Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Rekordní prodeje Hyundai a Kia v listopadu 2024: Elektromobily a SUV na vzestupu

Ilustrační foto

Automobilky Hyundai a Kia dosáhly v listopadu 2024 historicky nejvyšších prodejů ve Spojených státech, což je přičítáno rostoucí poptávce po jejich elektrifikovaných modelech a SUV.

Významný nárůst prodejů

Hyundai zaznamenal celkový nárůst prodejů o 8 % oproti stejnému období loňského roku. Prodeje elektromobilů vzrostly o 77 %, hybridních vozů o 104 % a celkový prodej elektrifikovaných modelů (zahrnující elektromobily, hybridy a plug-in hybridy) se zvýšil o 92 %. Model Ioniq 5 dosáhl meziročního nárůstu prodejů o 110 %, přičemž bylo prodáno 4 989 kusů. Model Ioniq 6 zaznamenal 1 121 prodaných jednotek.

Kia prodala 70 107 vozů, což představuje 20% nárůst oproti listopadu 2023 a poprvé překonala hranici 70 000 prodaných vozů v tomto měsíci. Tento úspěch je připisován silné poptávce po SUV a elektrifikovaných modelech. Prodeje modelu EV6 vzrostly o 46 % meziročně, zatímco třířadý elektrický model EV9 dosáhl 2 155 prodaných kusů.

Strategie a budoucí plány

Hyundai plánuje do roku 2030 nabídnout 21 modelů elektromobilů a dosáhnout prodeje 2 milionů těchto vozů ročně na globální úrovni. Kia si stanovila cíl prodávat 1,6 milionu elektromobilů ročně do roku 2030, navzdory krátkodobým tržním výzvám.

Význam elektrifikovaných modelů

I přes rostoucí prodeje elektromobilů tvoří tyto vozy stále menší podíl na celkových prodejích. U Hyundai představují modely Ioniq 5 a Ioniq 6 dohromady 6,7 % z celkového počtu 758 304 prodaných vozů za prvních 11 měsíců roku. U Kia tvoří modely EV6 a EV9 společně 5,5 % z celkového objemu 723 185 prodaných vozů ve stejném období.

Výzvy a příležitosti

Hyundai a Kia čelí výzvám, jako je ztráta přístupu k daňovým úlevám ve výši 7 500 USD podle zákona o snížení inflace, které se vztahují pouze na vozidla vyráběná v USA. Obě společnosti však našly strategii, jak tuto překážku obejít, a to prostřednictvím leasingu svých vozidel, což umožňuje finančním společnostem uplatnit daňový úvěr a přenést výhodu na zákazníky ve formě snížených měsíčních splátek.

S pokračujícím rozšiřováním portfolia elektrických vozidel a ambiciózními prodejními cíli se Hyundai a Kia pevně etablovaly jako významní hráči na trhu elektromobilů, připraveni konkurovat zavedeným značkám a uspokojit rostoucí poptávku po udržitelných dopravních řešeních.

Zdroj: insideevs

Štítky

  • EV novinky
  • hyundai
  • Kia
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 13 Prosinec, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.