Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Proč Tesla v Číně padá? 6 měsíců propadů odhaluje šokující trend

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 8 Září, 2025

Tesla v Číně: Rok plný výzev

Americký výrobce elektromobilů Tesla zažívá v Číně výrazné zpomalení. Podle nejnovějších dat China Passenger Car Association (CPCA) prodeje v srpnu 2025 klesly meziročně o 9,93 % na 57 152 vozů. Toto je již šestý meziroční propad za prvních osm měsíců roku 2025.

Celkové čísla za leden-srpen 2025

Během prvních osmi měsíců letošního roku Tesla prodala v Číně celkem 361 179 vozidel, což představuje pokles o 6,91 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Šanghajská továrna navíc vyvezla 154 373 vozů, což je meziroční pokles o 22,60 %.

Detailní analýza srpnových prodejů

Přestože srpnové prodeje v Číně meziročně klesly, měsíčně došlo k výraznému zlepšení. Prodeje vzrostly o 40,71 % ve srovnání s červencem, což ukazuje na sezónní vzorce prodeje typické pro Teslu.

Vývozní výkonnost

Šanghajská továrna vyvezla v srpnu 26 040 vozů, což představuje meziroční nárůst o 12,04 %, ale měsíční pokles o 4,51 %. Továrna v Šanghaji slouží jako exportní centrum pro celý asijsko-pacifický region.

Tržní podíl a konkurenční prostředí

I přes pokles prodejů se tržní podíl Tesly v Číně mírně zlepšil. V srpnu společnost dosáhla 5,19 % podílu na trhu nových energetických vozidel (NEV) a 8,33 % podílu na trhu čistě bateriových elektromobilů (BEV).

Celkový trh NEV v Číně

Celkový maloobchodní prodej nových energetických vozidel v Číně dosáhl v srpnu 1 101 000 kusů, což představuje meziroční nárůst o 7,5 % a měsíční nárůst o 11,6 %. Prodeje čistě bateriových elektromobilů činily 686 000 kusů.

Modelová analýza: Model Y vs. Model 3

Model Y zůstává nejprodávanějším modelem Tesly v Číně. V srpnu bylo prodáno 58 888 kusů, což představuje meziroční nárůst o 4,58 % a měsíční nárůst o 28,47 %.

Model 3 vykázal v srpnu prodej 24 304 kusů, což je meziroční pokles o 20,02 %, ale měsíční nárůst o 10,23 %.

Dlouhodobý vývoj modelů

Za prvních osm měsíců roku 2025 bylo prodáno 318 760 kusů Modelu Y (pokles o 10,13 % meziročně) a 196 792 kusů Modelu 3 (pokles o 15,45 % meziročně).

Nový Model Y L: Světlo na konci tunelu?

Naději pro Teslu představuje nový Model Y L, který byl uveden na trh 19. srpna 2025. Podle místních médií tento model získal 120 000 objednávek během prvních dnů, s průměrem téměř 10 000 denních objednávek.

Strategický význam pro český trh

Vývoj na čínském trhu významně ovlivňuje globální strategii Tesly a následně i dostupnost a ceny vozů na českém trhu. Pokles prodejů v Číně může vést k:

  • Agresivnějším cenovým strategiím v Evropě
  • Větší dostupnosti vozů z čínské produkce
  • Rychlejším dodacím lhůtám pro české zákazníky

Budoucnost elektromobility v Číně

Čínský trh zůstává klíčovým hráčem v globální elektromobilitě. I přes aktuální výzvy Tesly celkový trh NEV roste, což ukazuje na:

  • Pokračující poptávku po elektromobilech
  • Rostoucí konkurenci místních výrobců
  • Zlepšující se nabíjecí infrastrukturu

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Autonomní řízení

Evropané platí za technologii, kterou nemohou používat. Petice za Tesla FSD získává tisíce podpisů
Zatímco americký řidič projede s aktivním Tesla FSD téměř sedm milionů mil bez nehody, evropští majitelé elektromobilů za stejnou technologii zaplatili, ale nesmí ji zapnout. Nová petice a nedávný úsp...

XPENG G6

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?
Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor. Plán je jasný: přibližně 180 km v chladném podzimním počasí, v pl...

BYD | zdroj: byd.com

BYD má rekordní prodeje, ale zisk padá. Co se děje v Číně?
Když největší výrobce elektromobilů světa hlásí pokles zisku o 33 % i přes rostoucí prodeje, něco je špatně. V Číně zuří cenová válka takové intenzity, že vláda varuje před kolapsem celého odvětví. Ce...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?

Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor.... >>

BYD nezpomaluje: Prodeje elektromobilů v srpnu vystřelily o 24 %. Co za tím stojí?

Zatímco se ostatní automobilky potýkají s nejistotou, čínský drak BYD šlape na plyn. V srpnu prodal téměř 200 000 čistých... >>

Bez dotací mezi nejlepšími: Češi kupují elektromobily rychleji než Němci či Francouzi

Zatímco Německo a Francie nabízejí tisíce eur na elektromobily, z první světové desítky nejrychleji rostoucích trhů vypadly. Česká... >>

Bývalý šéf Stellantis odpálil bombu. V nové knize píše o rozpadu a převzetí Fiatu a Peugeotu Čínou

Je to zpráva, která otřásá autoprůmyslem. Carlos Tavares, donedávna nejmocnější muž Stellantis, byl loni odvolán. Nyní ve své knize... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Charleroi, BelgiumCharleroi, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Olomouc, Czech RepublicOlomouc, Czech Republic
8 míst • 138 kW • ne-Tesla
Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Flå, NorwayFlå, Norway
38 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lohfelden, GermanyLohfelden, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.