Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

S elektrickým MG ZS EV do rakouského Filzmoosu

Tesla Supercharger Asten
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 25 Červenec, 2024

Ještě nedávno byla představa jízdy čistě elektrickým autem na vzdálenost okolo 600 km poměrně strašidelná. Pro mnoho lidí stále je, ale stále více řidičů zjišťuje, že to není tak nereálné. Otestovali jsme zajímavý model elektromobilu, o kterém se v Česku moc nepíše – MG ZS EV verze Excite s baterií o kapacitě 69,9 kWh. Část uživatelů elektromobilů asi slyšela o MG 4, ale ZS už tak známé není.

Přesto jde o poměrně solidní kousek pro rodiny. Ne že by měl prostoru na rozdávání a byl náhradou za obrovská rodinná MPV, ale náš přechod z Opel Zafira na tento vůz se zdá dokonán. Ano, má menší zavazadlový prostor – 448 l. Prostor lze ale zachránit střešním boxem v případě potřeby. Při cestě do Rakouska to však nebylo nutné.

Vyrážíme z Mělnicka k Dachsteinu

Naše cesta nebyla přímá, ale vedla přes Třebíčsko, kde jsme měli zastávku. Celkem měla trasa cca 600 km. První den jsme zůstali pracovně nedaleko Třebíče. Cesta po D1 nezklamala a o vozidla zde nebyla nouze. První pokus o nabíjení jsme provedli u Humpolce na Tesla Supercharger. A ejhle, obsazeno. Hned vedle byly naprosto volné E.ON nabíjecí stanice, ale o ty zájem moc nebyl. V našem případě však nebylo nutné dobíjet, a tak jsme pokračovali ihned dál. Na Třebíčsku jsme přes noc vůz dobili pomocí pomalé přenosné nabíječky.

Druhý den ráno vyrážíme směrem na Filzmoos s 93% baterií. Čeká nás zhruba 400 km a 5 hodin jízdy, plus nějaké to dobíjení. Cesta vede jak po lokálních silnicích, tak také po dálnicích, na kterých strávíme nejvíce kilometrů. Nebudu napínat a rovnou napíšu, že jsme nabíjeli pouze jednou a to v Astenu. Kromě toho bylo načase se protáhnout, pořídit kávu a občerstvit se. Na nabíjecí stanici jsme dobrovolně strávili více času, celou hodinu. Nebylo to třeba, ale uteklo to rychle. Dobíjeli jsme na Tesla Supercharger. Elektromobil MG ZS EV zvládne nabíjení až 92 kW. Tesla Supercharger dokáže nabíjet mnohem rychleji, ale rychlost je závislá nejen na nabíjecí stanici, ale také na vašem voze. Zpočátku nabíjíme okolo 90 kW, později rychlost klesá, nad 90% pak znatelně. Samozřejmě není nutné dále čekat a často se vyplatí jet dále a raději dobít energii zase později. My však volili delší zastávku. Nakonec jsme nabíjení odpojili po dosažení 93%.

Obrázek
Nabíjení Tesla Supercharger Asten
Nabíjení na Tesla Superchargeru v Astenu - 0,47 € za kW

S takto nabitým MG elektromobilem jsme mohli už dorazit až na místo určení a ještě nám spousta energie zbyla na jízdy „okolo komína“.

Jízdy s elektromobilem v rakouských horách

Po příjezdu do Filzmoosu jsme se domluvili s majitelkou penzionu na možnosti nabíjet vůz pomocí mobilní nabíječky. Využili jsme to spíše na zkoušku a do auta jsme poslali 7 kWh energie. Druhý den jsme vyrazili na lanovku Dachsteinbahn v Obertraunu. A světe div se, přímo na parkovišti lanovky jsou vyhrazená místa pro elektromobily s nabíjecím portem. Šlo sice „pouze“ o 11 kW nabíjecí stanice, přesto když vyrazíte nahoru, nelze čekat, že za hodinu jste dole. A tak jsme vůz připojili a vyrazili. Stav jsme pak kontrolovali na mobilu a měli jsme přehled o stavu nabíjení.

Obrázek
Nabíjení u lanovky
Nabíjení u lanové dráhy Dachsteinbahn, 0,66 € za kW

U této nabíjecí stanice bylo nutné si správně přeložit postup – byl zde QR kód, který otevřel stránku nabíjecí stanice. Zadali jsme platební kartu a poskytovatel si alokoval 90 €. Což není málo, ale později se vám strhne pouze ta energie, kterou skutečně odeberete. Zbytek je vám uvolněn zpět. Cena za kWh byla vyšší – 0,66 €. Šlo o pomalou nabíjecí stanici, takže cena asi byla s vysokohorskou přirážkou.

Jak se MG ZS EV choval v horském prostředí Dachsteinu? Musím říct, že jsem byl mile překvapen. Po celou dobu jsem měl nastaven eco mód, který by měl zajistit maximální úsporu energií. Rekuperace na nejvyšším stupni. A musím uznat, že na rekuperaci jsem si velmi rychle zvykl a v horském prostředí je to neskutečný pomocník při jízdě a navíc dokáže vracet slušnou porci energie. Průměrná spotřeba se v tomto prostředí pohybovala na 13 kWh/100 km. To není vůbec špatné u tak prostorného SUV. Sice MG nenabízí jízdu jedním pedálem, ale rekuperace je natolik silná, že jsme téměř tam – jen vám vůz nezastaví úplně, ale nakonec se pohybuje rychlostí svěží chůze.

