco konkurence často jen upravuje starší platformy, Renault staví svou budoucnost na 800V architektuře. Nadcházející Trafic E-Tech slibuje parametry, které byly v segmentu dodávek dosud nemyslitel...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nvidia má problém? Čínská automobilka začíná prodávat čipy, které ji mají konkurovat

Zatímco Nvidia odkládá uvedení nového čipu Thor, čínské Nio už dodává vlastní řešení a hledá zákazníky. Čip Shenji NX9031... >>

Xiaomi EV poprvé v zisku: Elektromobilita táhne rekordní tržby a dodávky

Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl v podzimním období roku 2025 významného milníku. Jeho inovativní podnikání, v čele s divizí... >>

Tesla Robotaxi se otevírá veřejnosti, FSD míří k masovému přijetí

Tesla zpřístupnila Robotaxi veřejnosti v Austinu a Bay Area, což je klíčový milník autonomního řízení. Uživatelé iPhonů mohou nově... >>

Německý automobilový trh v krizi? VDIK volá po realističtější podpoře elektromobility

Propad hodnoty ojetých elektromobilů až o polovinu, hrozící pokuty 15 miliard eur a rozporuplné signály z Bruselu i Berlína. Německý... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Bucharest, RomaniaBucharest, Romania
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bressanone, ItalyVarna, Italy
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Amstetten, AustriaAmstetten, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Palmanova, ItalyAiello del Friuli, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Aosta, Italy - A5 dir. TorinoPollein, Italy
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.