Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Proč 8 z 10 řidičů lituje koupi plug-in hybridu?

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Redakce
Redakce 17 Srpen, 2025

Skrytá pravda o plug-in hybridech

Test BMW 5 Series v létě 2025 odhalil paradox: Benzinová verze 520i překonala plug-in hybrid 530e v efektivitě při vybité baterii. Důvod? 19,7kWh baterie v 530e zvyšuje hmotnost, a když se vybije, spalovací motor musí pohánět nejen auto, ale i dobíjení baterie. Výsledek: Spotřeba paliva stoupne až o 30 % proti čistě benzinovému modelu.

Technické parametry v kostce

Plug-in hybridy jako BMW 530e nabízejí elektrický dojezd 96 km, ale jen při každodenním nabíjení. Pro srovnání: Plně elektrické BMW i5 zvládne na jedno nabití přes 500 km díky baterii o kapacitě 84 kWh. Nabíjení PHEV trvá 3–5 hodin (domácí wallbox), zatímco rychlonabíječky pro elektromobily doplní 80 % za 30 minut při výkonu 200 kW.

Srovnání nákladů pro Čechy

Roční provoz plug-in hybridu v ČR vyjde na 35 000 Kč (při 15 000 km), pokud je baterie vždy nabitá. Při častém ježdění s vybitou baterií však náklady skočí na 50 000 Kč – více než u benzinového vozu! Plně elektrické auto vyjde na 25 000 Kč při domácím nabíjení (5 Kč/kWh). Ceny vozů v srpnu 2025:

  • BMW 5 Touring: od 1 589 900 Kč
  • BMW 5 PHEV: od 1 647 000 Kč
  • BMW i5 BEV: od 1 749 000 Kč

Pro koho se hybrid vyplatí?

Podle studie J.D. Power 2025 8 z 10 majitelů PHEV neprosazuje pravidelné nabíjení. Přitom právě to je klíčové: Pokud nemůžete baterii dobíjet denně (např. byt bez nabíječky), je lepší volba klasický hybrid nebo elektromobil. Praktický příklad: Řidič s denní trasou 60 km ušetří s PHEV až 15 000 Kč ročně, ale musí nabíjet přes noc.

Elektromobilita v Česku: Trendy 2025

Čeští řidiči letos masivně přecházejí na plně elektrická auta – prodeje vzrostly a to nejen kvůli dotacím v minulém roce. Infrastruktura se zlepšuje: Tiscíe rychlonabíjecích bodů pokrývá hlavní tahy i menší silnice. Pro dlouhé cesty (např. 600 km) stačí 2 zastávky u 350kW nabíječek na 20 minut. Hlavní výhoda oproti PHEV? Elektromobil nepotřebuje drahé servisní prohlídky ani výměnu oleje. Je jednodušší.

Obrázek
Miri

Tip na vyzkoušení:

Vyzkoušejte náš vyhledávač Tesla Superchargerů. Naše databáze Superchargerů se pravidelně aktualizuje a pomáhá i ne-Tesla majitelům elektromobilů s hledáním dostupných nabíjecích míst. Cílem není najít jen nejbližší, ale také v okolí nejlevnější Supercharger. Náš vyhledávač funguje primárně s ohledem na cenu nabíjení. Zkuste jej zde.

Jak se vyhnout pastem

Před koupí plug-in hybridu si odpovězte na 3 otázky: Máte kde nabíjet? Jezdíte denně méně než 100 km? Chcete opravdu šetřit? Pokud ne, raději sáhněte po:

  • Benzinovém hybridu (např. Toyota Corolla Hybrid za 750 000 Kč)
  • Elektromobilu s dojezdem 400+ km (Škoda Enyaq od 1 100 000 Kč)

 

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Jedna cena pro celou Evropu. Za kolik? Electra zavádí "Charge League" a míří do Česka
Drahý roaming a složité počítání cen na cestách po Evropě se stávají minulostí. Francouzská Electra právě odhalila detaily iniciativy Charge League a je to větší, než se čekalo. Do aliance vstupují i ...

Elektromobily Rivian | zdroj: rivian.com

Rivian R2 vs. Tesla FSD: Kdo má pravdu? Model R2 sází na Lidar proti kamerovému dogmatu
Je to risk, nebo jediná cesta ke skutečné bezpečnosti? Zatímco Elon Musk dlouhodobě tvrdí, že Lidar je pro osobní vozy slepou uličkou, Rivian právě otočil kormidlem. Na akci Autonomy Day automobilka p...

Ilustrační foto

Studená sprcha z Číny: Bateriové materiály skokově zdražují. Konec levných elektromobilů?
Zvykli jsme si, že ceny elektromobilů v roce 2025 klesaly. Teď ale přichází náraz. Čínští giganti, kteří ovládají trh s bateriemi, oznámili náhlé zvýšení cen surovin o 15 %. Propíše se tento krok okam...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Britská vláda má pro elektromobilisty „dárek“: Daň za kilometr potvrzena, známe přesný ceník

Dlouhé měsíce spekulací jsou u konce a výsledek majitele elektromobilů nepotěší. Spojené království definitivně ukončuje éru... >>

Rivian R2 vs. Tesla FSD: Kdo má pravdu? Model R2 sází na Lidar proti kamerovému dogmatu

Je to risk, nebo jediná cesta ke skutečné bezpečnosti? Zatímco Elon Musk dlouhodobě tvrdí, že Lidar je pro osobní vozy slepou uličkou,... >>

Volvo posílá domů 73 elektrobusů. Malé město dělá, co velká česká města jen plánují

Představte si: město s 115 tisíci obyvateli objedná najednou 73 elektrobusů a do dvou let kompletně zbaví městskou dopravu dieselu. Ne v... >>

Mercedes konečně spojil sedm sedadel s elektrickým pohonem. GLB nabízí přes 600 km dojezdu

Stuttgart představil nástupce modelu EQB, který řeší velkou bolest elektrických rodinných aut. Nový GLB kombinuje prostor pro sedm lidí s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Settimo Torinese, ItalySettimo Torinese (TO), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kassel, GermanyKassel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brokelandsheia, NorwaySundebru, Norway
36 míst • 250 kW • ne-Tesla
Leeds, UKLeeds, United Kingdom
2 míst • 130 kW
Maurset, NorwayVøringsfossen, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.