Obrázek
Nabíjení ve Flachau
Nabíjení ve Flachau, 0,5 € za kW

Cesta zpět s MG Pilot

Poslední test proběhl na cestě zpět do České republiky. Vyráželi jsme z Filzmoosu přes Hallstatt (ten jsme nemohli vynechat), Gmunden, Asten (kvůli Tesla Supercharger), Kaplice, České Budějovice a Prahu. Cesta měla necelých 500 km. Nabíjeli jsme jednou na Tesla Superchargeru v rakouském Astenu u Linzu. Po příjezdu severně od Prahy jsme stále měli k dispozici 30% baterie, tedy cca 160 km dojezdu. I přes primárně dálniční provoz dosáhla spotřeba cca 14,2 kWh/100 km. To opět není zlé.

Zastavil bych se ještě u asistenčních funkcí elektromobilu MG – MG Pilot. Je velmi užitečný, funguje dobře a pomáhá řidiči si trochu při cestování ulevit – není nutné neustále držet nohu na pedálech. Pokud máte stále „neautomatickou“ převodovku, první jízda s MG vás asi bude mírně šokovat. Jízda je pohodlná, MG Pilot zpomaluje před vozy jedoucími před vámi, klidně i zastaví. Pro další rozjezd vás požádá o sešlápnutí plynu a opět pokračuje v udržování rychlosti. Vypnutí a zapnutí MG Pilota je snadné a rychlé – sešlápnutí brzdového pedálu automaticky pilota vypne, případně páčka u volantu jej vypíná či zapíná. Mimochodem, pilot je užitečný i při dodržování rychlosti – ostatně zde již plní podobnou funkci i tempomat.

Mezi asistenční prvky patří také hlídání pruhu. Zde se ovšem občas můžete prát, protože vůz je o něco širší a na některých menších okresních silnicích má pořád pocit, že jste moc blízko čáry či krajnice. Věřím, že se najdou řidiči, kterým toto nebude vyhovovat a funkci vypnou. U mě osobně to tak nebylo a raději se s ním občas poperu.

Co říci na závěr? První delší cesta s elektromobilem MG ZS EV proběhla hladce, cesta byla příjemná, i když zpočátku jsme více hlídali dojezd, než bylo zapotřebí. Časem jsme ale pochopili, že dojezd takový problém pro nás není a přestávky nám přišly vhod. Platí to tak pro každého? Rozhodně ne. Určitě budou řidiči, kterým podobný režim nebude vyhovovat – nebudou chtít po několika stovkách kilometrů odpočívat a dobíjet 30 minut. A není to špatně, je to každého volba. Ale věříme, že se najde více uživatelů elektromobilů, kterým tento způsob cestování bude vyhovovat.

Pokud jde o MG ZS EV, jeho hlavní výhodou je pořizovací cena a to, co za uvedenou cenu nabízí. A ano, chybí tam „parádičky“ typu tlačítko na zadní dveře, elektrické sklápění zrcátek, bezdrátové spojení Android Auto – lze použít přes USB kabel, podobně v případě Apple řešení. Na druhou stranu dostanete kvalitní rekuperační systém, MG Pilot, slušný dojezd až 440 km dle WLTP a rozumně prostorné SUV.

 

Štítky

  • Elektromobilita
  • MG
  • MG ZS EV

Mohlo by vás zajímat

Tesla Model Y Standard | zdroj: tesla.com

Prodeje Tesly v Evropě pokračují v říjnovém propadu. Pomůže levnější Model Y Standard?
Říjnová čísla jsou alarmující. Tesla prodala ve Švédsku jen 133 vozů, ve většině Evropy propadla o desítky procent. Čínské značky ji předhánějí, zákazníci odcházejí. Může nový levnější Model Y Standar...

Výzkum a vývoj

Baterie v elektromobilu vydrží o 10 % déle díky české metodě. V servisech budou už snad za 2 roky
Při koupi ojetého elektromobilu nevíte, jak dlouho baterie vydrží. Servis tipuje, prodejce slibuje. Kateřina Nováková z ČVUT to změnila – vyvinula metodu, která stav baterie změří přesně, i bez znalos...

Nabíjení elektromobilu

Zlatá pravidla elektromobility: Jak ušetřit tisíce a prodloužit životnost baterie
Plynulá jízda snižuje spotřebu o třetinu, správné nabíjení prodlužuje životnost baterie o roky a předehřátí v zimě zachrání desítky kilometrů dojezdu. Zjistili jsme, které návyky mají skutečný dopad n...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

GM připravuje levné elektromobily. Bolt za 650 tisíc je jen začátek

General Motors nechce konkurovat jen s Boltem. Americký automobilový gigant podle prezidenta Marka Reusseho připravuje celou řadu dostupných... >>

BYD má rekordní prodeje, ale zisk padá. Co se děje v Číně?

Když největší výrobce elektromobilů světa hlásí pokles zisku o 33 % i přes rostoucí prodeje, něco je špatně. V Číně zuří cenová... >>

Od Iron Mana po Jágra: slavní, kteří přesedlali na elektromobily

Elektromobily dnes lákají široké spektrum řidičů – od technologických vizionářů po prakticky smýšlející rodiny. Nabízejí tichý... >>

Proč je Elroq bestseller? 882 000 Kč, 429 km a místo pro rodinu

Škoda Elroq se v dubnu 2025 stala nejprodávanějším elektromobilem v Evropě s téměř 8 000 prodanými kusy – a porazila přitom Teslu,... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Brescia, ItalyRoncadelle, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - NorthRoma, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Montenero di Bisaccia, ItalyMontenero di Bisaccia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brokelandsheia East, NorwaySundebru, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Dinan, FranceDinan, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.