Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Restrukturalizace Fordu v Evropě: Přechod k elektromobilitě a výzvy pro budoucnost

Ford Capri EV - media.ford.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 20 Listopad, 2024

Automobilový průmysl v Evropě prochází zásadními změnami, které přinášejí nové výzvy pro tradiční výrobce i spotřebitele. Ford, jeden z nejvýznamnějších hráčů na trhu, oznámil restrukturalizaci, jejímž cílem je přizpůsobit se ekonomickým tlakům, rostoucí konkurenci a náročným regulacím. Tento krok zahrnuje nejen významné snížení počtu pracovních míst, ale i úpravy ve výrobních plánech a výzvy k širší spolupráci mezi průmyslem a politiky.

Snižování počtu pracovních míst

Ford plánuje do roku 2027 snížit počet pracovních míst v Evropě o 4 000, přičemž největší dopad pocítí závody v Německu a Velké Británii. Ve Velké Británii, kde Ford zaměstnává 5 300 lidí, podle BBC zanikne 800 pracovních pozic, především v administrativě a výzkumu. Výrobní závody v Dagenhamu a Halewoodu zůstávají nedotčeny, což odráží strategický význam těchto lokalit pro budoucí výrobu elektromotorů a dieselových motorů.

Lisa Brankin, ředitelka Fordu pro Británii a Irsko, uvedla, že většina propouštění proběhne formou dobrovolných odchodů, aby byl dopad na zaměstnance co nejméně bolestivý.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

Ford Motor Company byla založena 16. června 1903 Henrym Fordem v Dearbornu, na předměstí Detroitu ve státě Michigan v USA. K roku 2023 Ford zaměstnával okolo 177 000 lidí po celém světě, z toho v Evropě to bylo 29 100 lidí.

Důvody restrukturalizace

Ford čelí několika zásadním problémům, které ovlivňují jeho evropské operace:

  • Ekonomická situace: Slabá poptávka po elektromobilech v Evropě a vysoké provozní náklady.
  • Rostoucí konkurence: Především čínští výrobci elektromobilů nabízejí cenově dostupné a technologicky pokročilé vozy, což vytváří tlak na tradiční značky.
  • Regulační náročnost: Přísné cíle snižování emisí CO2, které jsou v rozporu s aktuální poptávkou spotřebitelů.

Výzva k jasné politické podpoře elektromobility

Jedním z klíčových bodů, které Ford ve své tiskové zprávě naznačil, je nedostatek jasné politické podpory pro elektromobilitu v Evropě. John Lawler, finanční ředitel Fordu, zmínil absenci konkrétní strategie, která by zahrnovala:

  • Veřejné investice do rozvoje nabíjecí infrastruktury.
  • Smysluplné finanční pobídky pro spotřebitele, které by usnadnily přechod na elektromobily.
  • Zlepšení nákladové konkurenceschopnosti výrobců.
  • Větší flexibilitu při plnění cílů snižování emisí CO2.

Podle Lawlera je nutné, aby vlády, průmyslové subjekty a další partneři spolupracovali na vytvoření podmínek, které umožní hladký přechod na elektromobilitu a zajistí dlouhodobou udržitelnost automobilového průmyslu.

Dopady na výrobu a budoucí strategie

Z důvodu slabé poptávky Ford upravuje výrobní plány modelů Explorer a Capri, což povede k omezené výrobě v závodě v Kolíně nad Rýnem v roce 2025. Přesto Ford pokračuje v investicích do elektromobility. Například závod v Kolíně byl přeměněn na centrum výroby elektromobilů s investicí 2 miliardy dolarů.

Ford se zároveň snaží posunout svou značku na prémiovější úroveň a zaměřit se na ikoničtější modely, což dokládá ukončení výroby modelu Fiesta po téměř 50 letech. Nová generace vozidel bude definována pokročilým softwarem a inovativním designem.

Zero Emission Vehicle Mandate

Ve Velké Británii přináší další tlak na výrobce elektromobilů Zero Emission Vehicle Mandate, což je regulace, která stanovuje povinný podíl elektromobilů na celkových prodejích. Tento podíl má v roce 2024 činit 22 % a do roku 2030 se zvýšit na 80 %. Výrobci, kteří tyto cíle nesplní, čelí vysokým pokutám.

I přes růst prodejů elektromobilů upozorňují automobilky, že poptávka stále nedosahuje úrovně, která by umožnila plnění těchto kvót bez značných slev. Někteří proto vyzývají vlády k revizi těchto cílů a poskytnutí dalších pobídek pro spotřebitele.

Restrukturalizace Fordu je jasným příkladem, jaké výzvy přináší transformace automobilového průmyslu v Evropě. Nedostatek politické podpory, ekonomické tlaky a rostoucí konkurence staví výrobce před složitá rozhodnutí. Spolupráce mezi vládami, průmyslem a dalšími partnery bude nezbytná pro zajištění udržitelného rozvoje elektromobility a zachování konkurenceschopnosti na globálním trhu.

 

Štítky

  • EV novinky
  • Ford

Mohlo by vás zajímat

Omoda | zdroj: omoda-jaecoo.cz

Omoda odhalila čtyřku s designem z budoucnosti: Menší crossover míří do Evropy, ale dorazí i do Česka?
Čínská značka Omoda, která teprve letos v březnu vstoupila na český trh, představila svůj nejnovější model. Omoda 4 je kompaktní crossover s futuristickým designem inspirovaným sci-fi, který má zaujmo...

BYD | zdroj: byd.com

115 000 BYD s bezpečnostní vadou. Některá auta už jezdí deset let
Představte si, že celých deset let řídíte auto s vadou, o které jste nevěděli. Přesně toto se děje majitelům tisíců BYD Tang vyrobených mezi lety 2015 a 2017 – jejich kontroléry motorů mohou způsobit ...

Od Iron Mana po Jágra: slavní, kteří přesedlali na elektromobily

Od Iron Mana po Jágra: slavní, kteří přesedlali na elektromobily
Elektromobily dnes lákají široké spektrum řidičů – od technologických vizionářů po prakticky smýšlející rodiny. Nabízejí tichý provoz, okamžitý zátah a nižší provozní náklady. Pro celebrity navíc před...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Peking bere globální trh s elektromobily do svých rukou. Nová licence je strategickou zbraní

Éra neomezeného exportu čínských elektromobilů končí. Peking se rozhodl k radikálnímu kroku a od roku 2026 zavádí pro jejich vývoz... >>

Průlom v Dieselgate: Zásadní rozsudek otevírá cestu k penězům pro miliony řidičů. Odškodnění se může týkat i vašeho vozu

Skandál, který měl být dávno minulostí, se vrací v plné síle a s mrazivými dopady. Přelomový rozsudek německého soudu vdechl aféře... >>

Konec legendy, jak ji známe? V USA už Mustang s kabelem válcuje benzínovou ikonu

Pro mnohé je to svatokrádež, pro data z amerického trhu holý fakt. Jméno Mustang táhne, ale zákazníci v rodišti této ikony ve velkém... >>

Bez dotací mezi nejlepšími: Češi kupují elektromobily rychleji než Němci či Francouzi

Zatímco Německo a Francie nabízejí tisíce eur na elektromobily, z první světové desítky nejrychleji rostoucích trhů vypadly. Česká... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

La Roca Village, SpainSanta Agnès de Malanyanes, Spain
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vicolungo, ItalyVicolungo, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oslo North - Ullevaal, NorwayOslo, Norway
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Milan, Italy - CarugateCarugate, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Craiova, RomaniaCraiova, Romania
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.