Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Renascor získává povolení pro výrobu klíčové bateriové suroviny v Austrálii

Ilustrační foto

Průlom v produkci bateriových materiálů

Společnost Renascor Resources získala od ministra pro územní plánování Jižní Austrálie předběžné povolení k výstavbě průmyslového závodu na výrobu anodových materiálů pro lithium-iontové baterie. Tento krok představuje významný milník v rozvoji vertikálně integrované výrobní linky, která pokryje celý dodavatelský řetězec od suroviny po finální produkt.

Plánovaný závod bude mít roční kapacitu až 100 000 tun purifikovaného sférického grafitu (PSG), což je speciálně upravená forma uhlíku používaná jako základní složka anod v moderních bateriích. Anoda představuje zápornou elektrodu, kde se během vybíjení baterie ukládají lithium-ionty. Kvalita anodového materiálu přímo ovlivňuje kapacitu a životnost baterie.

Podmínky realizace projektu

Udělené povolení je podmíněno schválením finálního podrobného designu a technických plánů zařízení. Jedná se o standardní legislativní požadavek pro projekty s významným environmentálním dopadem v Jižní Austrálii. Zelená zářeď se týká výhradně downstream části výrobního procesu, tedy finálního zpracování materiálu na bateriové komponenty.

Renascor současně pokračuje ve vývoji demonstračního provozu pro PSG, který je spolufinancován z veřejných i soukromých zdrojů. Příští čtvrtletí plánuje spuštění vodního čistícího okruhu, zatímco plná komisionace demonstrační linky je naplánována na čtvrté čtvrtletí roku 2025. Zkušenosti z tohoto provozu poslouží k optimalizaci finální průmyslové výroby.

Výstavba podobných specializovaných závodů posiluje globální dodavatelský řetězec pro elektromobilitu. Purifikovaný sférický grafit patří mezi strategické materiály, jejichž produkce je dnes geograficky koncentrovaná. Rozšíření výrobních kapacit do Austrálie přispívá k diverzifikaci zdrojů pro automobilový průmysl.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Filip , dne 14 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Červencové prodeje čínských elektromobilů: Geely výrazně roste, BYD stagnuje

Červencové výsledky prodeje elektromobilů čínských výrobců ukazují výrazné rozdíly v růstu. Zatímco Geely zaznamenalo meziroční... >>

GM a Redwood Materials inovují v oblasti bateriových úložišť

Společnosti General Motors a Redwood Materials uzavřely dohodu na urychlení výstavby energetických úložišť využívajících nové baterie... >>

Tesla Model 3+ přináší do Číny rekordní dojezd

Tesla připravuje revoluci v dojezdu elektromobilů. Nová varianta Model 3+ má být uvedena na čínský trh již v září 2025 s rekordním... >>

BYD Yangwang uvádí luxusní SUV U8L s cenou od 1,3 milionu RMB

Čínská automobilka BYD zahájila předprodej prodloužené verze luxusního elektrického SUV Yangwang U8L za 1,3 milionu RMB. Model využívá... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Hamburg-Eidelstedt, GermanyHamburg, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eidfjord, NorwayEidfjord, Norway
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Beacon, UKBeacon, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Katowice, PolandKatowice, Poland
4 míst • 150 kW
Elmshorn, GermanyElmshorn, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fidenza, ItalyFidenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alessandria, ItalyAlessandria, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rouen, FranceSaint-Etienne-du-Rouvray, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skarnes, NorwaySkarnes, Norway
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.