Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Rychlé nabíjení elektromobilů: Aral pulse a Siemens spojily síly

Ilustrační foto

Modernizace nabíjecí infrastruktury v Německu

Společnost Aral pulse, která je součástí ropného gigantu BP, uzavřela pětiletý kontrakt se společností Siemens Smart Infrastructure s cílem modernizovat svou síť nabíjecích stanic v Německu. Zásadní součástí této transformace je nasazení platformy Electrification X, jež umožní vzdálenou správu, optimalizaci i zabezpečení nabíjecích míst.

Digitální stanice a jejich přínos

V rámci tohoto ambiciózního projektu dochází k instalaci dalších 350 digitálních rozvoden, které zajistí stabilnější provoz a efektivnější distribuci energie. Každá z těchto stanic poskytuje výkon až 400 kW, což znamená, že elektromobily budou možné nabít výrazně rychleji než dosud.

Cloudová platforma pro maximální efektivitu

Systém Electrification X je cloudové řešení určené pro správu elektrických sítí nejen v průmyslu, ale i v sektoru veřejné infrastruktury. Díky tomuto systému lze získat real-time přehled o stavu jednotlivých stanic a efektivně řídit spotřebu energie prostřednictvím dynamického zatěžování sítě.

Význam digitalizace pro dobíjecí stanice

Podle Alexandra Jungeho, člena představenstva společnosti Aral, není pro rychlé nabíjení elektromobilů klíčový jen samotný dobíjecí stojan s vysokým výkonem, ale také spolehlivé propojení s elektrickou sítí. Stephan May, generální ředitel divize Electrification and Automation ve společnosti Siemens, zdůrazňuje, že bez digitalizace by každá stanice fungovala izolovaně, což by znemožnilo jejich optimalizované řízení.

Budoucnost spolehlivého nabíjení elektromobilů

Tato technologická inovace přináší větší stabilitu nabíjecím bodům a umožní rychlejší a efektivnější dobíjení elektromobilů po celém Německu. V dlouhodobém horizontu by podobné systémy mohly významně přispět k rozvoji elektromobility v dalších evropských zemích.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 10 Únor, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínská ofenzíva na IAA: Proč se evropští výrobci obávají XPENG a AITO?

Mnichovský autosalon IAA Mobility 2025 potvrdil, že elektromobilita už není jen o zavedených značkách. Zcela nový přístup čínských... >>

Historický milník: Česko má 50 tisíc elektromobilů, ale Norsko nás demoluje

Česká republika dosáhla významného milníku v elektromobilitě. Na začátku září 2025 počet registrovaných bateriových elektromobilů... >>

Mercedes-Benz GLC EV 2026: Elektrická evoluce s umělou inteligencí a dojezdem 713 km

Mercedes-Benz představil revoluci v segmentu luxusních elektrických SUV. Nový GLC s EQ Technology pro rok 2026 nabízí rekordní dojezd 713... >>

Proč Volvo bojuje s softwarem: Elektromobily v srpnu 2025 čelí kritické zkoušce

Volvo přiznává alarmující množství softwarových chyb v elektromobilech EX90. Šéf společnosti Håkan Samuelsson varuje: "Úroveň byla... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Offenbach, GermanyOffenbach am Main, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Winsen (Luhe), GermanyWinsen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brive-la-Gaillarde, FranceUssac, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Manchester, UKManchester, United Kingdom
14 míst • 250 kW
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Jamné, Czech RepublicJamné, Czech Republic
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carsoli Oricola, ItalyOricola, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zagreb, CroatiaZagreb, Croatia
6 míst • 110 kW
Blokhus, DenmarkBlokhus, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bochum, GermanyBochum, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.